De smoesjes om geen motor te (mogen) rijden.

Stoppen met rijden omdat er een kindje komt? :N Hij heeft het op mijn motoren geleerd... :Y
 
Ik wilde al motorrijden vanaf dat ik een jaar of 12 was; elk weekend bij de motordealer (Riemersma in Eindhoven) me vergapen aan motoren, folders sparen, en met pa naar de MotoRai. Moeder was er niet blij mee, maar op m’n 19e toch m’n motorrijbewijs gehaald. Daarna een auto gekocht, want dat was ‘verstandiger’. Toen ik ging werken (1984) kreeg ik een leaseauto, dus had ik geld over voor een motor. Sindsdien ben ik altijd blijven rijden; eerst met mijn vrouw achterop, maar die vond dat na enige tijd niet meer leuk, dus toen ben ik supersports gaan rijden; niet omdat ik zo’n coureur ben, maar ik vond (en vind) het de mooiste motoren. Ik rij veel met mijn vaste motormaatjes (ook sinds ik verhuisd ben), en daarnaast rij ik met mijn vriendin, die zelf ook motor rijdt. Het blijft een fascinerende hobby, en ik blijf rijden zolang het lichamelijk en geestelijk verantwoord is.
En gelijk heb je, ik doe dat ook. Ik heb wel geen sport fiets meer, gezien mijn lichamelijke gedoe. Ik rij nu met m'n ZRX, een naked, en wat klassieke rommel, z650 uit de jaren 80. De SV650S heb ik aan een forumlid verkocht wat jaartjes geleden. Niet omdat ik hem zat was, maar meer omdat mijn rug het niet meer trok. Dat geeft niet hoor, was een heerlijke fiets verder. De ZRX heeft echter veel meer vermogen, waar ik, ik geef het toe, ook wel gebruik van maak. De zitpositsie ervan echter bevalt mij met m'n versleten lijf prima. Die SV was echter geweldig.. Maar ik ben versleten, en redelijk op, vandaar die ZRX. Echter, die heeft veul meer vermogen, zeker na de updates die ik hem gegeven heb. Ik gebruik die echter weinig, maar weet je, trek het gas open, en je verdwijnt aan de horizon. Zo mooi is dat. Is het belangrijk? Nee, niet echt. De zitpositie ervan, dat is wat telt nu voor me, en het plezier van het rijden.
Want weet je, als je op een motor zit waar je je op je gemak bij voelt, je blij afstapt als je weer thuis komt, dat is het belangrijkste. Die SV was geweldig, maar de zitpositie gaf me veel gedoe. Die ZRX heeft dat niet. Dikke naked met 127 pk., en dat gebruik ik niet, maar kom er, qua rijgenot, veel blijer af, als ik weer thuis kom. Geen rug en polsklachten meer. Alles is dus redelijk relatief, qua motorkeuze. Toch vind ik een S1000RR een hele mooie motor, maar, het is niets voor mij. Daar ben ik nou net te versleten voor.. Fijne dagen!
 
Heb de nieuwste outfits, grootste maat maar airbag past er niet meer bij.

Ben hier (even) gestopt omdat het pak knelde.
 

Bijlagen

  • IMG-20220726-WA0001.jpg
    IMG-20220726-WA0001.jpg
    139 KB · Weergaven: 83
En gelijk heb je, ik doe dat ook. Ik heb wel geen sport fiets meer, gezien mijn lichamelijke gedoe. Ik rij nu met m'n ZRX, een naked, en wat klassieke rommel, z650 uit de jaren 80. De SV650S heb ik aan een forumlid verkocht wat jaartjes geleden. Niet omdat ik hem zat was, maar meer omdat mijn rug het niet meer trok. Dat geeft niet hoor, was een heerlijke fiets verder. De ZRX heeft echter veel meer vermogen, waar ik, ik geef het toe, ook wel gebruik van maak. De zitpositsie ervan echter bevalt mij met m'n versleten lijf prima. Die SV was echter geweldig.. Maar ik ben versleten, en redelijk op, vandaar die ZRX. Echter, die heeft veul meer vermogen, zeker na de updates die ik hem gegeven heb. Ik gebruik die echter weinig, maar weet je, trek het gas open, en je verdwijnt aan de horizon. Zo mooi is dat. Is het belangrijk? Nee, niet echt. De zitpositie ervan, dat is wat telt nu voor me, en het plezier van het rijden.
Want weet je, als je op een motor zit waar je je op je gemak bij voelt, je blij afstapt als je weer thuis komt, dat is het belangrijkste. Die SV was geweldig, maar de zitpositie gaf me veel gedoe. Die ZRX heeft dat niet. Dikke naked met 127 pk., en dat gebruik ik niet, maar kom er, qua rijgenot, veel blijer af, als ik weer thuis kom. Geen rug en polsklachten meer. Alles is dus redelijk relatief, qua motorkeuze. Toch vind ik een S1000RR een hele mooie motor, maar, het is niets voor mij. Daar ben ik nou net te versleten voor.. Fijne dagen!
Jij ook fijne dagen 👍🏻
 
Mijn baas was blij (zover die man blij kon zijn) dat ik op mijn 18e mijn rijbewijs haalde. Kon ik mooi even een stel deuren af gaan hangen. Toen ik hem vertelde dat ik mijn motorrijbewijs had was de vreugde weer over.
Na 20 jaar motorrijden motor verkocht omdat ik er al 2 jaar niet op gereden had. Rijd nu weer 4 jaar motor.
 
Stoppen met rijden omdat er een kindje komt? :N Hij heeft het op mijn motoren geleerd... :Y
En toch ben ik voorzichtiger geworden en zie ik meer de gevaren in nu ik 2 kids heb. Daarnaast rij ik nu bijna niet meer omdat ik in het weekend het ook leuk vind om wat met de kids te gaan doen. Ik verkoop hem niet want ik vind het nog erg leuk om af en toe te rijden vooral in de avond na een drukke dag is het erg fijn om nog even een rondje te toeren. Maar ik snap wel dat mensen de motor verkopen als ze kids hebben. Niet zozeer uit veiligheid maar meer uit tijd en andere zaken/hobbies die wellicht meer interesse en prio hebben.
 
Ik heb ook wel eens periodes gehad (heel korte periodes overigens) dat ik dacht om te stoppen met motorrijden, maar het bleef genoeg trekken om toch door te gaan. Toen ik binnen één jaar 2 keer van m’n motor werd gereden, was ik er wel klaar mee, maar na een week strompelde ik toch weer naar de motorzaak om een nieuwe te bestellen.
 
En toch ben ik voorzichtiger geworden en zie ik meer de gevaren in nu ik 2 kids heb. Daarnaast rij ik nu bijna niet meer omdat ik in het weekend het ook leuk vind om wat met de kids te gaan doen. Ik verkoop hem niet want ik vind het nog erg leuk om af en toe te rijden vooral in de avond na een drukke dag is het erg fijn om nog even een rondje te toeren. Maar ik snap wel dat mensen de motor verkopen als ze kids hebben. Niet zozeer uit veiligheid maar meer uit tijd en andere zaken/hobbies die wellicht meer interesse en prio hebben.
Ik heb geen kinderen, dus dat probleem heb ik niet. Motorrijden komt inderdaad wel eens in de knoop met andere hobby’s (met name krachttraining), maar als het mooi weer is gaat motorrijden voor; het is hier vaker geen motorweer dan wel, dus die keren dat het weer wel goed is, moet de rest maar even wachten. Nu heb ik ook de mazzel dat mijn motorrijdende vriendin daar hetzelfde over denkt, dus als ik dingen verzet om te gaan motorrijden snapt ze dat, sterker nog: dan wil ze ook mee.
 
Ik heb nooit 1 seconde gedacht om te stoppen, vroeger bij ooms achterop. Sinds mijn rijbewijs nooit meer achterop veel te eng :D
Mijn toen vriendin, nu vrouw heeft er ook nooit iets negatiefs over gezegd, behalve misschien af en toe "Doe je rustig aan" . Toen er kinderen kwamen, zijspan(nen) gehad om ze daarin te proppen. Bij 1 is het motor virus blijven hangen en die gaat nog met regelmaat mee achterop. Ik denk ook dat ze eerder haar motorrijbewijs wil halen dan haar B maar persoonlijk vind ik het handiger als ze dat andersom gaat doen

Ik begrijp dus smoesjes niet zo goed, ik denk dan je wil het gewoon niet, zeg dat dan gewoon. Het gekke is ook dat dat soort gesprekjes vaak door de ander gestart worden omdat ze je in motorpak/helm zien.
 
Ik train geen schouders, rug of benen omdat anders mijn motorkleding niet meer past!
Herkenbaar, ik ben daardoor ook 'normaler' gaan eten.
Lees: gestopt met snaaien.
Mijn huidige koe begon weer te krimpen :X

Nu glij ik weer soepeltjes mijn koe is:Y
 
Ik ben 53 jaar niet geinteresseerd geweest in motorrijden, nooit aan gedacht. Totdat mijn hardloopmaatje zijn rijbewijs haalde en er maar over door bleef gaan. Ik dacht toen: ik neem één proefles en als ik het niks vind stop ik er weer mee. Tja, de rest kun je wel raden. Heb nu 4 jaar mijn motorrijbewijs en spijt dat ik hem niet eerder gehaald heb!
 
Ik ben 53 jaar niet geinteresseerd geweest in motorrijden, nooit aan gedacht. Totdat mijn hardloopmaatje zijn rijbewijs haalde en er maar over door bleef gaan. Ik dacht toen: ik neem één proefles en als ik het niks vind stop ik er weer mee. Tja, de rest kun je wel raden. Heb nu 4 jaar mijn motorrijbewijs en spijt dat ik hem niet eerder gehaald heb!
Een motor is een echte tijdmachine.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Mijn voornemens voor volgend jaar is wel te meer te gaan rijden dan voorheen wat weer verder van huis motor achterin de camper een mooi bestemming op zoeken en daar de buurt verkennen .;)
 
Ik hoor vaak dat mannen afstappen omdat ze vader (ge)worden (zijn), en de vrouw het "nu te gevaarlijk vindt, want je hebt nu de verantwoordelijkheid over (een) kind(eren)"...

Nee; die 10 jaar ervoor was dan minder gevaarlijk..?!?

Zeurdoos.. B| :r
Ben daarom nooit gestopt, maar na de geboorte van de eerste van 6 wel anders gaan rijden. Nu weer net zo dom als vroeger. Hoop maar dat er nooit een APK word ingevoerd.....
Word de mijne gelijk afgekeurd....
Denk dat ik toch tegen mezelf in bescherming genomen moet worden..... :+
 
Toen ik 18 was, m’n moeder: “Die je voorzichtig lieverd?”
Ik: “Ja mam, ik bel wel vanuit het ziekenhuis….”
Een paar uur later heb ik inderdaad gebeld vanuit het ziekenhuis…
Maar nu ruim 30 jaar later, wat valpartijen en schuivers verder en ik leef nog steeds!

Zo gevaarlijk is motorrijden dus ook weer niet.

De vrouw vraagt nu ook wel eens of ik wat voorzichtig wil doen maar dat ziekenhuis-geintje herhaal ik niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan