de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

CM400T uit '81 :r
Gekocht voor 1300 piek. en drie maanden in mijn bezit geweest. Stuurde/remde voor geen meter. Ik ben me regelmatig de pl****s geschrokken op op- en afritten. Top lag rond de 100km/h; daarboven was alle motorvermogen gericht op desintegratie.
Ergonomie was een vies woord tijdens de ontwikkeling: tijdens mijn eerste weekendje weg op vrijdag 200 km gereden, en vervolgens zaterdag en zondag op de bank gelegen met een halve hernia. Zondagavond de trein terug genomen, kentekenbewijs mij mijn gastheer achtergelaten met de opdracht het hok te verkopen. Leverde 2300 pieken op. })
 
mijn eerste moto was mijn slechtste, wel fun:
super motard kawasaki kx 250 van '93 omgebouwd van full cross naar SM met lekkende voorvork (met kap erin) en lekkende motor en slechte verlichting maar wel hoge funfactor :-) maar de olie van de motor lekte op de ketting en de ketting smeerde de band en de band ...werd glad :-) en het geluid was al lekker tweetakt maar omdat er geen pakking in zat was het extra luid tweetakt,
maar ik heb hem verkocht voor 1600 euro ( en gekocht voor 1500 :-) )
 
Ik heb alleen nog maar slechte motoren gekocht....just my luck... ;(
(vb: CB360t -> overdruk in carter, gooide alle olie eruit via carterontluchting op mijn achterband, CB750f2 -> uitlaatklep brak, zuiger en cilinderkop naar de knoppen, en nu dus een VF1000F met (af en toe) een lichte tik in het blok (dus niet bij de nokkenassen, maar lager (krukas?)), maar eens kijken wat dat weer is... :? )
 
M'n Mito, was gewoon een pech ding. had weinig gelopen, maar *kuch* toch italiaanse rotzooi!! Heb er 2 weken zonder dimlicht op moeten rijden in de winter omdat een onvindbaar stekkertje los zat. Geen tip om zo'n ding als enig vervoer te hebben :)

Verder heb ik na 3 weken tot verkoop last gehad van kabelbreuk van de signaal draad van de startmotor. Uiteindelijk heel krom doorverbonden en toen deed ie het weer, soort van. Ondertussen wel de relais ontvangen en die hele startmotor er onderuit gehad.

Ook begonnen met de verkeerde bougie, waardoor ie na 10 minuten snelweg warm liep. Heb ik de eerste keer mee doorgereden, waarna die op een gegeven moment begon te na-ontsteken waardoor ie bleef lopen met het contact uit.

Was echt zo blij toen ik 'm verkocht had!!
 
Mijn slechtste motor was een Honda Fireblade van 1998 wat een schijtbak het remt niet er is geen gang in te branden. :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Tellen bromfietsen ook mee?

Ooit wat aan de hand gehad met een tweedehandse Honda MT50.

Was mijn eerste motor met versnellingen en ik kon hem hebben voor slechts 250€ (Toen 10.000 oude belgische franken).
De motor was lekker opgefokt en liep vlotjes over de 100 km/h.

Na een testrit snel geld gaan halen (waar ik lang voor gespaard had als 16-jarige) en snel de motor afhalen.

Ik moest 15km afleggen naar huis. Na ongeveer 5 km begon de miserie al: koppelingskabel over -> Kabel in mijn mond gestoken en zo ontkoppelen... Wat een zicht!
Na 10 km liep de benzine er zo uit (het rubberen benzineslangetje rot).

Kabel en darmpje snel laten vervangen bij een dealer want zo durfde ik niet naaru huis.

Uiteindelijk thuis aangekomen motor stilgezet, moeder gaan roepen om te laten zien wat een 'prachtmachine' ik gekocht had.
Ik zeg: "en moet je dat geluid eens horen". Ik wil de motor aanzetten, breekt de kickstarter ervanaf... Wat een baaldag...
En dat was slechts het begin.

Na enkele maanden ellende toch terug kunnen verkopen voor 200€ met 2 dozen vervangstukken erbij.
 
een Honda CB 400 T van 1974. Ding verbruikte zowat meer olie dan bezine. Met kickstarten liep de electrische starter soms aan met als gevolg dat alles vast zat. rare geluiden uit het karter en vreemde zilverkleur olie met vijlsel erin. Hele sooi laten reviseren, maar daarna was het niks beter. Blokje erin gezet van een nieuwere 400 T en geen problemen meer gehad. pre 75 honda twins schijnen volgens de kenners zowiezo een ramp te zijn. Later is het CBtje inclusief het nieuwe en oude blok verkocht aan een stel Japaners die oude hondaatjes verzamelden.
 
ben precies nog geen Suzuki tegengekomen :D
GS650 Katana. Na aankoop retour wegens revisie ivm hoog olieverbruik, vastzittende remmen (Hoezo, grote beurt, meneer Selling?) en ander klein ongerief. Na een half jaar brak spontaan het cardanhuis van de brug en weer een zelfde tijd later weigerde hij nog langer te laden. Maar of dit op kan tegen de Honda Xl's die weigerden hun 6V accu te laden of de Kawa die spontaan ging branden, met nipte voorsprong, zullen we maar zeggen. ;(
 
Mijn huidige Suzuki GSX R 750...na een half jaar kwam ik er achter dat ik de eerste NL eigenaar ben. Dat was toen een andere motorzaak, waar de motor stond omdat het blok (dat 20.ooo km gelopen zou hebben) totaal op was.
Gelukkig kon ik voor een redelijke prijs een ander blok onder sleutelen.
Ben er nu heel tevreden mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan