de sportbandentest 2009

mee eens, ik rijd met diverse conti's overal.
de road attack 150 versie gereden met 2.1 en 2.3 op cpz, ging best goed, met een 1150gs tot 2:20 gekomen. ook een setje sport attacks in de maat 120 en 180, daar moest ik wel even aan wennen eerste keer kwam ik niet verder dan een 2:30 maar toen had ik ze net en was de maat velgen even wennen op de fiets, sindsdien nog een hele dag op het korte cpz baantje gereden en dat ging al veel beter. wel viel op dat deze sport attack echt een rondje nodig heeft om warm te worden, terwijl je dat gevoel bij de RA niet hebt.
mee eens dat meer druk in de band beter werkt, je voelt dat de vering het werk doet en minder de band, toch ben ik een beetje tussen de fabrikants waarde en de conti waarde gaan zitten 2.3 en 2.7. bevalt prima voor op de weg en op cpz.
nb tkc's met noppen rijdt ik ook en daar kan je bijna net zo herd mee tot zo'n 80 km/h daarboven houdt het dan op, maar wat DROGE grip betreft zijn die ook erg goed. ergo conti's doen het goed op mijn bmw en ben er tevreden mee.
 
Het zou aan de andere kwam wel makkelijk zijn :Y

Bepaalde banden zullen onder een 600ccer beter zijn als onder een 848/1098/1198 ...

Ben zelf een erg grote MPP2CT fan :Y
...alleen ga ik ze onder de 1098 niet gebruiken :N

Met de 750 K7 is het me al gelukt ze te verbranden ...
'k wil niet eens weten wat er van overblijft als ik ze onder een 1098S leg -O-


Hmmmm denk dat je je dan aardig vergist in deze band, ken jongens die hard rijden met hun 1000cc maar dan ook echt hard......... en zonder schaamranden op hun banden. Die echt te spreken zijn over deze band en zeggen dat alleen de supercorsa's meer grip hebben maar deze als nadeel hebben dat ze in nat weer minder zijn......

Dus denk dat je even moet nadenken over wat je zegt.... de k7 750 is niet echt een koppel monster dus vreemd dat jij ze verbrand... terwijl er mensen mee op het circuit rijden ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan