de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

heb eens een aantal weken op een Monster 900 gereden met clip ons... wat een kutbike was dat! viel de bocht in, het stuur kon je niet loslaten want dan had je gelijk tegen vlakte gegaan.... gelukkig was dat kreng niet van mij!

heb nu een beste brommer, gewoon ontspannen rijden zo'n R6!
 
Heheheh geen yamaha's?
Ik heb alleen maar gezeik gehad met brommers.
Wat een kutbende, altijd wat.
Wat ik daar aan verspijkerd heb, had er een nieuwe auto van kunnen kopen :(

Mijn slechtste motor is mijn huidige Thundercat, maar dat ligt meer aan de winkel waar ik hem gekocht heb dan aan de motor... (guess... het begint met een S en eindigt op afe-motors amsterdam)Contact punt van accu los getrild, te zwak om een schroefje goed in te draaien mr. de monteur :? en al die automobilisten lachen die ik net had ingehaald toen ik mijn motor naar een parkeerhaven kon duwen |( , gat in m'n uitlaat 500km na aanschaf, lekke voorvork kering, hele knipperlicht installatie zo verrot dat alles vervangen moest worden, spontaan heftig inhouden tijdens accelereren... zomaar begonnen en ook weer zomaar opgehouden na een +/- een maand :?

Na hem door de Promotor man Erik van Lent te laten keuren (Zeker een aanrader voor elke 2e hands aanschaf [p.s. bedankt Erik :} ] ) nog een hele berg niet goed vast gemaakte filtertjes, schroefjes en putjes in mijn voorvork gevonden

En als ik zelf dan iets sloop (voorspatbord en linker remschief... you do the math) vervangen ze gewoon mijn rechter rem schijf |(

Zolang alles onder de 6 maanden garantie valt, wordt ik niet boos ;)
Heb nu al 2000 km geen levensgevaarlijke problemen meer gehad, zou ik dan alles eruit gereden hebben? ik hoop het want eind november loopt mijn garantie af" :X
 
Een Honda CB250N. Was defect bij de aankoop en ik dacht 'm wel even te kunnen repareren. kleinigheidje.
Een hoop geld en tijd erin gestoken en dat takkeding heeft nooit 1 meter gelopen.
Toen maar naar de sloop gebracht.
 
Suzuki GT 750 (zo'n watergekoelde 3 cylinder 2-tact machine),

In 1974 of 1975 2e-hands gekocht, snelle fiets dat wel, maar wat een ellende heb ik met dat ding gehad. Ik had hem 3 dagen, kneep iets te hard in de remmen en vloog over de kop (gebroken arm en schade aan mijn fiets). 2 keer een bocht uitgevlogen |( . Mijn rijstijl was blijkbaar niet helemaal je van het, zullen we maar zeggen. Dus weer naar de dealer om te laten maken.

Dat kreng heeft vaker in de garage gestaan dan dat hij heeft gereden :( Steeds allerlei "kleine" storingen en afstellen konden ze blijven doen.
Tijdens een vakantie in de Franse Vogezen heb ik heel wat garagebezoekjes afgelegd en op de terugweg valt die klotenmachine weer stil. Belgische wegenwacht hielp en veroorzaakte kortsluiting, heel de bedrading smolt samen. Motor op een trailer en ik met de trein. Fijn hoor zo'n vakantie, je komt echt tot rust.

Eindelijk reed dat ding weer en toen bleek ineens dat 1 van de 3 cylinders niet lekker meekwam. Na een paar weekjes rijden knalde 1 van de 4 dempers eruit en na een paar kilometers veel herrie schoppen vloog er een zuiger (of wat er nog van over was) dwars door het blok, het carter knalde er onderuit en alle olie lag op straat. Nog een laatste bezoekje aan de dealer maar die constateerde dat de patient was overleden.
De GT750 verdween naar de zijn laatste rustplaats O-) Alleen de nummerplaat heb ik gehouden en ik moest het een aardig tijdje zonder motor doen, want mijn centjes waren allemaal opgegaan aan die K..fiets ;)
 
Volgens mij zijn er wel een paar tegenvallers bij gekomen.
 
Jazeker ;) Een Yamaha XT350 van 1988.... heb bijna even veel geld erin gestoken als wat ik er voor betaald had. Goed, particulier en had een jaar of 2 stilgestaan, maar wat een pokkeding zeg. Maargoed, had 'm naast m'n GSX600F en toen beide verkocht en de DR650SE gekocht, omdat zo'n offroad toch wel lekker is (behalve dan op de snelweg).. en nu mis ik vermogen.. :P
Af en toe motortje huren met flink wat vermogen.

Maar ik was van die XT goed ziek, altijd wat mis mee. In goede staat verkocht, maar met flink verlies.
 
Mijn "Kat in de zak" was een Kawa GPZ900R uit '86
Zag er uiterlijk als nieuw uit maar dat krijg je als ie
ALTIJD binnen staat omdat er nooit meer op gereden word.
Men dat ik er destijds 5500 gulden voor had betaald,en er daarna nog eens evenveel geld aan reparaties tegenaan gegooid heb...
De voorvork lekte olie,ook na zo'n 4tal reparaties.
In een rechte lijn kwam hij aardig vooruit,maar in de bochten begon hij ongelofelijk te dweilen.
 
suzuki gsx-r 600 '98
gekocht partikulier :X € 5500
extra kosten +/- € 2000 :(
Ik zeg niet dat het een slechte motor is maar de mijne was het wel '(
 
BMW R1100RT. Reed op zich heel erg fijn, maar in 3 jaar tijd voor circa 20.000 gulden waard aan reparaties aan uitgevoerd (oa 3 versnellingsbakken, talloze cardan- en koppelingsreparaties, afgebroken uitlaatklep). Goed punt wel dat ik zelf nooit een reparatie heb hoeven te betalen, ondanks dat de garantie-termijn 1 jaar was en bij de laatste reparatie de motor bijna 3 jaar oud was! Zelfs mijn Buell is betrouwbaarder en da's maar goed ook want coulance is een onbekend begrip bij Harley / Buell :(

Ik zag trouwens dat dit topic ooit opende met een BMW R100GS-PD: Dat was juist een van mijn beste motors ooit. Grappig is dat :)
 
Honda XL 500 R

Ding rammelde als een knikkerbak, en lekte olie uit uit de klepdekselpakking en koppakking. Blok nog uitgebouwd en naar dealer gebracht, maar die kon ook niets anders dan de boel met een lekkere lik Locktite inelkaar schroeven. Echt elke bout en moer was dol of versleten.

Blok er maar weer ingedaan en de fiets ingeruild op een nieuwe DR 650.
 
GPZ1100 b2 uit 1982 , alles ging kapot , subframe brak spontaan af , dynamo verrot , benzine tank gescheurd , voorvork olie keerring enz. heb hem toen maar voor onderdelen verkocht , waarschijnlijk mijn laatste KAWA , alhoewel die zx10r er ook lekkah uitziet :9
 
Mijn slechtste motor was mijn eerste: Yamaha FJ1100

Motor zelf was niet slecht, maar hij was flink onder handen genomen door de vorige eigenaar: koppelingsdruk viel weg tijdens het rijden (gebeurde wel vaker..... :? ) en vervolgens kwamen de vlammen voorbij de tank. Hoi! Kortsluiting aan boord, die de koppelingskabel in de fik zette. FJ terug naar die gore oplichters van K&S Motoren te Tegelen en geld terug geeist en gekregen(ik had hem net een maand
 
Ik had ooit heel lang geleden een LTD 250. Had toen mijn rijbewijs nog niet motor gekocht om te sleutelen. Damn, dat ding reed/deed echt voor geen meter.
Heb hem ingeruild voor een 25 KW setje :)

Hier hetzelfde, man wat een flutmotor zeg!

Eerste bike, eerste jaar amper gereden omdat er dan weer dit en dan weer dat aan mankeerde. Extra lager bij nokkenas in laten zetten omdat dat standaard heel beroerd bedacht is, ding lekte olie bij de vleet en liep niet harder dan 100 km'h

Menig traantje gelaten om deze ellende bak die bakken met geld gekost heeft en toen ie eenmaal fatsoenlijk liep niet vanaf te komen was. Afgrijselijke motor!!
 
slechtste motor , geloof het of niet een honda CBR600F2 , was meer een ontwetendheids kwestie met aankoop , waslijst aan onderhoud\defecten aan gehad
was blij toen ''het'' de deur uit was .. rij nu een cbr600f1 die bevalt me eigenlijk een stuk beter ..
 
Nieuwe Honda CB550 (rond 1980). Eerst allerlei Nederlandse testen gelezen, bla..bla... perfecte fiets.. bla...
Pas na de koop duitse en engelse testen gaan lezen, en die waren duidelijker: "Stuurt als een pakkie kaugum, zo slap". Speedwobble's om ziek van te worden (al vanaf 100 km/h).
 
Terug
Bovenaan Onderaan