de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Goldwing 2e versie, wel icm een zeer slechte dealer die de boel ook nog eens beflikkerde, maar uiteindelijk de bigeendlagers eruit, koppelingshuis ach en wat al niet meer
 
CB250N, eerste motor ooit gekocht, voor 250 euro (ja wat verwacht je :') ) jaar lang bezig met poetsen, spuiten, schoonmaken, opknappen etc etc.

rijbewijs gehaald, CB250N rijklaarmaken... starte niet meer.
week bezig geweest om de bedrading na te zoeken.
storing gevonden, en rijden maar

benzineverbruik 1:6 (heel knap voor een 250cc)
olieverbruik 1:200 (blok gaar)

na 4 weken rijden van ellende maar verkocht voor een knaak, en een Hawk 650 gehaald. Een van de fijnste motoren ooit gehad *O*
 
'81 bmw r100rt,
Behoorlijk in geïnvesteerd.
- om de 2-3 mnd carb membramen kapot
-startmotor brak achter elkaar.. na 3 stuks heb ik het opgegeven. In het bmw-wereldje zou het (zgn?) nooit voorkomen..
 
Mijn huidige xjr1300. Had bij aankoop een grote beurt en nieuwe kettingset nodig. Niet dat het een slechte fiets is, in tegendeel. Ben gewoon nog niet besodemieterd bij aankoop van een motor en dit was de eerste keer dat ik kosten gemaakt heb vlak na aanschaf :+
 
Gsx600f 96 alleen koppelingsworm kapot gehad , aprilia rsv1000r 2007 : carter ontluchting tijdens een tourrit er afgeblazen voorvork poten 2x lek gehad , nu mijn huidige mt09 uit 2014 wat diverse terugroep acties gehad en na 5000km nieuwe koppeling, al met al valt nog mee
 
bmw f650 funduro 1995

ook praktisch alles aan vervangen maar hij bleef maar klote lopen.
iedere keer als ik terug kwam van mijn werk (binnenvaart ben je wat langer van huis) kon ik hem weer bij de dealer zetten om hem te laten repareren. dus grof weg iedere maand stond hij daar een week.
carburateurs gereinigd, tig keer synchroon gesteld, compressie test, bougie's, bobine's en ontsteking zijn allemaal wel een keer gewisseld.

hem hem een klein jaar gehad toen was ik het zo beu dat ik hem maar ingeruild heb op een kawa gpz500
 
Een Suzuki GS500 uit 1977. Wat een waardeloos ding. Geklooi met ontstekingpunten, eindeloos op en neer door de straat duwen. De Yamaha Beluga 125 was ook totaal hopeloos. Liep maar tien kilometer, dan hield ie er mee op. Ben er ondanks eindeloos gepruts, nooit achter gekomen wat het was. Weg er mee.
 
Z1100 met een zwetende koppakking en toen dat verholpen was een kapotte starmotor en toen die weer werkte een rotte accu en tot slot lekke vorkpoten. Maar man, man, man, wat een power. :+
 
Laatst bewerkt:
Aprilia Falco. Niets dan problemen. Slechts een jaar gehad en toen van ellende ingeruild. stroomproblemen, koppeling met problemen. Meteen ook besloten nooit meer een Italiaan te kopen.
 
Oh leuk, mijn inzending: Gloednieuwe Kawasaki Z750 die nog wel eens de neiging had om zomaar uit te vallen. Of beter, wanneer de toeren naar beneden vielen (bv bij rustig opschakelen) gewoon uit te vallen. Maar het gebeurde heel willekeurig cq sporadisch, wat het opsporen niet echt makkelijk maakte.
Maar wel dusdanig dat nogal eens voor kwam dat ik rustig op een kruising op trok, of bij het stoplicht weg reed en dat ik ineens dacht:'hey.. waarom ga ik niet vooruit als ik aan de gashendel draai?'. Niet de bedoeling dacht ik zo.. en zelfs wel een beetje gevaarlijk..

Ben de motor maanden kwijt geweest, dealer kon het niet oplossen (had wel een idee wat het was, maar 'mocht' dat niet vervangen van Kawasaki; of eigenlijk, het moest financieel volledig op risico van de dealer en die wilde er niet aan), toen naar de importeur die kon het ook niet oplossen.

Ondertussen had ik (op de momenten dat de motor weer bij me terug was), op verzoek van dealer én importeur, een methode gevonden om dit euvel te laten gebeuren (was zo simpel als: optrekken, koppeling in.. wachten.. en hij viel uit.. voila). Ben er ook nog een hele dag heen geweest (naar Hoofddorp vanuit FRL) om het ze te laten zien etc.

Zegt de importeur uiteindelijk (nadat ze het niet hebben kunnen verhelpen): ja, moet je dat ook niet doen eh. Is een karakteristiek van de motor. DOEI!

Dealer stond ook perplex van de houding en reactie van Kawasaki (contact met meerdere dealers wees uit dat deze problemen er wel vaker waren geweest, en Kawasaki wilde de oplossing die daar was toegepast niet communiceren..). Uiteindelijk wilde ik stiekem toch wel de R uitvoering hebben van de Z750. Dus 'kosteloos' mijn Z750 mogen inruilen tegen de R (alleen prijsverschil tussen de uitvoeringen hoeven te betalen). Die heb ik natuurlijk zééér goed getest vooraf (mocht van dealer) om te kijken of die af zou slaan, nee hoor. Alles prima. 'Karakteristiek van motor'.. ja ja.. daarom deed alleen die ene het ;)

Uiteindelijk denk ik niet snel (lees: nooit) weer een Kawasaki te kopen. De ervaring met de importeur was gewoon dermate slecht dat ik er a. zeker geen vertrouwen meer in heb dat ze een probleem serieus voor je gaan oplossen en b. ik ze gewoon geen enkele verkoop meer gun O-).

Laat nu net de motorzaak bij mij in het dorp Kawasaki dealer zijn geworden <zucht>.. jammer hoor :P
 
Laatst bewerkt:
Ok, mijn bijdrage:
Honda Goldwing GL 1000, eerste generatie, (particulier gekocht)
Een as die aan de voorkant door het carter naar buiten kwam, dwars door de deksel...
kortsluiting in de killswitch, waardoor de motor soms op de laadspanning liep, is niet goed voor de meeste electronische dingen aan boord.
Startkoppeling 'pakte' niet meer, hele block uitgebouwd, 3 veertjes vervangen.... ging weer.
Uitlaten weggeroest.
Nog wat kleine andere issues
E.e.a.is al lang geleden, maar het vertrouwen in de Goldwing was even wat minder geworden.....
 
Honda Bol'dor cb900 uit '79
Zag er schitterend uit. Had voor deze motor iemand mee genomen die er verstand van zei te hebben. Na zijn (goedkeuring)motor gekocht, voor destijds Fl 4000,00.
Alleen maar problemen en onkosten aan gehad!!!
Daar ging mijn motorplezier! Ik heb er nog trauma's aan overgehouden[afbeelding]

Met zulke uitspraken moet je oppassen!!

Ik moest ook een keer mee met een maat naar een auto kijken waar hij interesse in had.
Alles zag er redelijk uit, maar daar heeft ie heel veel problemen mee gehad, van buiten kun je natuurlijk lang niet altijd zien wat er kapot gaat.
 
Deze dus: ;(

full


Lopend weggezet. '(

O.a:
Kruk rot, versnellingsbak defect, deuken in tank/uitlaten, carter beschadigd en zuigers kapot/beschadigd door vastlopert, ect.


Die was dus idd "lopend" weggezet. :(
 
Een KZ400 uit 1976.
Was in 2008. Dus ding was best al oud.

Kon soms voor de rotonde niet meer terugschakelen. En na de rotonde kreeg ik hem dan niet meer uit zijn vrij... Steeds meer elektra wat uitviel, dus voor het donker thuis zijn |(

Iets meer dan een half jaar gehad en toen was ik het wel zat. Veel karakter en leuk om te zien. Maar verder toch teveel brik.

Verder nog een Kawasaki GPZ500S waar ik veel mee gehad heb. Maar ook veel kilometers mee heb gemaakt.
(uiteindelijk bij 125.000 weg gedaan).

Ergste: mijn voorremvloeistof liep weg tijdens het rijden. Dus maar heel rustig naar huis gereden :X
Wel een leuke schreeuwerd verder, maar niet geschikt om 25.000 per jaar te rijden.
 
Ooit een BMW F650 gehad.
Zo'n ene met dat Rotax blokje.
Wat een klote machine.
Reed knake en spontaan afslaan bij de stoplichten tijdens warm weer.
Heb die schijtmachine maar kort gehouden.
Ook wat andere BMW's gehad die of olie zopen of spontaan niet meer te starten waren na het tanken.
10 minuten wachten en dan deed alles het weer.
Ben onderhand wel klaar met BMW motoren.
Dik betalen ( voor aanschaf en onderhoud ), en zijn toch echt nimmer nooit niet beter dan Jappen.
Ik hou het lekker bij Honda, Yamaha en Kawasaki.
Vr Gr
 
Ooit een Kawasaki LTD305 gekocht als eerste motor bij Vermijs Motorsport in Dongen.

Al na enkele weken waren er problemen met de fiets. Hij viel uit, was nauwelijks te starten en leek enorm olie te verbruiken. Meerdere malen terug geweest naar Vermijs en iedere keer terug gekregen met de belofte dat het goed was. Meestal bleef dat 20 km zo.

De laatste keer dat ik terug ging geloofde hij me niet dat er weer olieverbruik was. Hij schroeft ter plekke in zijn tuin een kapje eraf links bovenaan het blok en er viel prompt een halve liter olie in de tuin. Blijkbaar bleven er keerringen lek gaan die de olie in het blok moesten houden. Hij kreeg het niet opgelost.

Toevallig kwam ik later de vorige eigenaar tegen. Een rijschoolhouder, die aangaf dat de motor een WOK melding had gehad wegens een krom frame na een aanrijding tijdens de les. Hij verbaasde zich hevig dat de motor de weg nog op mocht.

Ik ben dus gewoon belazerd door deze Bovag dealer, maar ook de Bovag laat je gewoon in de kou staan.

Uiteindelijk heb ik via Safe in Eindhoven de motor laten repareren en direct ingeruild voor een andere, een Suzuki LS650, die ik 6 weken gereden heb. Toen werd deze gejat.
 
Ik heb slechte motoren gehad, hoewel een aantal om diverse redenen eerder ugly te noemen was. Zoals de gevierde beste motor van de vorige eeuw. Die dingen gingen nooit helemaal kapot, maar het helemaal doen zat er ook niet in. Als de ontsteking geen problemen gaf, deden de carburateurs dat wel, om de paar 1000km, soms wel 200.000km lang!

Maar de slechtste heb ik nooit gekocht. Dat werd me namelijk door, nota bene, de dealer afgeraden! Omdat ik in de motorbladen van de jaren 70 en 80 gruwelverhalen had gelezen over tweedehandsmotoren, dacht ik er verstandig aan te doen als eerste motor een nieuwe te kopen. Alleen werd het dan wel nood(geld)gedwongen een Oost-Europese, ik dacht aan een MZ. Ook Jawa en CZ werden van harte afbevolen. Dus toen begon voor mij het tijdperk van de ugly bikes, luisterend naar illustere namen als CB750f (2x), KLR250, GS500e en XR600r.
 
Ooit een Kawasaki LTD305 gekocht als eerste motor bij Vermijs Motorsport in Dongen.

Al na enkele weken waren er problemen met de fiets. Hij viel uit, was nauwelijks te starten en leek enorm olie te verbruiken. Meerdere malen terug geweest naar Vermijs en iedere keer terug gekregen met de belofte dat het goed was. Meestal bleef dat 20 km zo.

De laatste keer dat ik terug ging geloofde hij me niet dat er weer olieverbruik was. Hij schroeft ter plekke in zijn tuin een kapje eraf links bovenaan het blok en er viel prompt een halve liter olie in de tuin. Blijkbaar bleven er keerringen lek gaan die de olie in het blok moesten houden. Hij kreeg het niet opgelost.

Toevallig kwam ik later de vorige eigenaar tegen. Een rijschoolhouder, die aangaf dat de motor een WOK melding had gehad wegens een krom frame na een aanrijding tijdens de les. Hij verbaasde zich hevig dat de motor de weg nog op mocht.

Ik ben dus gewoon belazerd door deze Bovag dealer, maar ook de Bovag laat je gewoon in de kou staan.
B.O.V.A.G. oftewel BOVAG betekent: BOnd Van Aangesloten Garagebedrijven.
Wanneer leren mensen nou eens dat de Bovag alleen de belangen van de verkoper behartigt?
 
BMW 1100 GS. Wat een saaie lineaire duffe lelijke zware poepfiets.
 
Deze dus: ;(

[afbeelding]

Lopend weggezet. '(

O.a:
Kruk rot, versnellingsbak defect, deuken in tank/uitlaten, carter beschadigd en zuigers kapot/beschadigd door vastlopert, ect.


Die was dus idd "lopend" weggezet. :(

Die herinner ik mij nog. Zag er wel heel mooi uit, en toen je er eenmaal helemaal klaar mee was heb ik er best fijn op gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan