de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Mijn eerste motor was tevens de slechtste....tot nu toe.
Een Honda CB350F. Op zich best wel een leuk brommertje maar had de onhebbelijke gewoonte om bij een rit met het licht aan de accu leeg te trekken. Het enige wat ik er niet aan verniewd heb is de bedrading. Verder alles...lampen/spanningsverdeler/dynamo.....noem maar op vervangen, maar niets hielp. Zonder licht kon ik blijven gaan, maar eenmaal dat licht aangezet was het zo over. NOOIT kunnen vinden wat nu de oorzaak was |(

Jammer van dat euvel, maar CB350F'en zijn wel echt oer en oer betrouwbaar. Heb twee jaar lang rond gereden met dat ding, ongeveer 40.000 km, waar er al 35.000 op de teller stonden, en geen enkel serieus probleem mee gehad.
Daarom heb ik hem dan ook nog steeds. :z
 
Logisch, op Ducati's wordt nu eenmaal bijna niet gereden; er wordt vooral over gelult hoe geweldig ze wel niet zijn... :+

Ducati's (de nieuwe) zijn helemaal niet onbetrouwbaar, ze hebben alleen een slechte reputatie. 8-)

Mijn slechtste ooit was dan wel een Ducati, maar het probleem zat niet in onbetrouwbaarheid. Heb een 600 ss gehad, waarmee ik in één jaar tijd 3 keer gevallen ben, waarvan de eerste keer op de eerste dag! :(
Er klopte iets niet met de voorvork, waardoor ik 3x wegschoof over het voorwiel. -O- Na een jaar ellende dat ding maar weggedaan.
 
mijn slechtste motor:

honda cb750F2 km stand ongeveer 60.000km met comstar wielen


reed 1:10
stuurde voor geen meter
remde voor geen meter
ging amper vooruit
was hopeloos saai

zag er wel mooi uit

na dit ding 7 jaar geen motor meer aangeraakt
 
mijn slechtste motor: Honda XR600R!

full


Een maatje van me op dorp had er ook zo een, zegt "is onverwoestbaar" dus ik ook maar opzoek gegaan. Op gegeven moment eentje gevonden bij motorzaak in de buurt.
Proefritje gemaakt, en daar begon ellende al, gaskabel gebroken. Maargoed, een kapotte gaskabel mag de pret natuurlijk niet drukken dus nachtje over geslapen en toch maar gekocht. Na 1 maandje, een vastloper. Dus crossfiets terug gebracht en daar is die weer opgelapt. Garantie? Vergeet het maar, is een crosser, dus word gewoon op eigen kosten gemaakt. Affijn, ik na weekje fietsje weer ophalen, heb het net aan tot thuis gered (omdat ze met een scheutje olie het zuigertje weer in in blok gezet hebben??). S'avonds wilde ik weer stukje rijden, dus hup kickstart naar buiten, trappen, trappen, maar geen beweging meer in die 1 pitter. Blijkt nu, weer een vastloper, oliepomp was bij eerste vastloper al kapot, maar dat was niet opgemerkt tijdens de reparatie :( . Erg fijn allemaal, dus weer gemaakt. Uiteindelijk paar weken later de ketting nog een keer gebroken, en dus verloren onderweg, gevolgd door nog een vastloper paar weken later, en toen heb ik maar besloten om hem lekker te laten staan bij die zaak. Wat een pokkefiets, heb een hoop geld gekost. :( :( :(
 
mijn slechtste motor: Honda XR600R!

(Afbeelding)

Een maatje van me op dorp had er ook zo een, zegt "is onverwoestbaar" dus ik ook maar opzoek gegaan. Op gegeven moment eentje gevonden bij motorzaak in de buurt.
Proefritje gemaakt, en daar begon ellende al, gaskabel gebroken. Maargoed, een kapotte gaskabel mag de pret natuurlijk niet drukken dus nachtje over geslapen en toch maar gekocht. Na 1 maandje, een vastloper. Dus crossfiets terug gebracht en daar is die weer opgelapt. Garantie? Vergeet het maar, is een crosser, dus word gewoon op eigen kosten gemaakt. Affijn, ik na weekje fietsje weer ophalen, heb het net aan tot thuis gered (omdat ze met een scheutje olie het zuigertje weer in in blok gezet hebben??). S'avonds wilde ik weer stukje rijden, dus hup kickstart naar buiten, trappen, trappen, maar geen beweging meer in die 1 pitter. Blijkt nu, weer een vastloper, oliepomp was bij eerste vastloper al kapot, maar dat was niet opgemerkt tijdens de reparatie :( . Erg fijn allemaal, dus weer gemaakt. Uiteindelijk paar weken later de ketting nog een keer gebroken, en dus verloren onderweg, gevolgd door nog een vastloper paar weken later, en toen heb ik maar besloten om hem lekker te laten staan bij die zaak. Wat een pokkefiets, heb een hoop geld gekost. :( :( :(

Klinkt eerder als een slechte motorzaak eigenlijk.
 
Suzuki rg 250 gamma.... Echt slecht was ie niet maar wel de minste van het hele stel, zo ongeveer vanaf 800 km begon het koppelingshuis zodanig te rammelen en tikken (waar ik me helemaal gek aan irriteerde)dat ik hem met 1500 km maar weer snel ingeruild heb op een Yamaha tzr 250 die wel voorbeeldig liep.
 
M'n slechtste motor (in de zin van 'waar voor je dure geld'):
BMW R1100R, nieuw gekocht, binnen 7 mnd weer verkocht. Slechtste versnellingsbak ooit tegengekomen, permanent onregelmatig lopen (inhouden) vanwege veel te arme afstelling van de injectie, cardan kapotgegaan midden in m'n vakantie, arrogante houding van importeur (problemen? dat is 'karakter', daar moet u gewoon aan wennen, mijnheer............). Was de eerste en is blijvend de laatste BMW in een reeks van - tot op heden - 15 nieuwe motorfietsen.
 
Mijn mito!!!
40km nadat ik hem opgehaald heb, vastloper. Twee weken nadat hij weer in elkaar zat aangereden door een auto. Weer opgelapt.
Onder het rijden boutje verloren waardoor de schakelpook er een beetje zielig bijhing.
Nieuw kettingset en remblokken voor, wou gaan rijden, rammelt mijn voorwiel als een gek, waren de lagers kapot. Nieuwe erin, twee weken later rammelt hij weer, vooras tekort waardoor de lagers naar binnen vallen.
Voorlicht stuk, vervangen week later weer stuk, weer vervangen, achterlicht aan het flippen, ene keer brand de een dan weer de ander. Dan bleef weer het remlicht hangen en deed het voorlicht het maar voor de helft.
Uitlaat gemaakt (scheurtje in de uitlaat werd steeds groter).
Nieuwe accu want die was behoorlijk verrot.
Moter wou niet meer starten, maar met aandrukken kom je ook een eind.
Gisteren was ik opweg naar een motorzaak om er toch maar eens naar te laten kijken, heb ik onderweg gewoon wéér een vastloper (of nou jah, alle stroom is weg). Natuurlijk weer linkerbaan op de snelweg. Heb hem maar ergens bij een boerderij gedumpt waar hij morgenochtend opgehaald wordt. *O*
 
Mijn mito!!!
40km nadat ik hem opgehaald heb, vastloper. Twee weken nadat hij weer in elkaar zat aangereden door een auto. Weer opgelapt.
Onder het rijden boutje verloren waardoor de schakelpook er een beetje zielig bijhing.
Nieuw kettingset en remblokken voor, wou gaan rijden, rammelt mijn voorwiel als een gek, waren de lagers kapot. Nieuwe erin, twee weken later rammelt hij weer, vooras tekort waardoor de lagers naar binnen vallen.

Voorlicht stuk, vervangen week later weer stuk, weer vervangen, achterlicht aan het flippen, ene keer brand de een dan weer de ander. Dan bleef weer het remlicht hangen en deed het voorlicht het maar voor de helft.
Uitlaat gemaakt (scheurtje in de uitlaat werd steeds groter).
Nieuwe accu want die was behoorlijk verrot.
Moter wou niet meer starten, maar met aandrukken kom je ook een eind.
Gisteren was ik opweg naar een motorzaak om er toch maar eens naar te laten kijken, heb ik onderweg gewoon wéér een vastloper (of nou jah, alle stroom is weg). Natuurlijk weer linkerbaan op de snelweg. Heb hem maar ergens bij een boerderij gedumpt waar hij morgenochtend opgehaald wordt. *O*

Ik heb medelijden met de motorzaak monteur die hem moet maken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn slechste aankoop was een kapotte motor waarvan ik dacht dat ie niet kapot was.
Na de aankoop zag ik dacht ie wel kapot was.
Ik was er kapot van. -O-
 
Honda CBX 250 (fiets van mijn rijschool). Volgas 120 als ie zin had, 1 op 100 olie al vanaf het begin (wist ik niet).

1500 km op gereden en er werkelijk iedere soort olie die ik kon vinden erin gegooid. Toen maar een gsx600f gekocht en kenteken geschorst. Later nog aan een hobyist verkocht voor 250 euro, dus heeft me eigenlijk ook nooit iets gekost dat ding.
 
er bestaan geen slechte motorfietsen.
wel slechte motorrijders die niet met het spul om weten te gaan
of motorrijders die het spul niet op juiste waarde weten te waarderen
ook bestaan er motorrijders die bang zijn voor vieze handen

maar echte slechte motoren???? die worden al jaren niet meer gemaakt O-)
 
er bestaan geen slechte motorfietsen.
wel slechte motorrijders die niet met het spul om weten te gaan
of motorrijders die het spul niet op juiste waarde weten te waarderen
ook bestaan er motorrijders die bang zijn voor vieze handen
maar echte slechte motoren???? die worden al jaren niet meer gemaakt O-)

Zeker de rest van dit topic niet gelezen? 8-)
 
Yamaha?
Mijn slechtste ever was een Yamaha Virago 535.
Ding deed niets tot half gas, bleef dan vrijwel stationair draaien en eenmaal dat punt voorbij dan trok dat blok open...
En als eerste fiets is dat best eng!..
Daarnaast zat de tank vol roest dus stond ik met grote regelmaat naast de snelweg carburateurs schoon te pulken. En omdat de tank van een Virago in het frame voor het achterwiel zit gaat dat je niet zomaar lukken...
 
Laatst bewerkt:
ik ben dus niet de enige :X ik heb er nu 1, en daar is al behoorlijk wat mee aan de hand geweest(terwijl GS'jes normaal oerdegelijke fietsen zijn)


Mijn miskoop was een Suzuki gs500e slingshot uit 1991.
Daar is altijd wel iets kapot aan geweest.

Tja, het is van origine een budget fiets en veel zijn er ook budget onderhouden. Daar tegenover staat dat ze vaak simpel en goedkoop zijn te fixen. Ik ben met die van mij in ieder geval altijd thuis gekomen in de afgelopen 9 jaar en nagenoeg een ton eigen kilometers :]
 
De slechtste motor die ik ooit gehad heb was een Honda C90 (je weet wel, de beste motorfiets ooit). En juist omdat ze die reputatie hadden was er toen (eind jaren 90) een enorme stroom afgetrapte en omgekatte beun bakken vanuit Engeland.

Het ding zag er top uit, maar had wat blaasjes in de lak. Toen heb ik in al mijn jeugdige naïviteit het frame naar de zandstraler gebracht en was de C90 weg. Het resterende stukje balhoofd met framebuis hing nog jaren in mijn hobbyruimte ;)
 
Mijn slechtste motor....

Ik heb een Honda CB750 K2 gehad waar de nokkenasketting door het tunneltje gesleten was en even "buiten kwam kijken". Nieuwe ketting, tunnel dichtgelijmd en natuurlijk moest deze (toen nog jonge) dwaas ook even de zuigers/drijfstangen balanceren en het blok flowen.
Hij liep daar na als de spreekwoordelijke brandweer, een bezigheid die het lager achter het voortandwiel niet kon waarderen. Weer open en een nieuwe secundaire as met lagers. Ik was dat ding zat en ruilde hem voor een Suzuki GS400E, waarvan binnen een paar duizend kilometer de krukaslagers uit liepen. Helaas had de nieuwe eigenaar geprobeerd hoe snel hij liep als je het gas helemaal open bleef houden en het resultaat was vooral dat het blok als een verbrand frietkot stonk. Ik heb zelf de 210 aangetikt (eind van het rood) en daarbij liep de olietemperatuur al op naar 140 graden.

Ik heb toen een paar jaar eigenlijk geen motor gereden, een enkel tochtje met een geleende motor niet meegeteld. Huisje, boompje, beestje, kindertjes...

Na die periode kocht ik een Suzuki Savage. Dat is een motor met een paar knoeperds van designfouten maar buiten deze missers zijn het bruikbare fietsen. Ten eerste gaat de nokkenasketting slechts 30.000 km mee. Doe je er na die afstand niets aan, verspringt de ketting wat tandjes en het blok is stuk. Het sturen met de Savage is "apart". Alsof je met elastiek probeert te sturen, zo ongelofelijk slap is de voorpartij. Een forkbrace heeft wel wat verbetering gebracht. De koeling van de motor is slecht. Meneer Suzuki heeft dat willen maskeren door het motorvermogen te knijpen, maar motorrijders kennen allemaal wel de basis opvoertrucjes. En dan heeft het blok in no-time een oppervlaktetemperatuur van 120 graden of meer. En er zit blanke lak op het blok. Haal het er maar zo snel mogelijk af, een gebladderd blok ziet er niet uit. De zithouding is slecht. Wie op dat ding langer dan een uur aan een stuk kan rijden, krijgt van mij een lintje. De afspraak met de fysiotherapeut moet je zelf maken.
Toch kan je veel plezier hebben met deze motor. Het rijdt voor eventjes best lekker, er zit voldoende koppel in bij lage toerentallen en hij kan leuk knallen in de uitlaat.

Mijn andere motoren zijn min of meer probleemloos geweest. Ik volg wel het wphb zo strikt mogelijk en dan zijn er eigenlijk weinig problemen. Bij de K75RT was de slechte elektra (vaak een gecorrodeerd contactje) voor mij een verrassing. Daarnaast heeft de BMW een officieel werkplaatshandboek en een vrij grote stapel toegevoegingen die je ook echt niet mag vergeten. Roep maar eens Staburags.....

Toch, met de Savage heb ik in 17 jaar bijna 60.000 gereden, de GS500 heeft ongeveer 1 tonnetje achter de kiezen en de K75 staat inmiddels op 2 tonnetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan