de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Dat van de Enfield had ik gezien ja. _O-:o
Ook een zeer leuke motor. :9

De vorige winter had ik een ホンダ :Y CBR250R ;) maar ook een automobilist die mijn rechterarm eraf reed. (Ellepijp en spaakbeen versplinterd)
En de GS is veel leuker en rijdt honderd keer beter. Als die start. O-)

Vooralsnog vind de dealer heeft geen garantie omdat er een andere uitlaat op zit.
Onderstaande motoren zijn echter allemaal standaard..

En wat heb je aan garantie als hij je bijna iedere keer laat staan..

Bekijk bijlage 1339908Bekijk bijlage 1339909Bekijk bijlage 1339910Bekijk bijlage 1339911
Als je de Beemer zat bent kun je ook kijken naar een Kawa 300/400, is denk ik wel wat dynamischer dan de Honda + Japanse Thaise kwaliteit.
Het is wel lastig als je niet op je motor kan rijden een voor een aardig gedeelte van het jaar, helemaal als je er ww mee rijdt. :9

Ik probeer niet met een partijdige bril te kijken, maar toch..............................:?
Steeds weer zie ik berichten over BMW's, die niet (goed) doen waarvoor ze bedoeld zijn. ;(
Naar mijn idee maken BMW's hun imago ook niet waar, ze zullen vast goed rijden (worden niet voor niets veel verkocht) maar altijd als ik zoek naar problemen van een BMW model wat ik wel interesant vind kom je toch altijd wel aardig wat tegen. Geeft misschien een vertekend beeld maaaaar als ik zoek op Jap problemen kom ik meestal niet zoveel tegen.. Ik hou het dus Japans en ga gewoon nooit op een misschien fijne BMW rijden. :)
 
honda transalp dat was zowat '"de" motor die ik zo graag wilde hebben voor ik me rijbewijs had.

Drie jaar later kocht ik eindelijk een alp met kofferset en alles voor 500 euro. Ik dacht nou zolang hij start en rijd dan neem ik een gok. Er was heel goed een rammel te horen ergens in het motorblok. Motor gekocht en 2 ritjes de dagen erna. 3e rit op de snelweg motorblok naar de klote. :P Grappige van alles is dat ik keihard zat te lachen op de vluchtstrook naast de alp. Het was too good to be true. Week later motor weer verkocht voor 500 euro aan een handelaar.


En een projectfiets suzuki gs850 gekocht die 5 jaar buiten stil stond.
4 maanden proberen dat kreng leven te geven. Had ik op een mooie zonnige dag een gelukstreffer waar de motor "20 meter" in de eerste versnelling reed. Ondertussen spoot er benzine als een gek alle kanten op. Ik dacht oke maakt niet uit. Maar dat was de eerste en laatste keer dat hij reed. Dus ook maar weer verkocht.
 
In het voorjaar van 1991 haalde ik mijn motorrijbewijs en moest meteen een motorfiets hebben. In een advertentiekrantje kwam ik een Honda CB500 Four tegen die 1500 Gulden moest kosten in Heemskerk. Ik er naartoe zonder enige technische kennis, het ding gekocht en ermee naar huis gereden. Thuis aangekomen meteen naar een vriend gereden die wel enige kennis had. Hij braakte blauwe rook uit, de koppeling slipte als een gek, de banden waren op en er was nog veel meer aan de hand. Ik wist dat de verkoper ook nog een 400 Four te koop had staan voor 1000 Gulden meer die in een veel betere staat was dus met wat geleend geld ben ik teruggereden naar Heemskerk (het laatste stuk ging mijn achterband ook nog lek) en de 500 omgeruild met bijbetaling tegen de 400 Four.
Deze motor was gelukkig wel goed en kwam goed door de technische keuring van mijn bekenden met kennis. In dezelfde week begon het blok te ratelen en bleek het tandwiel van mijn 6e versnelling kaduuk te zijn.
Mijn vader heeft gewapend met een zelf sleutelen boekje van de Honda het blok op een doordeweekse dag uit elkaar gehaald, we hebben bij een motorsloop (Wegman heette die geloof ik in Aalsmeer) twee tandwielen gehaald en dezelfde week reed ik alweer rond op mijn 400.
Daarna heeft ie mij nooit meer in de steek gelaten.
 
Dus je koopt ergens een motor die best in slechte staat verkeerde, en dan keer je alsnog terug naar dezelfde verkoper om een andere te kopen? Mijn vertrouwen in de verkoper zal wel wat minder zijn geworden :P
 
Probeer hem eens te starten met een doekje in de uitlaat.
Ja, zoiets dacht ik ook al :+ of snel een 'iets' meer dempende einddemper regelen.
Van BMW is het een volledig systeem uit één stuk, dus die terugbouwen is niet even 1-2-3 een quick fix. O-)
En hij staat bij de dealer, dus thuis experimenten zijn niet mogelijk. Ik moet ze gewoon voor de arbeid betalen.
 
Ik probeer niet met een partijdige bril te kijken, maar toch..............................:?
Steeds weer zie ik berichten over BMW's, die niet (goed) doen waarvoor ze bedoeld zijn. ;(
Mijn S1000R deed het altijd perfect, en gisteren met de S1000RR gereden omdat het niet anders kon momenteel.
Het was wel een straf :+ maar die startte gewoon blij en enthousiast na drie weken stilstand. :')
 
Ik probeer niet met een partijdige bril te kijken, maar toch..............................:?
Steeds weer zie ik berichten over BMW's, die niet (goed) doen waarvoor ze bedoeld zijn. ;(
Dat is nooit anders geweest,ik heb wat af gesleuteld aan die dingen,heb er soms nog
nachtmerries van.:Y
 
Liefst zien de fabrikanten natuurlijk dat je iedere 10jr een nieuwe gaat kopen. (en de oude naar de sloop)
Ja, ze worden wel voor een mensenleven gemaakt, maar ze stoppen gewoon met leveren onderdelen.

Mijn brommerd is nu 33 jr en gaat nog als de brandweer. Yamaha FZ750 met bijna 2 ton op de klok.
Jammer is wel dat sommige onderdelen steeds moeilijker (of niet) leverbaar zijn.
Kunststof delen worden op leeftijd steeds brosser. Dan breekt er makkelijk iets af. Hoe kan je ze nog vervangen?
Technisch gezien zou de motor nog heel lang mee kunnen, ook nog voor dagelijks gebruik.
De fabrikant(en) zorgen er voor door de niet-leverbaarheid dat je uiteindelijk tot stilstand komt.
Bijv. de bandenmaten van toen, zie je vandaag niet meer. Een modern gangbaar type band is voor mijn motor niet te koop.;(
Er zijn nog genoeg banden te koop voor de FZ oa de Pirelli Sportdemon ,onderdelen zijn op CMSNL of E-bay ook nog wel te vinden.
 
Als je de Beemer zat bent kun je ook kijken naar een Kawa 300/400, is denk ik wel wat dynamischer dan de Honda + Japanse Thaise kwaliteit.
Het is wel lastig als je niet op je motor kan rijden een voor een aardig gedeelte van het jaar, helemaal als je er ww mee rijdt. :9
De Ninja 400 heb ik in februari dit jaar al op de korrel gehad. :Y
En heb een dagje met de Z650 Ninja mogen rijden. Beiden aantrekkelijk geprijsde en zuinige motorfietsen. :Y

De G310GS geeft het leukste contrast met mijn S1000RR.
En ben er toch wel een beetje verliefd op geworden. :)

Achteraf had ik misschien toch de Kawa moeten doen.
Maar dan was het ook wel blijven kriebelen denk ik, soms is minder 'meer'.
 
De Ninja 400 heb ik in februari dit jaar al op de korrel gehad. :Y
En heb een dagje met de Z650 Ninja mogen rijden. Beiden aantrekkelijk geprijsde en zuinige motorfietsen. :Y

De G310GS geeft het leukste contrast met mijn S1000RR.
En ben er toch wel een beetje verliefd op geworden.
:)

Achteraf had ik misschien toch de Kawa moeten doen.
Maar dan was het ook wel blijven kriebelen denk ik, soms is minder 'meer'.
Haha, snap ook wel de charme van een baby BMW naast je big bike BMW. :Y
 
Ligt eraan wat je wil.. als je er echt TransAlp dingen mee doet zijn er maar weinig echte opvolgers. Denk dat de F800GS qua spirit nog het meeste in de buurt komt, mja dan zit je wel op een BMW :r
:+

Ken de BMW F800GS, lekker brommertje. Echter wel wat nerveus op het gas. En kon ook niet wennen aan de knipperlichtbediening.
Heb een dag op deze gereden :9~ :
dRuzYok1L1BxYAAsIOkb0QTUp6GYCutbaqgihj45FrwYGRnE7nk5KbyjRGpb7AUcwMm3iyy-QoN8tdnC8h8Fsa3mCpm75Lw-xN3bKTI0OXDJvwZYiNJVNlvWMcI9-m0vy4miGFRVaCIaEJW93I3Bm1uNmzUVDLfpUsO-Wf_TqQE0JqmtO6TQVfb0kNUihsd0U2Q8VWzbFw3jr5DnOZj158Wp3wwb0_XnXsE7cDsBcxm1u5kNc-kGiLw7DGbu83jJfYnNatfKBrcrNpTz7x8ka9tRMY9hknPP18cOHfO9hIaSEZoprFzs1EvZMBMvF1ZgCZN97JD57ZW-cW6ybeDNjgvuECJHX9YKgla_qCfyY_TiFjPo-vGy0ZxkuilX71WAWQRy_BqQ4TLCik2JiS-4jAcFIHof4Lz8vfVYP00fxx3uCrlQsB5li_NskBMVuuPghM2xMJzo2RY8tZiQr7ImE0ydFT637rRZAG27tal1ZGBQvpwQRhGePcXZJWq4PGc7QBnqL3fh9f4bx8HN7yZEiHrHogbqFt2JgEZpa6RW6l77zeoXK19vJi7T01uFQDZVspc9kCFLoXtZE_45QkYcSBCf4jGgcJKMCT2hI5fPK0NvdtADUc8CzFUyKzUE8IrulyDYhNhWN8LJRFxWqfarLFGi=w1188-h891-no


F700GS ook een middag geprobeerd, vind ik eigenlijk lekkerder rijden ondanks de mindere specs (vering/rijwielgedeelte). Mist wel eindschot. Scoort wel goed op rustig rijden en het bochtenwerk.

Nieuwe F750/850 GS heeft dus zeker mijn aandacht. Maar als ik dan weer lees dat de in India gebouwde BMW's toch niet de kwaliteit van de voorheen in Beieren gebouwde fietsen hebben ga ik liever voor een rasechte Jap:]

Offroad is geen pre (CeeBeetje krijg ik ook nog wel over een zandpad). Rustig mee kunnen rijden wel (file / stadsverkeer).
Hoge zit is een voorwaarde net als een topkoffer.

Suzuki V-strom zou ook een kanshebber kunnen zijn, nog niet op gereden.
 
We dwalen af.
Slechtste motorfiets ooit gekocht is deze:
yGFQcddRczwSfpnuKJYJCdnT-V6tc5a_cRO6Z-0TqqmhCUfJKwHOcTjH0li1SglGhk5TqxNFYl1esn4phsBS-VzHsqv4vhFJm5IUbkgU9dahRUoSU5WMQrOYpECdZFxwdVkqwCmb4ex2tu-Xja7nhgdzUqzoYQ6kyV6q9WAD_vwyQNvuopO9uCR2Rx1t0kVWF_t5MosHrC4vsrSxoTCtCnnhbBj8SAYOO4FGcaZ-8LbbHzBact1vbDlYjd4nE3iSrD9zoKA_WGg0BJmVpRHuCSQh5FCGMV9PhSmwRt5MPZ2461JhkH0h4t-0i8YVDOpgojo0bnI-Y2PgiDvbzV51ZnFghjK9oLqP7o0roSzMu9_Id8KWlp0eaayDu2vBiNw47JmCnOFUvCQRzqffU1PbeAP4DEPCdWof_Ey3DYH9cGK-2K2r-amn6jqUc9waU0jwSv9bHyMtP3YQS4Ans7aa2ddNS43zC3CoJnVYwDGJ13wr3-t68M6nyfBfjcrQIEAmXisX7Te83i4l2S663MMabXN3EIhb14yd8_gSzF7DPFQMUoVPEVB7v9ikWX2F0HUS40Gu_FQcWnrvKAXR8cmKLc3goAEguY6aICY_bPvbtVL3AamjZLMKbUnHo6NXXcuWbP-UVpQ9opA8iFpIaaKO11L_=w1188-h891-no


Honda VTR250 (mini-interceptor).

Geen slechte motorfiets, wel als die al oud is en je deze voor 350 euro hebt gekocht.
In mijn optimisme er nieuwe bandjes en een kettingset op laten leggen.
Nadat de uitlaat van de achterste cylinder er vanaf roeste op de sloop een VFR500 uitlaat gescoord.
Ging goed totdat de hydraulische koppeling de geest gaf.

Aanhangwagen geleend bij een motorzaak en de koppeling laten fixen en meteen maar even de afstelling na laten kijken.
Fiets ging daarna als de brandweer.

Blij als een klein kind dat de 250cc v-twin weer lekker reed en zijn Peekaatjes weer had.
Na een stoplicht sprint op de Haarlemmerweg ging de achterste cylinder up in smoke..

Waren 3 fantastische maanden met deze mini-vtwin fileknaller.

Besefte me toen dat een motorfiets ook kapot kan en een degelijke CB750 gekocht :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan