de sportbandentest 2009

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.747
3
Noord-Holland
In het duitse motorblad Motorrad no12. (22-5-2009) staat een sportbandentest.

Uitslag:
1. Michelin Pilot Power 2CT (437 punten van totaal 500)
2. Conti SportAttack (428)
3. Dunlop Qualifier 2 (426)
4. Pirelli Diablo Rosso (414)
5. Metzeler Sportec M3 (412)
6. Avon VP2 Supersport (408)
7. Bridgestone BT016 (376)

Beoordeeld op dagelijks gebruik, circuit, nat, levensduur.
 
Laatst bewerkt:
yes dan heb k dus de goeie erop gelegd! mpp 2ct, nu nog fatsoenlijk leren rijden*O*
 
Is de Pirelli Dragon SuperCorsa Pro toevallig ook mee genomen in de test :?

Ben ik wel benieuwd naar waar die is geeindigd :P
 
Daar issie hoor !

15nrq5t.jpg
 
Wel beetje jammer vd circuit beoordeling, laagste van alle bandjes -O-
 
Wel beetje jammer vd circuit beoordeling, laagste van alle bandjes -O-
Ben inderdaad erg benieuwd hoe ze tot die beoordeling zijn gekomen, puur naar grip gekeken of ook naar slijtage ofzo :/

Iemand die het hele artikel online weet te staan of kan inscannen ofzo?
Lijkt me wel een interessante test :Y
 
Bridgestone band is alleen nieuw goed, voor de rest zie het laatste zinnetje rechts op het plaatje.
 
Komt wel ongeveer overeen met mijn bevindingen op openbare weg tussen PP en BT 016. Pilot power gaat langer mee, werken beter in de regen en sturen ook nog goed als ze wat meer versleten zijn. Aangezien ik niet op cicuit rijdt worden de volgende gewoon weer PP 2 ct.
 
In het duitse motorblad Motorrad no12. (22-5-2009) staat een sportbandentest.

Uitslag:
1. Michelin Pilot Power 2CT (437 punten van totaal 500)
2. Conti SportAttack (428)
3. Dunlop Qualifier 2 (426)
4. Pirelli Diablo Rosso (414)
5. Metzeler Sportec M3 (412)
6. Avon VP2 Supersport (408)
7. Bridgestone BT016 (376)

Beoordeeld op dagelijks gebruik, circuit, nat, levensduur.

Heb zelf de MPP's en die vind ik al geweldig. Geven zeer veel vertrouwen en goed grip bij zowel nat als droog weer. Voor heen had ik de Metzeler's er onder zitten en vond dat ze niet altijd even veel vertrouwen gaven.

De 2CT's zijn de volgende dan maar :}
 
Kan iemand ook de prijs van de geteste banden erbij zetten. Wel heb ik mijn vraagtekens bij dit soort testen. Kan mij namelijk niet voorstellen dat het objectief is. Denk eerder dat het van de rijder, type motor, weers omstandigeheden, afstelling van de motor etc etc afhankelijk is. Misschien heeft het ook wel te maken met hoeveel advertenties een merk in een blad plaatst.
 
Vraag, zijn alle moderne sportbanden, dus of het nou Bridgestone, michelin of een ander merk geschikt voor elke (ss)motor. :? Dus even afgezien van testresultaten als hierboven beschreven.
 
Kan iemand ook de prijs van de geteste banden erbij zetten. Wel heb ik mijn vraagtekens bij dit soort testen. Kan mij namelijk niet voorstellen dat het objectief is. Denk eerder dat het van de rijder, type motor, weers omstandigeheden, afstelling van de motor etc etc afhankelijk is. Misschien heeft het ook wel te maken met hoeveel advertenties een merk in een blad plaatst.

heb even op www.novarota.nl gekeken( misschien een tip voor je om zelf ook eens iets op te zoeken ;) ) Alleen voor de Dunlop gekozen voor de RR ipv de Q2 (omdat ik deze niet kon vinden)
voor 120/70-17
achter 180/55-17

Michelin
126,79 + 161,22 = 288,01
Continental
114,96 + 147,15 = 262,11
Dunlop ( RR ipv Q2)
106,02 + 179,44 = 285,46
Pirelli
119,36 + 151,65 = 271,01
Metzeler
114,05 + 141,82 = 255,87
Avon
130,83 + 172,77 = 303,60
Bridgestone
142,93 + 174,44 = 317,37

maar er zijn ook mensen hier op M-F die motorbanden leveren( zoals super blackbird). Vaak kunnen ze met de prijs redelijk in de buurt komen. Voordeel zou kunnen zijn, dat als er iets is met je banden, je makkelijker voor een garantieclaim daar terecht kan.

Ik heb geen verzendkosten meegerekend en ook het omzetten moet je zelf regelen :+

Maar die keuze is voor iedereen om zelf te maken.
 
Vraag, zijn alle moderne sportbanden, dus of het nou Bridgestone, michelin of een ander merk geschikt voor elke (ss)motor. :? Dus even afgezien van testresultaten als hierboven beschreven.

De meeste wel ( voor zover ik weet), in duitsland moet je er een goedkeuring per type voor hebben, maar in NL niet.

Vaak is het een eigen ervaring of de banden echt bevallen( vooral de kieskeurige onder ons)

Wat je over het algemeen beter niet kunt doen, is een bredere(of andere maat) onder je motor schroeven, daar gaan veel motoren niet beter van sturen.

Dus voor je dat doet eerst eens informeren wat anderen als ervaring kunnen delen.

:]
 
Als ik banden koop doe ik dat niet online, wil gewoon met mijn motor naar de banden boer rijden en een half uur later weer kunnen wegrijden met 2 nieuwe banden en alles opnieuw gebalanceerd.
Grappig te zien dat de Metzeler niet eens zo duur zijn, in mijn herinnering waren dat altijd duren banden. Zelf rij ik met een Avanon Azaro AV39 race voor een een AV46 achter.
 
En dan nog zegt deze test niet veel, is er getest op een 600cc SS of op een 1198cc V-twin met bergen koppel? Hoe is er gereden op straat? Welk circuit? Hoe zijn de banden belast op dat circuit? Welke temperaturen? Is er door 1 rijder gereden of door verschillende?

Zomaar wat vragen waardoor deze test eigenlijk maar weinig zegt...
 
De meeste wel ( voor zover ik weet), in duitsland moet je er een goedkeuring per type voor hebben, maar in NL niet.

Vaak is het een eigen ervaring of de banden echt bevallen( vooral de kieskeurige onder ons)

Wat je over het algemeen beter niet kunt doen, is een bredere(of andere maat) onder je motor schroeven, daar gaan veel motoren niet beter van sturen.

Dus voor je dat doet eerst eens informeren wat anderen als ervaring kunnen delen.

:]

Thanks, gaat me er met name om dat als ik een ander merk laat monteren, dan die er af fabriek omzitten, dat er dan geen (stuur) problemen ontstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan