de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Honda CB750F2, rond 1980. Alle pakkingen van dat kloteding zijn lek geweest. Leek wel een Harley, overal waar je had geparkeerd lag olie. Na een half jaar flink mee onderuit gegaan en ingeruild op een Suzuki GS850. Dat vond ik toen een geweldige fiets...
 
Mijn miskoop was een Suzuki gs500e slingshot uit 1991.
Daar is altijd wel iets kapot aan geweest.


ik ben dus niet de enige :X ik heb er nu 1, en daar is al behoorlijk wat mee aan de hand geweest(terwijl GS'jes normaal oerdegelijke fietsen zijn)
 
M'n eerste motor : een Honda Magna uit 1985, aangekocht voor 1750 eurii. Een zogenaamde 'kenner' mee bij de bezichting en testrit en die kon niks verkeerds ontdekken (en ik ook niet :o ).

Na aanschaf kon ik binnen een week optekenen : een lekke voorpoot, niet meer koppelen (hydrauliek), accu dood, gare koppelingsplaten, ondefinieerbare plasjes onder de motor na het rijden en de teller gaf 20 miles/uur te weinig aan.

Na een forse rekening behoorde dit allemaal tot het verleden. -ahem-

In de eerste week dat het vervolgens een -beetje- afkoelde vloog m'n koppakking d'r uit. En bleek de demper zo goed als 'door' te zijn. Toen vond ik 't niet meer leuk.. B|

Half jaar niet gereden en uiteindelijk (kapot!) voor 1250 eurii ingeruild.
 
een kawa ZXR750 uit 93, na 3 dagen klep gebroken en olie verbruik was 1:800km.


VFRiendelijke groetuh
Speedy, nu VFR met 97500km en olieverbruik 0,0 zelfs 5 pk meer dan 4 jr geleden (volgens de dyno bank bij ten Kate)
 
Hee Speedy70 wil je het aantal kawasaki's in dit topic omhoog pushen ofzo :(

3x dezelfde posten, PFfffffff
 
Mijn huidige en tevens eerste motor een aprilia rs 125 is echt de slechtste ooit
Al 3 x een vastloper en zaterdag was de laatste. Met dik 160 en ook nog een klapband. Ik heb erg veel geluk gehad, maar echt een klote-ding dus.


Maak me nou niet zo bang ik heb ook een RS125.. (wel een splinternieuw blok net 1000 km gereden op een hele nette inrij manier :} )
 
Mijn eerste motor was tevens de slechtste....tot nu toe.
Een Honda CB350F. Op zich best wel een leuk brommertje maar had de onhebbelijke gewoonte om bij een rit met het licht aan de accu leeg te trekken. Het enige wat ik er niet aan verniewd heb is de bedrading. Verder alles...lampen/spanningsverdeler/dynamo.....noem maar op vervangen, maar niets hielp. Zonder licht kon ik blijven gaan, maar eenmaal dat licht aangezet was het zo over. NOOIT kunnen vinden wat nu de oorzaak was |(
 
Alle Jappen die ik gereden heb.
Ze sturen niet...
De slechtste was een CB500 four.
Doe mij maar een Italiaan, dat wil tenminste de bocht om.

*Morini pakt alvast chips en bier*
 
Honda CB550, nagelnieuw gekocht, na 7 maanden voor de helft weer verkocht :( :(

Ik wil nog geen Honda grasmaaier meer :(
 
Een Suzuki 750 GSX zoeentje met een vierkante koplamp
Heb het ding een half jaar gereden en toen in geruild op een Honda 500 turbo (bleek wel een schadefiets tezijn maar op een kapot kontact slot nooit iets aan gehad)
Maar die Suz was zogaar toen ik hem inruilde dat ik erg blij was dat ik hem kwijt was
Later is het nog allemaal goed gekomen en rij nu al weer een jaartje of 5 probleem loos een ducati _O- _O- _O- _O-
 
Nou een Cagiva Mito dat was pas een klote ding zeg mankeerde echt alles aan en als klap op de vuurpijl brak me ketting nog eens af en sloeg heel me blok aan gort.
Moest er weer een heel nieuw blok in nou daar ben je dna lekker mee.
 
mijn slechtste was mijn eerste motor

een zxr400 uit 1994

dat was pas een schijtbak, een wonder dat dat ding nog liep, olielekken, rateltjes,...
maja uit de fouten moet men leren :Y
 
Heb alleen maar goede ervaringen met mijn motoren.
Maar de slechtste die ik ooit heb proefgereden was een 600er Bandit.
 
Een harley davidson 1200 electra glide nieuw gekocht was en is mijn slechtste motor ooit.Wat een schijtmotor was dat, in 3 maanden 3x terug bij de importeur oleiverbruik 1ltr op 300 km chroom ging spontaan bladderen , remmen als een krant sturen als een olietanker na 3 maanden ellende verkocht aan iemand die toevallig net als ik toen effe last van verstandverbijstering had pfff,was blij dat ik er vanaf was.Daarna diverse japanners gehad maar de italianen ,daar heb ik de beste ervaring mee.Heb nu een duc 900 monster, kan er heel kort over zijn ,wat een fijne motor is dit ,remmen als een gek en sturen alsof je op rails rijdt en wie zegt dat een duc niet stuurt , nou die heeft er houten wielen in gemonteerd of die moet eens bij zich zelf ten rade gaan _O- :? En wat betrouwbaarheid aangaat gewoon op tijd onderhoud doen vooral de riemen en er is niks aan de hand. Enuh het valt inderdaad op de meeste miskopen zijn allemaal jappen ;( :(
 
Soes gs750,Stuurde voor geen drol en de benzine die ik er bovenin gooide pleurde ie er onder weer uit en dat in de Harz met al die fijne bochtjes sproeide ie zo op mijn achterband |( Heb um toen ik terug was bij safe weer ingeruild _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan