De smoesjes om geen motor te (mogen) rijden.

Ik ken geen gezonde mensen met een death-wish, de term ik rijd mezelf dood is een typische term voor mensen die totaal geen benul hebben van wat motorrijden inhoud. Ik kan ook niets met deze opmerking. het is een echte BS opmerking van mensen die misschien wel willen maar voor een of andere reden niet durven en of niet mogen van een partner denk ik altijd.
 
Ik vraag die mensen altijd of ze suïcidaal zijn. Tot nu toe heb ik altijd een 'nee' als antwoord gehad (gelukkig).
En dan vraag ik waarom ze zich dan dood rijden dat kan met de auto namelijk ook als je dat graag wil.

En dan krijg je altijd een zwetsverhaal over dat ze zich zelf niet onder controle kunnen houden of dat het alsmaar harder moet etc.

Op dat moment (vooral leuk in een groepje) gewoon die persoon een beetje raar aankijken, zeggen dat hij (want alleen mannen zeggen dit) niet spoort en erbij weg lopen.


Maar het excuus dat ik het meest irritant vind, komt nu van een stel vrienden. We hebben allemaal jonge kinderen en de een na de ander verkoopt zn motor. De een zegt geen tijd meer te hebben (vrouwlief gaat daar ieder weekend met vriendinnen weg, met zussen uit eten, met oud collega's wandelen, ga maar door. En hij zit maar gedwongen thuis met kids en heeft nooit meer tijd voor zichzelf.

En de ander vindt het plotseling te gevaarlijk. Ik denk dat hij vroeger iemand was die riep dat hij zich zou dood rijden, toch een motorrijbewijs heeft gehaald en nu met kids zegt hij: je wil toch niet dat je kinderen zonder vader opgroeien?
Nee, dat wil ik zeker niet en als ik nou op een racer zou rijden en het ding op de openbare weg zou uitpersen, dan zou dat een legitieme reden zijn. Maar hij rijdt een Dragstar 650...
 
Ik heb mijn broer op de motor getild en er terug afgetrokken. Hij had geen inzicht. Dat defensieve verre kijken zat er niet in. Hij deed maar wat en viel steeds met een ongeloof dat hij het niet begreep dat hij viel.
Lessen wilde hij niet nemen.
Toen heb ik mezelf beloofd nooit iemand aan te moedigen. Ik wil niet de motivator zijn van latere ellende.
My 2 cents
 
. De een zegt geen tijd meer te hebben (vrouwlief gaat daar ieder weekend met vriendinnen weg, met zussen uit eten, met oud collega's wandelen, ga maar door. En hij zit maar gedwongen thuis met kids en heeft nooit meer tijd voor zichzelf.
Zaterdag werkte ze :Y en zondag vaak met vriendinnen afspreken.
Daar ben ik begonnen met door de weeks rijden en heel soms een motorvakantie met een groep.
Vervolgens zie je elkaar nooit en groei je uitelkaar. _O-

In de zwangerschapsweken en ook rond de bevalling heb ik wel altijd meerdere motorfietsen gekocht.

Mensen die om bovengenoemde redenen stoppen snap ik ook nooit zo.
Zelfs met een auto van de zaak reed ik om de week tweehonderd zakelijke kilometers met de motor als ik een kantoordag hield
Zelf ff tanken. Lekker rijden. :Y :]

Ik heb toch altijd wel met woon~werk geprobeerd om de plezier kilometers te maken.
Sneeuw niet perse een reden om niet te rijden.
Te veel sneeuw wel. ;)

Speciaal een nieuwe pekelbike aangeschaft met aflevering januari 2023.
Misschien een tochtje Nederland doen met een overnachting.
 
Risico inschatting in combinatie met zelfbehoud is waar het allemaal om draait.
Als één van de twee niet in orde is krijg je afwijkingen.

En dat uit zich in roekeloosheid, of de tegenhanger, namelijk onzekerheid.
 
Je hebt ook mensen met faal angst. Het idee, Oeh straks haal je het niet… en dan houden ze de boot naar af.
 
Risico inschatting in combinatie met zelfbehoud is waar het allemaal om draait.
Als één van de twee niet in orde is krijg je afwijkingen.

En dat uit zich in roekeloosheid, of de tegenhanger, namelijk onzekerheid.
Maar goed, je gaat examen doen. En dan moet je toch laten zien dat je je kan beheersen ipv roekeloos. Ook willen ze zien dat je zelf verzekerd bent. Ze laten je inhalen op de snelweg bv. Ten minste dat had ik wel.
 
Collega (26 jr, nog thuiswonend) van mij vorige week ook:
“Ik wil ook wel graag motorrijden, lijkt me echt zo gaaf!”
Waarom ga je niet je rijbewijs halen dan?
“Mag niet van m‘n moeder want ik rijd mezelf dood en dat weet ik ook van mezeld maar ik zou het echt wel willen”
Waarom neem je geen proefles om het te ervaren?
”Ja nee ga ik niet doen…”

Zucht… maar wat hierboven al gezegd is, zulke mensen moet je niet op motoren willen hebben.
 
Collega (26 jr, nog thuiswonend) van mij vorige week ook:
“Ik wil ook wel graag motorrijden, lijkt me echt zo gaaf!”
Waarom ga je niet je rijbewijs halen dan?
“Mag niet van m‘n moeder want ik rijd mezelf dood en dat weet ik ook van mezeld maar ik zou het echt wel willen”
Waarom neem je geen proefles om het te ervaren?
”Ja nee ga ik niet doen…”

Zucht… maar wat hierboven al gezegd is, zulke mensen moet je niet op motoren willen hebben.
Eigenlijk wel, maar hij wilt zijn moeder niet teleur stellen.
 
'wil heel graag rijden, heb zelfs al paar keer op die van een vriend gereden maar 1200 euro voor rijlessen! nee dat betaal ik niet!'
ok, als dat je tegen houd _O-
 
Ik zou altijd chopper rijden omdat ik altijd bang was dat ik anders mezelf zou doodrijden.
Na jaren op sport en enduro machines en nooit een chopper is dat nog niet gelukt, maar wel al meerdere keren bijna.

Ik hoop nog steeds dat het verstand met de jaren terugkeert, en de volgende een chopper is.
 
Ik kan wel begrip opbrengen voor die mensen die zeggen “dat ze zich dood zouden rijden als…”
Een paar jaar geleden ben ik gestopt met motorrijden.
Net om exact die reden; ik had mezelf steeds minder onder controle.
Gaf de schuld aan de (voor mij op dat moment) veel te krachtige motor.
Na een paar jaar motor-loos, toch weer opgestapt.
Maar dan wel op minder krachtige exemplaren zonder kuip.
Volgend jaar ga ik beginnen met de opleiding tot instructeur A.
 
Ik kan wel begrip opbrengen voor die mensen die zeggen “dat ze zich dood zouden rijden als…”
Een paar jaar geleden ben ik gestopt met motorrijden.
Net om exact die reden; ik had mezelf steeds minder onder controle.
Gaf de schuld aan de (voor mij op dat moment) veel te krachtige motor.
Na een paar jaar motor-loos, toch weer opgestapt.
Maar dan wel op minder krachtige exemplaren zonder kuip.
Volgend jaar ga ik beginnen met de opleiding tot instructeur A.
Dus rijinstructeurs kunnen zelf niet rijden?
 
Veel mensen kennen ze wel.

Jah als ik motor rijd. Dan rijd ik mezelf dood.

Of mijn vrouw wilt het niet hebben, het is veelste gevaarlijk.

Ken je ook van die mensen maar denk je dat er iets anders achter zit? Of rijden ze zich echt dood?
Erg herkenbaar, vrijwel iedere kerel die ik spreek zegt dat ze zichzelf goed kennen en daarom nooit zijn gaan motorrijden want “ze zouden zichzelf niet kunnen beheersen”. En dat zijn vaak de meest saaie fatsoensrakkers in een Toyota Prius die nog nooit te hard hebben gereden.

Als ze zouden zeggen dat ze het niet mochten van hun vrouw zou ik daar nog enig respect voor kunnen opbrengen, dat is zielig maar tenminste eerlijk.
 
Tja, die stoere gasten kom ik ook wel eens tegen; ik rijd me dood, ik ken mezelf blah blah blah.

Mijn reactie is steevast; dus jij bent stoer omdat je geen motor hebt ????? :+
 
Ik hoor vaak dat mannen afstappen omdat ze vader (ge)worden (zijn), en de vrouw het "nu te gevaarlijk vindt, want je hebt nu de verantwoordelijkheid over (een) kind(eren)"...

Nee; die 10 jaar ervoor was dan minder gevaarlijk..?!?

Zeurdoos.. B| :r
 
''Ja ik zou me dood rijden, want op de brommer reed ik ook altijd vol gas.''

Zelfs een 35kW motor corrigeert je snel genoeg als je net je rijbewijs hebt. Je brommer voelde vast allemaal heel snel, maar dat was te overzien. Alles vanaf een 20kW trekt als een gek vergeleken met auto's, er kickt al veel sneller een angst van controle verlies in dan je te gek doet.
Op de brommer had je ook altijd wat ''te bewijzen''. Tot de max doortrekken. 97 kmh... 98, 99, 100 YESSS gehaald. Op de motor heb ik dat veel minder. M'n KTM 990 of m'n toenmalige Gixxer 600 lopen allebei dusdanig hard dat je het maar zelden op hoeft te zoeken en dat zijn nog niet eens echt snelle motoren... Verder lopen ze even hard als alle andere. Je brommer had je zelf nog opgevoerd. Iedere km/h had je dus ''zelf gemaakt''.

Stap ik nu echter op een 11kW achtige ben ik gewoon weer net zo'n gevaar voor mezelf en ieder ander als ik was op m'n brommer. Ik heb me zelden zo hooligan achtig gedragen in het verkeer als op die Qingqi SM200 die met zon en wind in de rug wel 114 liep. Om nog maar te zwijgen over de momenten dat ik m'n eigen brommer ga uitlaten. Dan ben ik echt weer helemaal puber.

Mijn conclusie. Een 50+ pk motor is veel veiliger voor je dan een bromfiets (die ze wel gewoon gehad hebben).
 
Terug
Bovenaan Onderaan