De snelste CBR'600'F van Nederland !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedendag,

Hoe zit het met de ophangpunten van de motor aan het frame?
Want volgens mij is dit de motor waaraan ik gelast heb.
Aan de versnellingskant was het bevestigingspunt van het blok afgebroken.
Dit is toen niet professioneel gelast.Want deze motor had eerst een andere voorvork remmen en achterbrug.

Ik dacht zeg het maar even want het blok is niet geschikt voor het frame van deze motor.Het scheurt op een gegeven moment los.

Ik kan het weten heb er een aantal gebouwd toen ik meedeed aan midzomeravond races en geloof mij dat was na 1 jaar geen feest hoor.Frame was helemaal naar de ......

Succes!



hatsikidee..........daar gaat dit verkooptopic.... :W
 
Maat van mij heeft een FZR met R1 blok. Werkt tot nu toe prima (3 jaar al). R1 blok is sterker dan een Blade blok en een FZR heeft (net als een PC25) een stalen frame. Hangt dus m.i. met name af van hoe het blok is ingebouwd.
390169
 
Maat van mij heeft een FZR met R1 blok. Werkt tot nu toe prima (3 jaar al). R1 blok is sterker dan een Blade blok en een FZR heeft (net als een PC25) een stalen frame. Hangt dus m.i. met name af van hoe het blok is ingebouwd.
(Afbeelding)

Nee daar hangt het dus zeker niet van af.taal absorbeert de krachten ook.De stijfheid van het fzr frame is anders als van het cbr frame.De ophangpunten van een cbr frame zijn zwakker als van een fzr frame.Vergeet niet dit blok hing al bijna 5 jaar in het cbr frame en leverde ook een kleine 135 pk op het achterwiel bij een gewicht volgetankt van net geen 200 kilo.Het blok is kaal in het frame gezet zonder de ophangpunten aan te passen of te verstevigen.Ook is het van belang hoe er gereden wordt.Geef mij die fiets van je maat maar en ik rij er een weekend mee op het cirquit.Wedden dat ik terug kom met problemen aan frame en ophanging.En wedden dat het frame zal breken *D
 
Ding wordt ook als circuitfiets gebruikt. Maar goed, wordt een zinloze discussie zo denk ik... Basisregel is en blijft naar mijn mening: indien je het goed aanpakt (rekening houdend met waar de krachten op komen en waar evt. verstevigingen aangebracht moeten worden), kan er een hoop. En over scheurende frames: Ducati heeft hier exemplarisch ook last van gehad met de balhoofden van de stalen vakwerkframes die zo nu en dan scheurden.
 
Ding wordt ook als circuitfiets gebruikt. Maar goed, wordt een zinloze discussie zo denk ik... Basisregel is en blijft naar mijn mening: indien je het goed aanpakt (rekening houdend met waar de krachten op komen en waar evt. verstevigingen aangebracht moeten worden), kan er een hoop. En over scheurende frames: Ducati heeft hier exemplarisch ook last van gehad met de balhoofden van de stalen vakwerkframes die zo nu en dan scheurden.


Ben ik helemaal met jou eens.Je geeft het zelf al aan.Indien je het goed aanpakt.
Ik heb die cbr gezien en motorsteunen breken niet af als het goed gedaan was. Tuurlijk bij mijn cbr's verstevigde ik het frame en de ophangpunten.Dat is bij deze cbr niet gedaan.Ook door gebruik te maken van de standaard voorvork en achterbrug is deze fiets niet geschikt voor dat vermogen.De fiets had voorheen een rc30 achterbrug,wp voorvork en nog wat aanpassingen.Nu is het weer een standaard fiets geworden zonder aanpassingen en dan gaat het gewoon een keer fout.

Als deze fiets wel goed verstevigd was was het geen probleem geweest maar dat is hij niet.Standaard cbr600 zonder aanpassingen waar een 900ccblok in gaat gaat een keer voor problemen zorgen.

Mijn advies.Haal blok eruit,verstevig frame en ophangpunten en maak gebruik van een blade achterbrug want deze standaard achterbrug gaat voor een groot probleem zorgen als je het vermogen er vol op ga zetten

Anders mijn advies.Koopgewoon een blade dat is wel zo verstandig en veilig!!
 
Ding wordt ook als circuitfiets gebruikt. Maar goed, wordt een zinloze discussie zo denk ik... Basisregel is en blijft naar mijn mening: indien je het goed aanpakt (rekening houdend met waar de krachten op komen en waar evt. verstevigingen aangebracht moeten worden), kan er een hoop. En over scheurende frames: Ducati heeft hier exemplarisch ook last van gehad met de balhoofden van de stalen vakwerkframes die zo nu en dan scheurden.

[offtopic]Zeggehh.... Is er ergens meer te vinden over die omgebouwde FZR O-) [/offtopic]
 
Ben ik helemaal met jou eens.Je geeft het zelf al aan.Indien je het goed aanpakt.
Ik heb die cbr gezien en motorsteunen breken niet af als het goed gedaan was. Tuurlijk bij mijn cbr's verstevigde ik het frame en de ophangpunten.Dat is bij deze cbr niet gedaan.Ook door gebruik te maken van de standaard voorvork en achterbrug is deze fiets niet geschikt voor dat vermogen.De fiets had voorheen een rc30 achterbrug,wp voorvork en nog wat aanpassingen.Nu is het weer een standaard fiets geworden zonder aanpassingen en dan gaat het gewoon een keer fout.

Als deze fiets wel goed verstevigd was was het geen probleem geweest maar dat is hij niet.Standaard cbr600 zonder aanpassingen waar een 900ccblok in gaat gaat een keer voor problemen zorgen.

Mijn advies.Haal blok eruit,verstevig frame en ophangpunten en maak gebruik van een blade achterbrug want deze standaard achterbrug gaat voor een groot probleem zorgen als je het vermogen er vol op ga zetten

Anders mijn advies.Koopgewoon een blade dat is wel zo verstandig en veilig!!
Heb jij wat tegen vroem ofzo?

Je staat 2 dagen geregistreerd en je knalt zijn verkooptopic ff lekker omver, ik mag toch aannemen dat vroem wel een beetje weet waar hij mee bezig is.

Check ff www.zeshonderd.cc dan krijg je een beetje een idee
 
Heb jij wat tegen vroem ofzo?

Je staat 2 dagen geregistreerd en je knalt zijn verkooptopic ff lekker omver, ik mag toch aannemen dat vroem wel een beetje weet waar hij mee bezig is.

Check ff www.zeshonderd.cc dan krijg je een beetje een idee

Ik heb niks tegen vroem en dat heeft ook niks met het feit te maken dat ik 2 dagen geregistreerd sta maar ik ben hierop gekomen om mensen te waarschuwen voor deze motor.En als jij vroem zo goed kent vraag hem dan even naar de afgebroken motorsteun die helemaal niet vakkundig gemaakt is.En naar de rest van de gebreken!Want vroem hoor je er gek genoeg niet over.Deze fiets is een gevaar voor de weg en ik probeer op deze manier de mensen te waarschuwen.En vroem kocht deze motor voor de onderdelen en nu blijkt hij hem weer de weg op te wllen krijgen.Niet slim!Hij weet niet waar hij dus mee bezig is en probeert snel wat geld te verdienen.En dat kan een toekomstige motorrijder de kop kosten als hij deze bike koopt!Snel geld verdienen over de rug van een mogelijk slachtoffer.

Schaam jullie!
 
Ik heb niks tegen vroem en dat heeft ook niks met het feit te maken dat ik 2 dagen geregistreerd sta maar ik ben hierop gekomen om mensen te waarschuwen voor deze motor.En als jij vroem zo goed kent vraag hem dan even naar de afgebroken motorsteun die helemaal niet vakkundig gemaakt is.En naar de rest van de gebreken!Want vroem hoor je er gek genoeg niet over.Deze fiets is een gevaar voor de weg en ik probeer op deze manier de mensen te waarschuwen.En vroem kocht deze motor voor de onderdelen en nu blijkt hij hem weer de weg op te wllen krijgen.Niet slim!Hij weet niet waar hij dus mee bezig is en probeert snel wat geld te verdienen.En dat kan een toekomstige motorrijder de kop kosten als hij deze bike koopt!Snel geld verdienen over de rug van een mogelijk slachtoffer.

Schaam jullie!

Jij zou je echt moeten schamen ! :N :N :N

Je beweert van alles terwijl je me nog nooit hebt gesproken en de motor minstens en jaar niet hebt gezien.



Daarnaast:

JIJ hebt iets gemaakt (volgens de vorige eigenaar voor/bij een -hele bekende- Honda dealer) en je beweert nu dat je zelf een slechte job hebt geleverd ???
Je bent dus zelf een grote prutser ? :?

Waarom heeft die -grote bekende- Honda dealer deze motor dan verkocht aan een particulier en niet gesloopt ???! (voor de lezers, ik heb de motor van die particuliere koper gekocht).

"En vroem kocht deze motor voor de onderdelen en nu blijkt hij hem weer de weg op te wllen krijgen" Erg vreemd; je bent niet de verkoper van de motor, je was ook niet bij de verkoop, hebt me nog nooit gesproken en je kent me niet. Zeker via een vriend, van een neef van je overbuurman gehoord ?

Ik heb deze motor nu bijna een jaar in mijn bezit en bied sinds ruim 2 weken deze motor aan (ivm je opmerking over -snel- geld verdienen, daarnaast weet je niet wat ik voor de motor heb betaald)
Jij hebt deze motor minimaal en jaar niet meer gezien. Misschien is het frame inmiddels wel aangepast ?

Wanneer je een echte vent was geweest dan had je direct contact met me opgenomen en me eerst een aantal zaken gevraagd. Nu ben je in mijn ogen een schreeuwer die iets beweert zonder dat je op de hoogte bent van de huidige situatie.

Neem even contact met me op (heb je net een email gestuurd met mijn tel. nr.) en vertel me verder maar welke gebreken er allemaal wel niet zijn, dat zou je sieren.
 
Laatst bewerkt:
Jij zou je echt moeten schamen ! :N :N :N

Je beweert van alles terwijl je me nog nooit hebt gesproken en de motor minstens en jaar niet hebt gezien.



Daarnaast:

JIJ hebt iets gemaakt (volgens de vorige eigenaar voor/bij een -hele bekende- Honda dealer) en je beweert nu dat je zelf een slechte job hebt geleverd ???
Je bent dus zelf een grote prutser ? :?

Waarom heeft die -grote bekende- Honda dealer deze motor dan verkocht aan een particulier en niet gesloopt ???! (voor de lezers, ik heb de motor van die particuliere koper gekocht).

"En vroem kocht deze motor voor de onderdelen en nu blijkt hij hem weer de weg op te wllen krijgen" Erg vreemd; je bent niet de verkoper van de motor, je was ook niet bij de verkoop, hebt me nog nooit gesproken en je kent me niet. Zeker via een vriend, van een neef van je overbuurman gehoord ?

Ik heb deze motor nu bijna een jaar in mijn bezit en bied sinds ruim 2 weken deze motor aan (ivm je opmerking over -snel- geld verdienen, daarnaast weet je niet wat ik voor de motor heb betaald)
Jij hebt deze motor minimaal en jaar niet meer gezien. Misschien is het frame inmiddels wel aangepast ?

Wanneer je een echte vent was geweest dan had je direct contact met me opgenomen en me eerst een aantal zaken gevraagd. Nu ben je in mijn ogen een schreeuwer die iets beweert zonder dat je op de hoogte bent van de huidige situatie.

Neem even contact met me op (heb je net een email gestuurd met mijn tel. nr.) en vertel me verder maar welke gebreken er allemaal wel niet zijn, dat zou je sieren.


Deze motor is niet door een motorzaak geleverd!Dat beweerde de vorige eigenaar.Deze motor heeft meegedaan aan midzomeravond races en was in onderhoud bij een motorzaak.Je moet niet alles geloven wat mensen beweren.De vorige eigenaar is tijdens races onderuit gegaan en toen is deze motor gebouwd zoals jij hem kocht.Daarna heeft de vorige eigenaar nog een aantal keren met mij op het cirquit gereden met deze motor maar heeft hem toen verkocht aan jou!

Dus even voor de duidelijkheid.Deze motor is niet gebouwd door een motorzaak.
Geloof niet alles wat mensen zeggen.En dus heb jij zelf ook geconstateerd dat de ophangpunten afgebroken waren en heel prutserig waren gemaakt.
 
Nu ben je in mijn ogen een schreeuwer die iets beweert zonder dat je op de hoogte bent van de huidige situatie.


:Y

jammer dat zulk gegal van iemand die toch geen interesse heeft een topic zo kan verpesten '(
 
:Y

jammer dat zulk gegal van iemand die toch geen interesse heeft een topic zo kan verpesten '(


Laat dat maar aan de koper over, iemand registreert zich niet zomaar om willekeurig een verkooptopic te verneuken. Goede tip dus, als je hem gaat kopen check je even de punten die de "klokkenluider" aangaf. Is er niets aan de hand, dan is dat mooi toch?

Is er wel wat aan de hand dan weet je tenminste waar je moet kijken en hoeven we niet achteraf allemaal mee gaan leven met iemand die een miskoop heeft begaan of zichzelf kapot rijdt op een slecht omgebouwde motor.
 
Misschien kan TS hier wel even melden dat het frame cq bevestigingspunten zijn aangepast ? :X
 
Deze motor ken ik niet en wil hem ook niet kennen!!

Het enige wat ik weet is dat vroem al jaren aan leden van de VFR club spullen en motoren verkoopt, ik heb nog nooit negatieve dingen gehoord over vroem.

Dan bied hij een motor te koop aan en iemand die zich net heeft geregistreerd begint me daar toch een verhaal over hoe slecht dat ding is en kraakt de verkoper helemaal af.........sorry hoor maar vind het geen stijl. -O- -O-

Neem lekker contact met hem op.....en blijkt het een slecht ding te zijn kan je altijd nog je gal spuwen :r :r
 
zal allemaal best, maar STEL dat hij gelijk heeft en de motor wel problemen zal geven? zo te horen kent hij de motor wel dus zal er wel een kern van waarheid in zitten...? :X

vroem, bekijk even de ophangpunten of hij gelijk heeft, zo niet dan is het gelul, zo wel dan.. :X
 
je kunt ook gewoon niet verkopen via motor-forum.
zet hem lekker op marktplaats od speurders.

Iemand die een motor koopt en erop gaat rijden is in ieder geval 18 en dus zelf verantwoordelijk voor wat die koopt.
 
......iemand die zich net heeft geregistreerd begint me daar toch een verhaal over hoe slecht dat ding is en kraakt de verkoper helemaal af.........sorry hoor maar vind het geen stijl. -O- -O-

Bah! Elke keer dat iemand hier kanttekeningen plaatst bij een verkoop dat komt het ons-kent-ons-en-geen-kritiek-op-de-verkopers hier weer te kop op steken. Wat is dat voor onzin, zeker als iemand waarschuwd voor een potentieel gevaarlijke fiets!!! Echt de omgekeerde wereld dit! |(

Als de kritiek op deze fiets klopt - en in zijn reactie ontkent TS de kritiek niet - dan is het gewoon een gevaarlijk ding. Sterker nog, TS weet dat kennelijk en toch hoor ik niemand daar kritische kanttekeningen over maken? Voor jullie informatie: Als je een auto / motor verkoopt waarvan je weet dat die ondeugdelijk is dan kan je aansprakelijk gesteld worden in het geval van een ongeval.

Ik ken deze fiets niet en weet dus niet of het echt een gevaarlijk ding is, maar de punten die de klokkenluider aangeeft laten zien dat hij de fiets kent, en worden vooralsnog niet door TS weerlegd. Enige wat ik van TS lees is dat hij ngoal kort door de bocht beweert dat de klokkenluider de fiets een jaar niet heeft gezien en dus niet kan oordelen... Wellicht dat TS dan kan uitleggen wat voor brug er nu inzit, of het frame inmiddels verstevigd is en hoe de ophangpunten er aan toe zijn? Want roepen dat er in één jaar veel gebeurd kan zijn is natuurlijk wat anders dan dat er daadwerlijke veel gebeurd is.
 
Ik zeg... kappen eraf en een paar plaatjes schieten. Zou duidelijkheid moeten geven toch? :X :X :X
Ik wou net zeggen: iemand die zo'n ding wil kopen zal er toch wel iemand met een beetje kennis van zaken bij halen. Daarbij: als je rare omgehobbyde fietsen gaat kopen moet je je gewoon bedenken dat je iets koopt wat niet door een heel leger aan Japanse ingenieurs is doorgerekend..

Beetje hetzelfde als een italiaanse fiets kopen dus :X
 
nou gevonden hoor, op marktplaats zegt de TS dat ie perfect is ingebouwd ..
uit de advertentie :

Iets heel bijzonders te koop:

Honda CBR600 met een 900cc Fireblade motorblok !
Aan de buitenkant is helemaal niets te zien, het blok is perfect ingebouwd.

Een echte wolf in schaapskleren; een CBR'600'F met ruim 140PK.
Daar kan geen splinternieuwe CBR600RR, Yamaha R6, Kawa 636 of Suzuki GSX-R600 tegenop !!!


CBR600F op kenteken
Bouwjaar 1994
15.000km

Verdere bijzonderheden:

-Lucas remschakelset
-Donkere ruit
-Kleine knipperlichten
-Ovale carbon demper met mooi vol geluid
-Fireblade uitlaatbochten
-Fireblade Radiateur


Prijs: 2.899,- euro

Voor meer info en/of vragen kun je me het beste bellen: 06 - 430 400 XX



Trefwoorden:
PC25, PC31 PC 25 31 CBR CBR600 CBR600F CBR600F2 CBR600F3 CBR600F4 Fireblade 919 929 954 CBR900 CBR900R CBR900RR CBR600R CBR600RR PC34 PC36
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_honda/41091627.html%3Freturn%3DeJw9yuEKwiAQwPF3GWwfZ25kTRlRLxKuCRuenqiwVfTunQTBwf93x2nJ5XuVB5UkPw6ymiJuyagl5yAZsxiMb52ONgfQOqfWA3OYMRp%252Fp6Fv50xM%252F9uCftbsIQbRLtnBZYeRN3Magdf9VZzOdX%252BDrnAQhZn4WkPhTix9%252Fmo36gRoyZhWWromjH2lPl8bKTkz%26df%3D1%26fta%3D



Nou gelukkig maar niets aan de hand !
Ik dacht ff dat iemd zich ging doodrijden met deze fiets.
 
Hoop geblaat om nix ....

1 tip : zet nooit je motor te koop op mf ... ze vinden altijd wel wat om hem de grond in te boren ...
 
uhh, nu wil ik niet lullig doen maar ben nog steeds benieuwd naar foto's of zijn we nu ineens allemaal een beetje naief aan het worden... |( |(
 
Even afgezien of de motor veilig is of niet.
Wat zegt je verzekering als je een ongeluk krijgt?
Ik bedoel de gegevens op je kentekenbewijs kloppen namelijk niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan