Nee hoor boxers zijn niet kut,BMW boxers zijn kut,ik heb diverse boxers gehad die het wel goed deden,
Goldwing,Porsche en Subaru
I stand corrected.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor boxers zijn niet kut,BMW boxers zijn kut,ik heb diverse boxers gehad die het wel goed deden,
Goldwing,Porsche en Subaru
Ik had het niet over loop, maar over vibraties als gevolg van een slechte sync. Soms merk je aan de motor niet dat ie niet synchroon is, tot je er een half uur lang 130km/h mee moet gaan knorren.
En dan heb ik het nog niet gehad over vermogen, en kennelijk de betrouwbaarheid. Het boekje dat bij mijn K zit noemt een korter interval voor boxer-modellen dan voor de K modellen. Ergo, boxers hebben meer aandacht nodig om goed te blijven.
Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik heb ook liefde voor de boxer, maar ik erken ook de minpunten aan zo'n ding en als je het in een tabelletje uitzet verwacht ik dat de boxer het verliest.
Heeft de Goldwing hier ook last van? Of Subaru auto's. Zijn tenslotte ook boxer motoren.Okay, maar waarom wordt die boxer dan nog maar door een handjevol fabrikanten gebruikt? Ik zal niet ontkennen dat een dergelijk blok wenselijke eigenschappen heeft voor op een motorfiets, hoor. Ik zie hem alleen niet als ideaal. Hij is duur, complex, heeft relatief veel onderhoud nodig, de zuigers slijten ongelijkmatig, De oudere BMW boxers staan bekend om hun olieconsumptie.
Nogmaals, ik vind het een prachtig concept en het heeft prima gewerkt voor BMW, ze verkopen tenslotte de meeste motoren. Echter alles in de motorwereld heeft ook slechte kanten, zo ook boxers.
Wat een gezeur over BMW's... Yamaha's zijn pas echt bagger motoren. Ik heb twee XT500's,een XS650, een TT600, een TDM850 en een YZF750R gehad. Allemaal karakterloos en vlak. Ik verkies een BMW altijd boven een Yamaha. Maar als Honda man (deels want ik ben naast Honda man ook eigenlijk in de basis meer een KTM man) moet ik toch bekennen dat mijn slechtste motor ooit de CB700SC Nighthawk is geweest. Ik heb nog nooit op een motor gereden die me minder vertrouwen gaf dan de Nighthawk. Ik was continu bang om op mijn bek te gaan met die motor. Geen idee waar het aan lag maar nieuwe banden en een vorvork revisie met progressieve veren kreeg het niet opgelost. Daarna overgestapt op een GS en geen dag spijt van gehad. Een GS is een vreemd ding maar als je weet hoe je hem moet behandelen dan geeft hij heel veel vetrouwen en kan je er lekker mee sturen.
Heeft de Goldwing hier ook last van? Of Subaru auto's. Zijn tenslotte ook boxer motoren.
En KTM man en BMW man... Ik ben een omnivoor dus absoluut niet eenkennig. En durf ook gewoon te zeggen dat ik de CB700SC een slechte motor vond dus ik spaar Honda heus niet. Ik WAS ooit ook Yamaha man. Maar inderdaad is de XS nog de meest karaktervolle van de Yamaha's die ik heb gehad. Dat is de enige Yamaha die ik nog wel een keer zou willen hebben.Een xs650 karakterloos noemen en dan toegeven dat je een H*nd* man bent
De oude boxers gebruiken olie omdat er geen klepseals op zitten. Toen, in 1969, werd een beetje rook nog normaal gevonden. Met maximaal 750cc en een nieuwe motor was het ook best acceptabel. De revisienorm ligt bij een liter op 1000km.Okay, maar waarom wordt die boxer dan nog maar door een handjevol fabrikanten gebruikt? Ik zal niet ontkennen dat een dergelijk blok wenselijke eigenschappen heeft voor op een motorfiets, hoor. Ik zie hem alleen niet als ideaal. Hij is duur, complex, heeft relatief veel onderhoud nodig, de zuigers slijten ongelijkmatig, De oudere BMW boxers staan bekend om hun olieconsumptie.
Nogmaals, ik vind het een prachtig concept en het heeft prima gewerkt voor BMW, ze verkopen tenslotte de meeste motoren. Echter alles in de motorwereld heeft ook slechte kanten, zo ook boxers.
Yamaha's zijn pas echt bagger motoren. Ik heb twee XT500's,een XS650, een TT600, een TDM850 en een YZF750R gehad. Allemaal karakterloos en vlak.
Wat een gezeur over BMW's... Yamaha's zijn pas echt bagger motoren. Ik heb twee XT500's,een XS650, een TT600, een TDM850 en een YZF750R gehad. Allemaal karakterloos en vlak.
Ik kan over andere motor configuraties ook motoren met een hoog olieverbruik vinden op het internet,ff googlen geeft dat subaru's zeer zeker oliegrootverbruikers zijn. Goldwings heb ik alleen hier en daar een bezorgd persoon over kunnen vinden. Ook verschillende topics over Porsche eigenaren gevonden die regelmatig de olie bij moeten vullen.
Weet niet welk porsche eigenaren jij kent maar ikzelf heb een 964 en dat is een lucht/olie gekoelde 6 cilinder van 26 jaar oud en verbruikt 0 olie.Net als alle andere porsche eigenaren van een lufti.ff googlen geeft dat subaru's zeer zeker oliegrootverbruikers zijn. Goldwings heb ik alleen hier en daar een bezorgd persoon over kunnen vinden. Ook verschillende topics over Porsche eigenaren gevonden die regelmatig de olie bij moeten vullen.
Dat niet maar het ontwerp opzich mankeert niets,het is maar net hoe goed ze door een fabrikantgoed. iedereen en zijn beppe zou een boxerblok in zijn auto en/of motorfiets moeten hebben.
Zitten de nokken niet een beetje ver uit elkaar voor een boxer?net van een boxer hoor, die rijden wel best okBekijk bijlage 1333530
je moet het ook niet allemaal tegelijk doen, remmen sturen en gas bijNeh schampschot tegen ligger.
Remmen en sturen slecht die k100, ook gas bij kon mij niet redden.