de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

klopt inderdaad...
ik hoorde dat ook van mensen met bmw ervaring (niet van de dealer overigens, die deed net alsof het nooit eerder gebeurd was _O-)
ik weet niet hoe het nu met bmw is maar ik begin er niet meer aan.....overprised beierse bagger rommel....
Na een erg groot onderhoud volgens werkplaats handboek een goede probleemloze
Net rijdende bmw aan over gehouden.
Deze afhankelijk van de versnellingsbakolie schakelt voor bmw begrippen erg netjes.
Rammeld ook niet op de linker cilinder distributieketting ivm zelf modificatieuitgevoerd
Daar zit een vervangende nokkenas kettingspanner in van de r 1200 2e versie
Degene die door de klanten van bmw is ontwikkeld en later door bmw is overgenomen.
O ja de banden keuze isvook wel balangrijk om niet als een dweil te rijden.
Kom bij eerdere motoren banden tegen die zeker niet goed bij het type motor passen?
 
@rustige motorrijder, je doet nu net alsof ingebakken problemen bij bepaalde motoren er eerst door de rijder uitgesleuteld moeten worden. Dat is het paard achter de wagen spannen. Je kunt van alles modificeren om het werkend te krijgen. Vooral bij BMW wordt dat nogal eens met de mantel der liefde bedekt. Terwijl het gewoon treurig is voor zo,n dure motor. De BMW,s waar ik beroepshalve op heb moeten rijden waren inferieur aan de Japanse tegenhangers. Mijn enige Japanse zeperd was de eerder door mij genoemde VF 700 Sabre.Die had constructieproblemen door de nieuwe V4 (Honda heeft er uiteindelijk de meest betrouwbare motor van gemaakt VFR800)
 
Een vriend heeft dezelfde motor (R1100S) gehad en precies dezelfde problemen gehad, heeft de motor ook binnen een paar maanden verkocht aan een opkoper.
Hij was altijd weg van BMW, maar na die motor was het direct over.
Altijd BMW gezien als een kwaliteitsprodukt. Je mag er toch iets van verwachten? Per slot is de aanschafprijs rond de 20k.
Een maat van mij heeft een 1200RT waar die ook van het ene in het andere probleem komt. Jazeker, hij WAS ook altijd erg weg van dit merk.
Nu stuk minder met rekeningen die met 3-dubbele pen lijken te worden geschreven. Hoort bij BMW, zeggen ze dan..........? ;(
Inruil is mss een optie, maar dan gooi je wel een flinke bak met geld in de sloot. De keus voor hem is òf inruil, òf maar gewoon op de blaren blijven zitten.
Ik heb 'm al aangeboden dat als de nood aan de man komt, dat ie bij mij nog wel een boterham mag mee-eten. :P

Ik heb een heel oude Jap. Dat gaat zo voorlopig blijven! Cheap and reliable!! :t
(IJzervreter, hierboven heeft gelijk)
 
In hoeverre denken jullie dat de huidige problemen met BMW te maken hebben met
A- de uitbreiding van de technologie
B- productielijn in China?
c- Overig?
 
Ik heb nog nooit een echt slechte motor gehad. Wel een stuk of wat oude barrels, maar daar was de prijs dan ook naar.

Oké, in '84 - '85 een Honda Goldwing GL100 K3 gehad. Die is nooit m'n grootste vriend geworden zeg maar.
 
Altijd BMW gezien als een kwaliteitsprodukt. Je mag er toch iets van verwachten? Per slot is de aanschafprijs rond de 20k.
Een maat van mij heeft een 1200RT waar die ook van het ene in het andere probleem komt. Jazeker, hij WAS ook altijd erg weg van dit merk.

ik was me wel bewust dat een bmw geen jap is toen ik besloot een r1100s te zoeken.
daarom ook bewust 1 gekocht met de volledige historie en onderhoud bij van harten.
kostte ook een stuk meer toen als 1 zonder verhaal en met 40 of 50k kms erop.
deze man had werkelijk alle bonnetjes en fakturen erbij en zelfs nog een grote beurt laten doen bij van harten voor ie hem verkocht.
helaas maakt dat bij bmw geen verschil....bij mij begon de ellende zo n beetje bij 20 000km.
gelukkig kan ik al het werk zelf doen maar de spullen moet ik wel kopen...
8000 km rijden met dat hok heeft me alleen aan onderdelen al 1700 euro gekost (en ik had mazzel met een gebruikte abs pomp) toen en dat was enkel reparatie materiaal dus geen banden, olie ed....
ik heb mijn verlies gepakt en hem verkocht....ik ben er nog redelijk uitgesprongen ...
ik wist dat bmw technisch wel wat makkes kan hebben maar dat het een debacle zou worden waarbij je van de ene naar de andere reparatie rijd had ik toch niet gedacht....
1x nooit weer
 
@rustige motorrijder, je doet nu net alsof ingebakken problemen bij bepaalde motoren er eerst door de rijder uitgesleuteld moeten worden. Dat is het paard achter de wagen spannen. Je kunt van alles modificeren om het werkend te krijgen. Vooral bij BMW wordt dat nogal eens met de mantel der liefde bedekt. Terwijl het gewoon treurig is voor zo,n dure motor. De BMW,s waar ik beroepshalve op heb moeten rijden waren inferieur aan de Japanse tegenhangers. Mijn enige Japanse zeperd was de eerder door mij genoemde VF 700 Sabre.Die had constructieproblemen door de nieuwe V4 (Honda heeft er uiteindelijk de meest betrouwbare motor van gemaakt VFR800)
Goede type bougies voor bmw vind je terug in hun werplaats boek
Er staan er 2 verschillende , de goedkoopste is dan niet de beste.
Kettingspanner vanaf fabriek is slecht,ketting klapperd stationair.
Heb je dit met een jap is het meestal einde oefening.
Versnelingsbakken bijvoorbeeld de 1100
1e versie te veel lagerspeling
2e versie geen lager speling
3e versie lagers met zijwaardse speling c2 of c3
Olie in de bak keuze zat meestal niet de beste er in....kostprijs in de meeste gevallen
Rare versnelings bij bak .....T,is de bak van de honda cbr 1000.
.
 
In hoeverre denken jullie dat de huidige problemen met BMW te maken hebben met
A- de uitbreiding van de technologie
B- productielijn in China?
c- Overig?

ik weet niet hoe de kwaliteit nu is bij bmw...
ik hoor nog wel eens wat links en rechts dus ik vermoed dat het nog steeds geen japanners zijn qua betrouwbaarheid.
zoals gezegd, ik begin er niet meer aan...
 
Goede type bougies voor bmw vind je terug in hun werplaats boek
Er staan er 2 verschillende , de goedkoopste is dan niet de beste.
Kettingspanner vanaf fabriek is slecht,ketting klapperd stationair.
Heb je dit met een jap is het meestal einde oefening.
Versnelingsbakken bijvoorbeeld de 1100
1e versie te veel lagerspeling
2e versie geen lager speling
3e versie lagers met zijwaardse speling c2 of c3
Olie in de bak keuze zat meestal niet de beste er in....kostprijs in de meeste gevallen
Rare versnelings bij bak .....T,is de bak van de honda cbr 1000.
.

Beetje cryptisch. BMW niet slecht?
 
Goede type bougies voor bmw vind je terug in hun werplaats boek
Er staan er 2 verschillende , de goedkoopste is dan niet de beste.
Kettingspanner vanaf fabriek is slecht,ketting klapperd stationair.
Heb je dit met een jap is het meestal einde oefening.
Versnelingsbakken bijvoorbeeld de 1100
1e versie te veel lagerspeling
2e versie geen lager speling
3e versie lagers met zijwaardse speling c2 of c3
Olie in de bak keuze zat meestal niet de beste er in....kostprijs in de meeste gevallen
Rare versnelings bij bak .....T,is de bak van de honda cbr 1000.
.

je mist een beetje het punt.....
allemaal prachtig teveel of te weinig speling maar het punt is dat zoiets niet voor zou mogen komen bij een premium fiets als een bmw en zeker niet voor het geld wat zo n ding kost.......
geen mantel der liefde die dat kan bedekken mijns inziens.....

en een bak van een cbr????? achter de r1100????? dat lijkt me onwaarschijnlijk.....
 
Nog een leuke de Yamaha XVZ 1200TD royalstar deluxe.
Rijd uitstekend rechtdoor boven de 3000 rpm
Het liefste in de bochten.
Deze heeft een krukas die niet tegen de rijrichting in draaide,met spontaan oprichten tot gevolg.
Maakt natuurlijk het rijden wat spannender,zeker as je vorige toeren moest draaien.
Dynamo erg zwak regelmatig doorgebrand.
Oorzaak kwam wat later na de 2e dynamo wel verwarmend te voorschijn.
De kabelboom fikte rijdens uit,de motor nog net niet.
Kocht deze als nette motor met 20000km
Nieuwe kabelboom bij een dealer die hem blijkbaar nieuw had geleverd aan de vorige eigenaar.
Koste inclusief dynamo bijna niets ,met het antwoord zie het maar als een soort garantie.
Wel ter verduidelijking ruimen dat onding.
Reed verder wel goed remmen redelijk.

Enige tijd later maar opgeruimd .
En jaren met een mz ts 150 gereden ,erg zuinig .alleen leuk op de binnenwegen.
Nooit wat mee gehad. Totdat deze geparkeerd naast de rijbaan plat werd gereden...
 
je mist een beetje het punt.....
allemaal prachtig teveel of te weinig speling maar het punt is dat zoiets niet voor zou mogen komen bij een premium fiets als een bmw en zeker niet voor het geld wat zo n ding kost.......
geen mantel der liefde die dat kan bedekken mijns inziens.....

en een bak van een cbr????? achter de r1100????? dat lijkt me onwaarschijnlijk.....
Kan ook zijn dat de cbr bak pas in de r 1150 kwam

Maar ook weer zelfde problemen.
En leren doen ze het nog niet
Zelfde problemen ook weer bij de 1200
Met de huidige kennis en kunde zou die niet mogen voorkomen.
 
Als ik het allemaal lees over BMW dan hou ik het maar mooi bij een Japanner.
Ik heb er twee en ze laten mij nooit in de steek. :9 ( geen Boxers )
Blij met het mooie stel.

Mijn slechtste motor ooit was een 1979 Suzuki GS1000.
Maar de leeftijd en historie speelde de oude dame gewoon parten in 1995. :)
 
Ik heb twee motoren gehad tot nu toe. Een '84 Honda VT700C Shadow die na 4000km in mijn bezit met een grote plof naast de N50 kwam te staan. Mijn huidige XJ600S uit 2000 heeft wel eens wat gekke dingen gehad, maar gerekend naar de +/- 50.000km die ik er vanaf januari vorig jaar mee heb gereden, is het gewoon een goeie fiets, die wel 5x per jaar een beurtje moet hebben met mijn jaarkilometrage. Natuurlijk is een grote beurt met remschijven/blokken rondom, bougies, ketting/tandwielen en een achterband wel duur, maar dan heb je de echt dure dingen wel weer ff gehad. Ik had gewoon de pech dat dat allemaal tegelijk kwam.
 
Kort en krachtig:
Voornamelijk Honda's!!!
Van de 4, heb ik er met 1 nooit problemen gehad.
En dit was nog de oudste ook8)7
 
De slechtste (en dan reken ik handel en dergelijke niet mee) was een Honda cr 500 uit 85
1e keer rijden keerring linker voorpoot lek, 3 week later rechts. Het prolink systeem brak twee maand later.
Alle ophangpunten scheurden, de blokhelften, de uitlaat scheurde zelfs meerdere malen.
Waterpomp kapot, koppelingshuis, bigend, en de rest. Toen een totale revisie van het blok, door de dealer die ons tegemoet kwam.
Na ongeveer 10 uur ontstond er weer een scheur in het blok. En toen kregen we een compleet nieuw blok van de dealer (kosteloos)
Daarna naast gewoon onderhoud nooit meer extra kosten gemaakt, maar de liefde voor deze motor, en het motorcross seizoen van 85 was voorbij. (letterlijk en figuurlijk)
 
Kan ook zijn dat de cbr bak pas in de r 1150 kwam

Maar ook weer zelfde problemen.
En leren doen ze het nog niet
Zelfde problemen ook weer bij de 1200
Met de huidige kennis en kunde zou die niet mogen voorkomen.
Daar zou ik wel eens wat onderbouwing van zien. Ik heb er nog nooit van gehoord dat BMW bij de grootste concurrent bakken zou inkopen. En ik heb natuurlijk de bak van mijn R1100 uit elkaar gehad, daar zit echt niets Japans in.
 
Mijn Motto : BMnee , maar toch…. waarom worden er dan zoveel van verkocht? Dat is niet uit te blenden.
Trouwens ik rijdt zelf : Moto Guzzi V7classic en als kers op de taart een BSA A65T,beide goede motoren.
 
Mijn Slechtste motor R1150RT

Een jawel duits kwaliteits product die allen op maandag gemaakt word.
R1150RT ongeloofelijk wat er kapot gaat aan zon ding en maar blijven sleutelen jaar na jaar na 9 jaar sleutelen heb ik het op gegeven.
Altijd jappaners gereden en dan komt zon ding voorbij maar goed dat ik dat niet van te voren wist.
Gelukkig zijn die dingen ook erg goedkoop
je kon er wel van uit stationair mee optrekken had dat ding toch nog een plus punt
 
De aller belabberste motor die ik ooit gehad heb is de grijze Suzuki GT750, waar zelfs een topic van is!:$
100_6178.jpg

De Rijstkoker van Gijs!

Was rijdend weggezet door de vorige eigenaar.
Nog nooit zo'n lijk gehad....
 
Mijn Triumph Street Triple met 92.000 km op de teller was fiscaal afgeschreven en op de motorbeurs in Brussel in januari werd ik halsoverkop verliefd op de MV Agusta Brutale 675 die toen net uit was. Het motorblok was idem aan dat van de F3, dat zijn betrouwbaarheid al had bewezen dus ik bestelde die beauty. Was nog niet meteen leverbaar want eigenlijk nog niet uit in België, dus 3 maanden wachttijd. Daar begon het al, die drie maanden werden er 4, 5, 6... het duurde tot augustus eer ze de mijne was. Maar o jee, wat had die dame kapsones! In lage toeren bokte ze als een hitsig paard en ze viel regelmatig stil na terugschakelen. Binnengebracht bij de dealer... mapping gereset. Bracht weinig zoden aan de dijk. Ik zocht wat op fora wereldwijd en bleek dat 7 op de 10 mensen dezelfde problemen ervoeren met hun nieuwe MV. In zes maanden had ze meer bij de dealer gestaan dan in mijn eigen garage. Al die tijd werd me beloofd dat met een nieuwe mapping, die in de maak was bij MV Agusta, alle problemen van de baan zouden zijn. Dat was uiteindelijk ook zo, al duurde het eindeloos eer die mapping beschikbaar was. Ze reed als een Zwitsers uurwerkje. Drie dagen lang toch.... Daarna ging de katalysator in de uitlaat stuk... en meteen ook mijn liefde voor haar. Ik had het wel gehad nu. Ik, die normaal 600 km per week doe, had met haar op een half jaar tijd slechts 1.500 km afgelegd. Heb ze aan de dealer overgelaten met flink wat verlies, mijn wonden gelikt en teruggekeerd naar een oerdegelijke Triumph Street Triple, waarmee ik nog nooit problemen heb gehad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan