De samurai van Pedrosa

GSX Erik

MF veteraan
16 sep 2002
5.193
0
Almere
Ik heb een vraag. Je ziet in de motogp dat veel coureurs een soort van mascotte hebben.

Rossi heeft zijn hond. (Guido geloof ik)
Capirossi heeft zijn vogel.
Gibernau heeft zijn opa. (Oude mannetje)
Melandri heeft zijn egel.

En zo zijn er volgens mij nog wel een paar te noemen.
Eigenlijk weet ik alleen een beetje de betekenins van het mannetje van Gibernau.

Nu wil ik dus graag wat meer weten van de mascotte van Pedrosa, de samurai. Kan iemand hier mij vertellen waarom hij hiermij rijdt en wat de betekenis en het verhaal er achter is.

Alvast bedankt voor de reacties.

GSX Erik
 
Oke dat is alvast iets, maar dan nog. Waarom dan geen Jedi i.p.v. een samurai.
Trouwens hoe weet jij dat hij van Starwars houdt?? :?
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het (Eurosport commentaar) omdat hij een klein mannetje is die een "messcherpe" rijstijl heeft...

Melandri heeft trouwens die egel omdat hij vroegah altijd heel erg stekelig haar had(nu nog steeds wel beetje maargoed) en die egel ook erg stekelig is.
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het (Eurosport commentaar) omdat hij een klein mannetje is die een "messcherpe" rijstijl heeft...

Melandri heeft trouwens die egel omdat hij vroegah altijd heel erg stekelig haar had(nu nog steeds wel beetje maargoed) en die egel ook erg stekelig is.
Die wist ik nou ook! :P
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het (Eurosport commentaar) omdat hij een klein mannetje is die een "messcherpe" rijstijl heeft...

Melandri heeft trouwens die egel omdat hij vroegah altijd heel erg stekelig haar had(nu nog steeds wel beetje maargoed) en die egel ook erg stekelig is.

Daar zit wel wat in. Zou dat ook de reden zijn waarom het een "baby"samurai is?
Omdat hij zo'n klein mennetje is. Of heeft het er meer mee te maken dat hij al op jonge leeftijd messchrep rijdt.

Die van Macio wist ik al. Wel erg toepasselijk trouwens.
 
Daar zit wel wat in. Zou dat ook de reden zijn waarom het een "baby"samurai is?
Omdat hij zo'n klein mennetje is. Of heeft het er meer mee te maken dat hij al op jonge leeftijd messchrep rijdt.

Die van Macio wist ik al. Wel erg toepasselijk trouwens.
Heb is een baby samurai omdat Dani zo’n jong koppie heeft, een zogenaamde “babyface” ;)

Stoner heeft trouwens ook een mascotte, niet zo origineel maargoed, in zijn naam staat bij de “o” van Stoner een kangaroo.
En Carlos Checa heeft zijn logo verwerkt in zijn favorite nummer: 7, daar zitten stierenhoorns in verwerkt, wat zijn spaanse nationaliteit weergeeft(de oude stieren gevechten in pamplona) zegmaar, net als bij Stoner Australie.
 
roy ten napel - muis
mark ten napel - haai
lennart van houwelingen - hijzelf in raceuitrusting
raymond schouten - zit zelf op de rug van een haai
nigel walraven - een baby met gereedschap
 
@Bas Biaggi: Biaggi heeft toch een Romeinse keizer als mascotte? Wat is het verhaal daarachter?

Dat is meer een bijnaam. Voor zover ik het weet heeft hij eigenlijk geen mascotte zoals pedrosa. En die bijnaam stamt af van de 250's waar hij domineerde, ---> Keizer, en hij komt uit Rome dus :)
 
Hier de voorbeelden van de mascottes van MotoGP coureurs waarvan ik weet dat zee en logo hebben.

Dani Pedrosa:
foto_809_3.jpg


Marco Melandri:
800.jpg


Carlos Checa:
F11255.jpg


Sete Gibernau:
sete114-15.jpg


Casey Stoner: Kan ik zo snel ff niet vinden, is zijn naam met in de “o” een kangaroo.

Valentino Rossi: Kan ik zo snel ff niet vinden, maar dat is zijn hond Guido en heeft ook naast zijn mascotte nog een logo, namelijk dat van "The Doctor".

Loris Capirossi: Zijn mascotte kan ik ook niet vinden, ik weet dat hij er wel 1 heeft, dacht van een vogel.
 
Ik weet er ook nog wel een paar.

Hopkins: de naam Hopper, eerste drie letters amerikaanse vlag de laatste drie letter in de engelse vlag. Omdat hij half amerikaans half engels is als ik het goed bedrijpt.

Bayliss: Net als Stoner een kangaroo

Corser: een krokodil

Barros: een haas of konijn :?

Ik ben dus altijd wel benieuwd naar de betekenis van de mascotte en het cerhaal er achter. Waarom heeft Rossi bijvoorbeeld "guido"??

Logo van barros op zijn helm
full
 
Ik weet er ook nog wel een paar.

Hopkins: de naam Hopper, eerste drie letters amerikaanse vlag de laatste drie letter in de engelse vlag. Omdat hij half amerikaans half engels is als ik het goed bedrijpt.

Bayliss: Net als Stoner een kangaroo

Corser: een krokodil

Barros: een haas of konijn :?

Ik ben dus altijd wel benieuwd naar de betekenis van de mascotte en het cerhaal er achter. Waarom heeft Rossi bijvoorbeeld "guido"??

Logo van barros op zijn helm
(Afbeelding)

Guido is de hond van Rossi in real life, en die is hem heel dierbaar, vandaar dat z’n eigen hond z’n mascotte geworden is.

Nou je het zegt, van Hopper wist ik het idd ook, maar van Bayliss, Corser en Barros eigenlijk niet, nog nooit opgevallen :9
 
Schiet me trouwens net te binnen dat Mika Kalio met een schorpion op zijn helm rijdt.
 
Schiet me ook net te binnen: Rossi heeft wel als mascotte zijn hond Guido en als Logo “The Doctor”, maar z’n helm design bestaat al een aantal jaar uit een zon en een maan, aan de ene kant van zn helm staat een maan en aan de andere kant een zon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan