de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

@ Dutch

Na de crash overgestapt op Yamaha FZ (?)
Helaas na vele jaren heeft ie deze liefde ook achter zich gelaten.;(

Maar de FZ is 'still going strong'. Ik maak er nog heel wat kilometertjes mee...........................:t

Ik ook naar een fz 750 na m’n honda debacle. Wereldfiets! Dikke ton mee gereden.
 
'K heb er eigenlijk 2, een Laverda SF750 (een v/d eerste), was meer sleutelen dan rijden, wat helemaal niet normaal is bij de SF, maar ik had een maandagmorgen model....
en een Cagiva river600, zag er prachtig uit, na 6 maanden stilstand, nooit meer aan de gang gekregen, bleek na nog geen 20000km. al geen compressie meer te hebben.Weg met dat hoerending!:r
 
@ Dutch

Na de crash overgestapt op Yamaha FZ (?)
Helaas na vele jaren heeft ie deze liefde ook achter zich gelaten.;(

Maar de FZ is 'still going strong'. Ik maak er nog heel wat kilometertjes mee...........................:t
Klopt, na het debacle met de VF even geen gebruikte maar een nieuwe motor gekocht, een (overjarige) FZ 750. Is na anderhalf jaar en 17 dkm gejat, paar maanden later kwam de '95-er (één van de laatste die nieuw werden uitgeleverd) die ik tot eind 2012 gehad heb.
 
Suzuki dr350 1993
Een geel frame met witte tank en schreeuwerige graffitti stickers erop
nieuw gekocht bij parijs dakar rijder in nijkerk brouwer motoren waar nu de bmw auto dealer zit
was niet aan te krijgen met kickstarter startmotor was niet aanwezig en aanduwen lukte ook niet
Maar 400km gehad (2 weken)
van ellende een kawa zzr250 gekocht bij johan van de wal in vianen en dr350 daar gelaten
Jaren later las ik op internet dat het een mengselprobleem was maarja in 93 geen internet
 
Laatst bewerkt:
Royal Enfield Bullet 535 jg.2004 de eerste met elek.start...….ellende van A tot Z.
Ik denk dat de tegenwoorde RE,s wel van redellijke kwaliteit zijn.
Maaarrr kopen nooit meer.
 
Suzuki dr350 1993
Een geel frame met witte tank en schreeuwerige graffitti stickers erop
nieuw gekocht bij parijs dakar rijder in nijkerk brouwer motoren waar nu de bmw auto dealer zit
was niet aan te krijgen met kickstarter startmotor was niet aanwezig en aanduwen lukte ook niet
Maar 400km gehad (2 weken)
van ellende een kawa zzr250 gekocht bij johan van de wal in vianen en dr350 daar gelaten
Jaren later las ik op internet dat het een mengselprobleem was maarja in 93 geen internet

Ik heb ook zoiets meegemaakt,een nieuwe Honda CBX550 gekocht,na een paar 100km een soort bonkend
geluid uit het blok,terug naar de dealer die niks kon vinden,maar het geluid bleef,dus de dealer
contact met Honda opgenomen,maar die wisten het ook niet,dus het ding maar ingeruild.
Een paar jaar later hoorde ik dat er uiteindelijk een terugroepactie van Honda was geweest vanwege te
veel speling van de pistonpen in de zuiger.Bedankt meneer Honda B|
 
Een Yamaha Diversion XJ 600 S, 2001

in 4 maanden tijd in (in 2014):
• Carter scheurde open en daardoor olie over mijn achterband gesproeid. Eng momentje.
• Koplamp ging een paar keer stuk.
• Kilometertellerkabel brak.
• Een voorvork poot ging lekken.
• Middenbok-hefboom brak af.
• Achterbrug scheurde door. Ook een eng momentje.

En tot slot kon de motor niet harder dan zo'n 70km/u als het hevig regende. Iets met water in de luchtinlaat ofzo.
Ik reed er alleen woon-werk mee, Alkmaar - Schiphol.
Het zal wel allemaal ouderdom geweest zijn maar ik hoef even geen Yamaha meer.
 
Tdm 850 3vd van 1991. Motor gekocht en na een aantal weken elke keer lampjes enzo kapot, was de spanningsregelaar kapot. Na 2 maanden een kapotte versnellingsbak, 3e versnelling eruit bekend probleem achteraf bij dit model. Na een blokwissel nog 1,5 jaar op gereden en van alles mee gehad. Vam afgebroken uitlaten en kuipsteunen tot lekke voorvorkpoten die uiteindelijk krom bleken te zijn. Ook meerdere keren onderweg mee stil gevallen, diverse oorzaken, waarvan 2 keer op de snelweg. Uiteindelijk toch weer op een Honda, waar ik nog niks mee heb gehad nu.
 
toen ik 17 was ,nu 70 de eerste een ariel nh 350 die trilde zo erg dat alles elke keer opnieuw moest worden vastgezet,dynamo en ontsteking trilde steeds los , de tweede was een harley wlc 750 ,zaterdag en zondagmiddag rijden en de werkweek repareren de gekste dingen MAASKANT in r,dam is er rijk van geworden later een honda 450 blackbomber wat een rampeding en later maar eens een suzuki gsx 750 e uit 1981en later een ef uit 1986 vooral de ef met z,n tscc blok niet stuk te krijgen , nu doe ik wat rustiger aan vanwege m,n leeftijd , rij nu rustig met een triumph adventurer gezien mijn leeftijd , sleutelen hoeft niet zo zeer meer

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die gebroken zuiger van jou? Nooit meer iets vernomen daarvan. -O-
 
bmw K100RS, 8klepper, bwj 1986 meen ik. Hij reed heerlijk maar het is de enige motor die me ooit onderweg in de steek heeft gelaten. Oorzaak: lekkende seals op de olie/waterpomp-as. Maar wist ik veel..., ik zag alleen dat het KVS kookte...
Thuis mayo in de olie gevonden dus ik dacht dat ding heeft een lekke koppakking. Kop er af en Koppakking vervangen, nieuw koelwater en olie in het blok. Starten, lopen, probleem niet opgelost...Grrrr! na verdere research las ik ergens dat het wel eens de olie/waterpomp seal kon zijn en dat er een gemodificeerd nieuw onderdeel voor geleverd werd. Via zo'n lekkend pompas seal kan KVS in de oliepomp komen en olie in de KVS pomp.
Ik dat onderdeel gekocht en ingebouwd en weer KVS en koelsysteem opnieuw gevuld. Eindelijk gefixt.
De ontwerper die op 1 en dezelfde as 2 vloeistof pompen bouwt mogen ze direct ontslaan. Wat een K-ontwerp!
Daarna was de motor en dat blok bullitproof betrouwbaar en reed het ding ook fijn.
 
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die gebroken zuiger van jou? Nooit meer iets vernomen daarvan. -O-
ja die is gemaakt ,kop eraf bussen eruit ,nieuwe zuiger met nieuwe veren voor alle drie de zuigers,kleppen nagekeken alles in orde,blok was in de binnenkant mooi schoon, de andere twee zuigers nog als nieuw ,cilinders ook ,die van de eerste cilinder ook alles weer rustig in elkaar gezet,alles vergoed gekregen door de motorzaak waar ik hem gekocht had,ben er intussen achter gekomen dat het een rental motor was, eerst rustig inrijden en nu starten en lopen stationair 1000 toeren , heb er 100 mijl (snelheid) mee gereden en blijft doorgaan ,als een motor weer goed loopt is alles zo weer vergeten , nou ja als ik teveel gedronken heb droom ik er nog wel een van
 

Bijlagen

  • 8.jpg
    8.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 26
Heerlijk topic. Ondertussen hele goede, maar ook hele slechte motoren gehad.

Begonnen met de LTD 305, hier al eerder genoemd.
Eerste motor, direct van een rijschool gekocht als 18 jarige jongen.
Dat arme ding heb ik ook zelf gesloopt, gaten in de uitlaat geboord, meer raggen dan rijden en maar olie bijvullen.
In een nostalgische bui later nog eens een LTD 440 gekocht, maar was niet veel beter.

Een ZXR 400 waarbij in Wenen de distributieketting geknapt is. Einde vakantie en de dealer gaf niet thuis.
Deze kawa was leuk, maar bij koud weer viel die uit als je de snelweg afging.
Geweldige eerste motor voor mijn vrouw, maar ging dus ook te snel kapot.

Grappig dat vaak de eerste motor voor mensen niet de beste is (understatement).
Toch heb ik de beste herinneringen aan mijn eerste motor, ondertussen 18 jaar geleden...
Foto 054.jpg
 
Mmmm, eigenlijk geen slechte gehad. De V-max die ik heb laat me nu wel vaker in de steek. Maar ja, een motor van 26 jaar oud zal ook zijn kuren gaan vertonen.
De VF750F rijdt als de bliksem ondanks zijn 35 jaren. Wel op tijd onderhoud eraan plegen.
 
Een aantal jaren terug een Ducati Paso gekocht, pffff wat een ding. Stuurt als een olietanker en zoop de inhoud van die tanker ook nog gewillig op.
 
vanaf het moment van mijn examen (september 2014) 'slechts' 3 motoren gehad. ik rijd nu het meeste op de Honda Pan European 1100, waar ik zelf distributie en balhoofdlagers heb vervangen. eerste motor was de Kawasaki GPz500s die bij aanschaf 4 jaar had stilgestaan en volgens mijn instructeur bij aanschaf al te klein was. maar het ging mij om de eerste kilometers die ik na mijn examen zou gaan rijden. zelf de koppelingsringen vervangen, die er in zaten waren aan elkaar gebakken, en zat ook een behoorlijke brandlucht aan. daarna, in november 2014 een Honda GL500 uit 1982 gekocht, voordekselpakking en remleidingen vervangen en er erg leuk mee rondgereden, tot ik in juli 2015 de Pan European kocht.

de Kawasaki krijg ik niet meer aan de praat, de distributieketting is uitgelubberd en de carbs zijn waarschijnlijk verstopt. de GL500 wil ik rijdend houden, na mijn verhuizing staat deze samen met mijn cabriolet in een garage waardoor ik makkelijker op straat ben. nu moet ik via een achterommetje met haakse bocht en langs buurmans dure automobielen naar de straat, en pas daar kan ik de kuip erop bouwen en rijden. dat doe je dus niet. straks kan de motor zonder demontagewerk de garage in en uit.

:]
 
Mijn Honda VF700 Sabre was een dure. Kleppen heel vaak stellenvanwege slechte nokassen, startmotor stuk veel brandstof zuipen en ook nog een kapotte thermoschakelaar waardoor de koppakking eruit ging. Keerringen van de voorvork enz. wat een barrel.
 
Een Yamaha Diversion XJ 600 S, 2001

in 4 maanden tijd in (in 2014):
• Carter scheurde open en daardoor olie over mijn achterband gesproeid. Eng momentje.
• Koplamp ging een paar keer stuk.
• Kilometertellerkabel brak.
• Een voorvork poot ging lekken.
• Middenbok-hefboom brak af.
• Achterbrug scheurde door. Ook een eng momentje.

En tot slot kon de motor niet harder dan zo'n 70km/u als het hevig regende. Iets met water in de luchtinlaat ofzo.
Ik reed er alleen woon-werk mee, Alkmaar - Schiphol.
Het zal wel allemaal ouderdom geweest zijn maar ik hoef even geen Yamaha meer.
Vreemd, ik rij er probleemloos op rond.
 
de enigste echte miskleun die ik heb gehad was een 2002 r1100s.
gekocht van een partikulier die de eerste eigenaar was met 17000km erop en de hele onderhouds historie erbij...
ik heb hem 1 seizoen gehad en er 8000km mee gereden tussen de reparatie door.
het volgende ging stuk;
- gasklephuizen uitgelubberd (begonnen te klapperen)
-cardanklok lek
-uitgaande as keerring versnellingsbak lek
-cardan pivet lagertjes verrot
-abs pomp stuk

de abs pomp was voor mij de druppel....die heb ik nog vervangen en toen rap het ding weg getrapt....
het was mijn eerste en laatste europese motorfiets.....
 
de enigste echte miskleun die ik heb gehad was een 2002 r1100s.
gekocht van een partikulier die de eerste eigenaar was met 17000km erop en de hele onderhouds historie erbij...
ik heb hem 1 seizoen gehad en er 8000km mee gereden tussen de reparatie door.
het volgende ging stuk;
- gasklephuizen uitgelubberd (begonnen te klapperen)
-cardanklok lek
-uitgaande as keerring versnellingsbak lek
-cardan pivet lagertjes verrot
-abs pomp stuk

de abs pomp was voor mij de druppel....die heb ik nog vervangen en toen rap het ding weg getrapt....
het was mijn eerste en laatste europese motorfiets.....
Een vriend heeft dezelfde motor gehad en precies dezelfde problemen gehad, heeft de motor ook binnen een paar maanden verkocht aan een opkoper. Hij was altijd weg van BMW, maar na die motor was het direct over.
 
Topic eens rustig door gelezen.
Komen veel problemen voorbij wat aangeeft een verklote motor door de voorganger.
Meestal geen onderhoud,want dat mag geen cent kosten.
Sleutel al lang aan motoren en kom dit wat ik zelf opkoop en repareer.(hobby)
Regelmatig tegen.
Staat hier een r 1100 rt et 75000 km uit 99
Kwam hier met zekering klapt er uit bij inschakelen derde versnelling.
Goedkoop opgekocht.
1/2 uur verder oorzaak gevonden.
De massakabel van de brandstofpomp was verdwenen
Blijkbaar weten ze bij sommige bedrijven niet dat je die bij een verwijdering van een slecht gemonteerd alarm deze niet moet verwijderen.
Waar deze motor vandaan kwam was deze niet in onderhoud geweest.
Er lekte van alles wat een goed uitgevoerde grote beurd netjes oploste.
Aan uit reacties bij dit type bmw krijg je er wel uit met de juiste bougies van ngk en eens goed kleppen stellen
Natuurlijk gasklephuizen synchroniseren.

Mijn slechste was een Suzuki gs 550 met 20000 km er de zuigers door voorganger verwoest.
Zoop meer olie dan de gt 500
Later nog een gs 500 zelfde soepzooi slecht materiaal erg zacht

Met een IHS 350 twin hier ook nog onder het type jupiter geleverd.
Stond 2500 km op dynamo gaar
Niemand die er een fatsoenlijk kon wikkelen
1 x gasgeven en van de rotoren klapte weer de draden los.
Later blok gereviseerd en met een dynamo van de jawa 250 1 cilinder en een paar aanpassingen wel rijdend gekregen.

Nu met een cz 450 175 cc bezig uit 1963
Door de vorganger lekker verkloot.
Geen olie in de brandstok en bak kunnen vinden wel slijpsel
Als opknap gekocht , leuk om te restaureren
 
Een vriend heeft dezelfde motor gehad en precies dezelfde problemen gehad, heeft de motor ook binnen een paar maanden verkocht aan een opkoper. Hij was altijd weg van BMW, maar na die motor was het direct over.

klopt inderdaad...
ik hoorde dat ook van mensen met bmw ervaring (niet van de dealer overigens, die deed net alsof het nooit eerder gebeurd was _O-)
ik weet niet hoe het nu met bmw is maar ik begin er niet meer aan.....overprised beierse bagger rommel....
 
Topic eens rustig door gelezen.


Met een IHS 350 twin hier ook nog onder het type jupiter geleverd.
Stond 2500 km op dynamo gaar
Niemand die er een fatsoenlijk kon wikkelen
1 x gasgeven en van de rotoren klapte weer de draden los.
Later blok gereviseerd en met een dynamo van de jawa 250 1 cilinder en een paar aanpassingen wel rijdend gekregen.

Nu met een cz 450 175 cc bezig uit 1963
Door de vorganger lekker verkloot.
Geen olie in de brandstok en bak kunnen vinden wel slijpsel
Als opknap gekocht , leuk om te restaureren

Zo iets als dat laatste ook binnen gekregen. De schakelvorken waren zwart/blauw van hitte verkleurd..
 
Terug
Bovenaan Onderaan