De schade / opbrengst na de TT

dickdale

Die hard MF'er
16 okt 2006
300
0
zwolle
Geslaagde verkeerscontrole toezicht TT Assen

Regio, 01-07-2007 • Door het Team Verkeer is, in samenwerking met de videoauto van Flevoland alsmede met de helikopter van de Dienst Luchtvaartpolitie, verkeerstoezicht gehouden op met name motorrijders die na een bezoek aan de TT Assen huiswaarts reden. In totaal zijn er 70 bekeuringen uitgeschreven voor met name het overschrijden van de maximum-snelheid en het overschrijden van de doorgetrokken streep. Het toezicht bestond uit opvallende en onopvallende dienstvoertuigen. Er werd met name gecontroleerd in District Noord (Steenwijk, Staphorst en Zwartewaterland) en op de A28.

Vruchtbare samenwerking

De helikopter had vanuit de lucht een goed zicht op de wegen en zodoende konden verkeersovertredingen al zeer vroeg gesignaleerd worden en konden de voertuigen op de grond erbij gepraat worden. Dit leverde een vruchtbare samenwerking op.



Overgrote deel motorrijders reed beheerst en gedisciplineerd

Ondanks dat door het overgrote deel van de motorrijders beheerst en gedisciplineerd gereden werd waren er toch verkeersdeelnemers, met name motorrijders, die over de grens gingen en een bekeuring ontvingen. Zo zijn er 70 bekeuringen uitgeschreven voor:



33 x overschrijding van de maximum-snelheid met meer dan 30 km/u;

28 x overschrijding doorgetrokken streep;

3 x kentekenplaat niet leesbaar (omgebogen of onleesbaar);

1 x artikel 5 (Op gevaarlijke wijze een ‘wheely’ maken);

4 x stoppen/keren op autoweg;

1 x negeren van het rode verkeerslicht;

1 x het niet dragen van de autogordel;

1 x spookrijden op snelweg;

2 x vluchtstrook zonder noodzaak gebruiken.



17 rijbewijzen ingevorderd wegens te hoge snelheid

Van de 33 verkeersdeelnemers die de maximum-snelheid met meer dan 30 km/u hadden overschreden moesten 17 bestuurders (merendeel motorrijders) hun rijbewijs inleveren aangezien zij de maximum-snelheid hadden overschreden met meer dan 50 km/u. Deze snelheden waren:

1 x 110 bij 50 km.

1 x 131 bij 80 km

1 x 134 bij 80 km,

1 x 140 bij 80 km

2 x 142 bij 80 km

3 x 145 bij 80 km

4 x 146 bij 80 km

1 x 168 bij 100 km

1 x 173 bij 100 km

1 x 181 bij 100 km



229 km/u op de teller

Een 30-jarige motorrijder uit Nieuw Vennep werd aan de kant gezet nadat hij met een gecorrigeerde snelheid van 229 km/u over de N48 reed waar maximaal 100 km/u gereden mag worden. De man reed dus 129 km/u te hard. Aangezien de man zijn rijbewijs niet kon overhandigen ter inbeslagname is zijn motor in beslag genomen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

http://www.politie.nl/ijsselland/ni...laagde_verkeerscontrole_toezicht_tt_assen.asp
 
hoe een dik blad voor je kop moet je hebben om op de toegangswegen naar de TT nog dit soort overtredingen te maken........?????
:?
 
hoe een dik blad voor je kop moet je hebben om op de toegangswegen naar de TT nog dit soort overtredingen te maken........?????
:?

Ja inderdaad. Hier kan ik echt geen medelijden mee hebben. Het is sowieso al risico van 'het vak' natuurlijk maar te hard rijden naar de TT is gewoon tegen de wind in pissen.. :N
 
Ik voel me toch iets minder slecht nu ik weet dat ik er dit weekend een hoop lotgenoten bij heb gekregen :+
 
die zijn van de politie.......
_O-

dacht dat die dat waren met het bord "229 km !" :P

[me="Ted"]stond na de TT bij een benzinestation/ viaduct voor zwolle, waar erg veel mensen waren *O* .... en motoragenten aan het eind van de oprit om eventuele overtreders gelijk te pakken B| [/me]
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg er een voor kenteken onleesbaar. loopt ie zak mee naar 25 meter afstand om dat aan te tonen, blijkt dat het gewoon leesbaar is. "maar je krijgt toch een prent". vervolgens buigt ie de boel zover naar binnen dat bij het wegrijden de hele boel via het achterwiel naar binnenslaat. Schade: ongeveer 125,- Euro. ( plus de 75,- van de bon)

iemand ervaring met het verhalen van schade op zo'n agent, volgens mij mag hij niet zomaar onderdelen van mijn motor gaan verbuigen..
 
En dan al die figuren die langs de weg staan met het bordje ''Wheelie''

Die betalen dus ook al niet mee aan de boete -O-
M.a.w als ik zeg spring in de sloot dan doe jij dat ook?
Als die gasten zo graag getracteerd willen worden op wheelies en Burn-out's , moeten ze zelf maar een bike of what ever kopen :z

Of nog beter zou zijn geef die gasten met dat bordje een bekeuring wegens uitlokking,ze mogen daar zwz al niet eens staan :+ 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg er een voor kenteken onleesbaar. loopt ie zak mee naar 25 meter afstand om dat aan te tonen, blijkt dat het gewoon leesbaar is. "maar je krijgt toch een prent". vervolgens buigt ie de boel zover naar binnen dat bij het wegrijden de hele boel via het achterwiel naar binnenslaat. Schade: ongeveer 125,- Euro. ( plus de 75,- van de bon)

iemand ervaring met het verhalen van schade op zo'n agent, volgens mij mag hij niet zomaar onderdelen van mijn motor gaan verbuigen..


Ja zo snap ik dat mensen een hekel krijgen aan onze vrienden in het blauw... B|
 
Niemand teveel gedronken. Netjes hoor! :}
de rest van de overtredingen val best mee O-)
ik reed een fuik in, iedereen moest blazen.
 
Ja inderdaad. Hier kan ik echt geen medelijden mee hebben. Het is sowieso al risico van 'het vak' natuurlijk maar te hard rijden naar de TT is gewoon tegen de wind in pissen.. :N

:^

Ten onrechte leert men op school dat "de Neanderthaler" is uitgestorven.
Dat we in een ontwikkeld land wonen, wil niet zeggen dat alle bewoners ontwikkeld zijn.
Helaas kunnen zij ook gewoon een motor kopen, de boel verstieren, waardoor er weer strengere wetten worden verzonnen. -O-
Net als met ieder nieuwjaar weer een mongool het nodig heeft gevonden om een lawinepijl in z'n handen aan te steken... |( waardoor het z'n laatse nieuwjaar is geworden. -O-
 
ik kreeg er een voor kenteken onleesbaar. loopt ie zak mee naar 25 meter afstand om dat aan te tonen, blijkt dat het gewoon leesbaar is. "maar je krijgt toch een prent". vervolgens buigt ie de boel zover naar binnen dat bij het wegrijden de hele boel via het achterwiel naar binnenslaat. Schade: ongeveer 125,- Euro. ( plus de 75,- van de bon)

iemand ervaring met het verhalen van schade op zo'n agent, volgens mij mag hij niet zomaar onderdelen van mijn motor gaan verbuigen..

Hij moet met z'n fikken van je motor blijven. Het enigste wat ie kan en mag, is je binnen de 2 weken naar een politiekantoor laten gaan voor kontrole (In België toch :9 ). Ga es luisteren bij je plaatselijk kantoor, die kunnen je wel verder helpen.
 
hoe een dik blad voor je kop moet je hebben om op de toegangswegen naar de TT nog dit soort overtredingen te maken........?????
:?

Ik ken ze, heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt hoor :X Natuurlijk wel binnen de perken; 110-115 waar je 100 mag moet kunnen
 
1 x het niet dragen van de autogordel;

En er is hier helemaal niemand die zich afvraagt hoe ze deze hebben geconstateerd vanuit een helicopter. Adelaars ogen moet die piloot hebben gehad. En en ietwat vreemd geconstrueerde motor wellicht, want ik zou ze niet op mijn fiets willen hebben. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan