De scholen zijn weer begonnen..

klont

Die hard MF'er
18 mei 2004
356
0
Ik reed vanmiddag met een normale snelheid door de bebouwde kom, dus niet te hard. Rijdt er ineens een fietser vanaf de stoep rechtstreeks de weg op om over te steken. Ik probeerde nog uit te wijken maar reed hem toch ondersteboven. Gelukkig raakte ik de achterkant van zijn fiets en kwam ik niet tegen de scholier zelf aan. Geen gewonden gelukkig. Ik ben niet neergegaan met mijn motor maar heb wel schade aan de voorkant. Meteen bij een motorzaak langsgeweest om een offerte van de schade te laten maken, kwam uit rond de 450 euro. Net m'n verzekeringsmaatschappij gebeld, ik ben niet all-risk verzekerd en blijkbaar kan het nog weleens een probleem worden om het geld uitgekeerd te krijgen van de verzekeringsmaatschappij van die fietser omdat fietsers een beschermde groep verkeersdeelnemers zijn. Heeft iemand ooit een dergelijke aanrijding gehad? En hoe is dat toen afgelopen met uitkeren van de verzekering? De fietser gaf overigens meteen toe dat het zijn schuld was.
 
Heb ongeveer net hetzelfde meegemaakt maar dan in m'n koekblik ,fietsers reden 2 aan 2 naast elkaar, net als ik ze voorbijrijd (reed er ondertussen wel al een 10tal minuten achter B| ) slagen ze links af zonder om te kijken of richting aan te geven of wat dan ook...
Ben volledig in recht gesteld en alle onkosten zijn me terugbetaald geweest..
Maar dat wil natuurlijk niets zeggen, vind de reglementen ivm fietsers nogal onduidelijk namelijk :X
In elk geval succes!
 
gelukkig zijn jullie beide ongedeerd gebleven :)

Ook gelukkig dat je je motor overeind hebt gehouden aangezien de fietser idd een beschermde diersoort is B| Ook al ben je niet schuldig aan een ongeval, je bent wel aansprakelijk. Helaas komt de schade dus voor eigen rekening '(

Het kan trouwens erger, de fietser kan zijn schade aan z'n fiets verhalen op jouw motorverzekering |( Overigens gaat dit meestal niet ten koste van je no-claim aangezien de meeste verzekers de onredelijkheid van deze regel wel inzien en een no-blame no-claim regeling hebben.
 
Bekijk artikel 185 van de WvW maar eens. Omgekeerde bewijslast. Makkelijk voor zwakke verkeersdeelnemers. Klote voor bestuurders van motorvoertuigen.

Het gaat erom dat je aannemelijk kan maken dat je er alles aan gedaan hebt om de aanrijding te voorkomen. (Je snelheid daar, je wist van de aanwezigheid van scholieren etc.)

Succes....
 
damn wat klote man ;( Maar die fietser was zo een butthead om zonder te kijken de straat over te knallen. Al reed klont 10 km/uur dan was het nog gebeurd. Hij deed niks fout, de fietser is hier fout en aansprakelijk. Mot ie maar leren fietsen. @ klont woonde je niet in mechelen? was t gebeurd bij sophinaaium?
 
Ja ik w8 al een jaar op me geld aan die drie eikels die door rood liepen
(18 setemberplein Eindhoven),en ik me eigen onderuit geremd heb :(

schade 2300 euro (en ben nu met advocaat bezig,maar ga nooit meer krijgen als 50%,zwakke wegebruiker) |(

Als ik het al ooit ga krijgen B|
 
damn wat klote man ;( Maar die fietser was zo een butthead om zonder te kijken de straat over te knallen. Al reed klont 10 km/uur dan was het nog gebeurd. Hij deed niks fout, de fietser is hier fout en aansprakelijk. Mot ie maar leren fietsen. @ klont woonde je niet in mechelen? was t gebeurd bij sophinaaium?

Ik woon idd in Mechelen. Het is niet gebeurd bij het sophianum, maar die scholier kwam wel van het sophianum. Het is gebeurd in de buurt van het tankstation in Wittem. Waar kom jij vandaan? Het was zeer zeker de schuld van die fietser, toen ik m'n motor afstapte was ik best wel pissig. Het jongetje was zich echter kapot geschrokken en de tranen stonden bijna in z'n ogen. Toen heb ik me maar ingehouden en gevraagd of hij zich nergens pijn had gedaan. O-)
 
ik kom zelf uit voeren maar hoe wilt die daar dan links afslaan :? welke richting kwam jij (gulpen?) Maar je hebt zn adres en shit opgeschreven neem ik aan? ik zou de ouders cash laten betalen :)
 
Ik woon idd in Mechelen. Het is niet gebeurd bij het sophianum, maar die scholier kwam wel van het sophianum. Het is gebeurd in de buurt van het tankstation in Wittem. Waar kom jij vandaan? Het was zeer zeker de schuld van die fietser, toen ik m'n motor afstapte was ik best wel pissig. Het jongetje was zich echter kapot geschrokken en de tranen stonden bijna in z'n ogen. Toen heb ik me maar ingehouden en gevraagd of hij zich nergens pijn had gedaan. O-)
in belgie zijn fietsers ook onderhevig aan de verkeersregelementering. zwakke weggebruiker of niet, hij moet zich aan de regels houden.
indien de fietser gevallen was en zich bezeerd had, dan had jij zowiezo de _medische_ kosten moeten vergoeden (of je verzekering tenminste), de _materiele_ schade enkel als jij in fout bent. andersom krijg jij jouw schade terugbetaald als jij in je recht gesteld wordt...
 
Ja ik w8 al een jaar op me geld aan die drie eikels die door rood liepen
(18 setemberplein Eindhoven),en ik me eigen onderuit geremd heb :(

schade 2300 euro (en ben nu met advocaat bezig,maar ga nooit meer krijgen als 50%,zwakke wegebruiker) |(

Als ik het al ooit ga krijgen B|
Achteraf begin je dan toch te denken: ...had ik nu maar gas bijgegeven...

Dit is onzin natuurlijk, maar dat is die regel van zwakke weggebruikers ook. |(
 
Ik reed vanmiddag met een normale snelheid door de bebouwde kom, dus niet te hard. Rijdt er ineens een fietser vanaf de stoep rechtstreeks de weg op om over te steken. Ik probeerde nog uit te wijken maar reed hem toch ondersteboven. Gelukkig raakte ik de achterkant van zijn fiets en kwam ik niet tegen de scholier zelf aan. Geen gewonden gelukkig. Ik ben niet neergegaan met mijn motor maar heb wel schade aan de voorkant. Meteen bij een motorzaak langsgeweest om een offerte van de schade te laten maken, kwam uit rond de 450 euro. Net m'n verzekeringsmaatschappij gebeld, ik ben niet all-risk verzekerd en blijkbaar kan het nog weleens een probleem worden om het geld uitgekeerd te krijgen van de verzekeringsmaatschappij van die fietser omdat fietsers een beschermde groep verkeersdeelnemers zijn. Heeft iemand ooit een dergelijke aanrijding gehad? En hoe is dat toen afgelopen met uitkeren van de verzekering? De fietser gaf overigens meteen toe dat het zijn schuld was.

Heb ook ooit zoiets gehad maar die fietser was meerderjarig, toch was ik 50% schuldig maar geen no-claim verlies door de no-claim no-blaim regeling :}
 
Een keer een fietser geschept, die mij geen voorrang gaf, en zonder licht reed.

Gewoon uitgekeerd gekregen zonder gezeik, fietsers zijn niet meer zo heilig als vroeger.
 
afknallen die kut-scholieren... gedragen zich als een zooitje suicidale lemmings en maar jammeren dat ze steeds bijna aangereden worden :( blegh :r
 
ik kom zelf uit voeren maar hoe wilt die daar dan links afslaan :? welke richting kwam jij (gulpen?) Maar je hebt zn adres en shit opgeschreven neem ik aan? ik zou de ouders cash laten betalen :)

Ik kwam vanuit Partij en reed richting het kruispunt in Wittem, ongeveer 200 meter na de s-bocht. Fietser reed rechts op de stoep en knalde zo de weg over. Ik heb al zijn gegevens en ook de politie is ter plekke geweest. Dus nu maar hopen dat ik gewoon uitgekeerd krijg.
 
B|

Eigenlijk te gek voor woorden dat die leeftijd van jaar of 12 tot en met 18.. niet aangepakt zouden orden met hun BELACHELIJKE rijgedrag
Als ze op de basisschool zitten krijgen ze Verkeers examen

Dus ze WETEN DE REGELTJES echt wel.. MOOI dan word ttijd dat ze op hun flikker gaan krijgen als ze ZELF schuld zijn bij aanrijdingen door hunzelf uitgedaagd en veroorzaakt

Leren die etters t ook es af om met 4 naastelkaar te rijden op de weg.. een middelvinger omhoog te steken naar personen die er logisch gewijs toch langsheen moeten

En lekker schade laten betalen... laat die luie flikkers ook maar es dienstverlening doen bij zo zorgcentrum.. en geef die krengen aangezien de ouders t tegenwoordig verrekken een OPVOEDINGS cursus Hoe ga ik met oudere volwassenen om

AANPAKKEN die kids.. ze doen zich vaak stommer voor dan ze zijn want verkeers regeltjes kennen we allemaal wel.. en ze zijn met hun verstand niet meer op level Kleuter Dus, zelfde aanpak als de volwassenen

Schuldig = betalen dus
 
afknallen die kut-scholieren... gedragen zich als een zooitje suicidale lemmings en maar jammeren dat ze steeds bijna aangereden worden :( blegh :r

ROFL :+

als je het adres enzo van die gast hebt kun je beter gewoon ff zn ouders aan de lijn krijgen, wie weet valt er wat te regelen... heb zelf ook een keer zoiets gehad met het koekblik, die ouders hadden toen alles uit eigen zak betaald nadat de jongen alles had verteld :} (maar ok, dat was dan weer niet in een aso stad ofzo ;) )
 
Zelf met de Vespa motorscooter in Amsterdam een fietster aangereden die, mobiel bellend, door rood licht, van het Weteringcircuit over de Stadhouderskade de Ferdinand Bolstraat in wilde [bij de Heinekenbrouwerij].
Ik kwam over de Stadhouderskade, vanaf het Rijksmuseum, aanrijden en mijn zicht was gedeeltelijk geblokkeerd door een bestelbus die op het licht voor linksaf [naar het weteringcircuit] stond te wachten. Dus ik nam wat gas terug en floep daar schoot ze voor mijn wiel. Ik kon nog uitwijken en alleen haar achterwiel in de poeier rijden - ze was niet eens gevallen [zelfs haar mobieltje niet]. Wel was ze enorm geschrokken.
Ik had gelukkig een Europees Schadeformulier bij me wat we terplekke invulden, en waarop zij aangaf schuldig te zijn. Later hoorde ik dat als ik geen schriftelijke schuldbekentenis had gehad, ik goed de lul had kunnen zijn [ondanks het groene licht enzo], omdat ik op een motorvoertuig reed.
Anyway, haar verzekering keerde mijn schade helemaal uit, dus dat was geen probleem. En ik denk niet dat zij weer met een mobieltje aan haar oor door rood zal fietsen.

Als ik een taxi was geweest die nog even het groene licht had willen halen, was ze morsdood geweest...
 
Heeft niets te maken met scholen die weer zijn begonnen, fietsers kennen over het algemeen de regels niet, ongeacht vakantie of niet.
Ik fiets vaak naar m'n werk en ik irriteer me ELKE godganse dag aan die fietsers die niet uitkijken en het woord voorrang nooit hebben gehoord.
Gelukkig alleen met de fiets wel eens tegen anderen aangefietst.

Ik hoop voor je dat je die 450 euro kan krijgen, het is alleen dat je bij een fietser niet zo snel een schadeformulier invult en hij nu zegt schuldig te zijn, maar straks verklaard niet schuldig te zijn en dat jij veelste hard reed.
 
Jups.. Woordelijke toezegging hebbie geen ENE RUK aan
t moet zwart op wit op papier staan met handtekeningen en al

Jammer.. voortaan niet te goedgelovig zijn .. En gelijk korte metten en aanpakken Voordat jij krom lig om die pleuroos bijelkaar te krijgen
 
maar pliesie is dr bij geweest dus zullen wel allemaal genoteerd hebben dus R6 kan weer nice and shiny worden gemaakt. Fietsers :( Ik heb er s nachts wel eens last van als ik van werk terugkom in het weekend. Fietsers zonder verlichting en op het laatste moment zie ik dan een reflector :r
 
Ja en dan mot je ze horen janken als ze onder de auto komen.. Ze zijn toch onderhand groot en verstandig en wijs genoeg te weten dat als je niet zichtbaar ben... de kans om tot kinderMOES te worden gereden verveelvuldigd !!

Trouwens hun ouders zijn net zo verantwoordelijk hoe hun kids omgaan met hun fiets en hun fiets onderhouden !!
 
In dit soort situaties moet je altijd een getuige zien te vinden (of politie erbij halen). Dan sta je sterk. De fietser zegt wel dat ie schuldig is, maar dat moet ie over paar dagen nog steeds zeggen natuurlijk.

Als die fietser zijn verhaal veranderd, ben je de sjaak en krijg je niets ben ik bang.
 
is klote man. Is die fietser er nog goed af gekomen?

Heb je getuigen, Processverbaal of iets anders dat de schuld bij de fietser legt, op papier? Dan is het voor de verzekering opzich geen probleem. Ook als de fietser gewoon tegen zijn verzekering zegt dat hij fout was, zou het geen probleem moeten zijn.

PS: mocht ik zelf ooit in zo'n situatie komen, dat er een ongelukk is buiten mijn schuld om, met een "beschermde deelnemer", laat ik zeker altijd de politie komen voor een PV. Als de schuldvraag/situatie zwart op wit staat, zit je altijd goed met de verzekering, als je alleen iets mondelings doet, en de fietser zegt later "ik deed niets fout", dan ben je genaaid, want zonder bewijs dus niets uitbetaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan