De start van Marc zijn zijspan

progresieve veren helpen niet.
progresieve veren veren in het begin slap en bouwen dan op, leuk voor een sportfiets maar jij hebt gewoon het dubbele gewicht op je vorkpoten staan
de voorspanning verhogen ook niet.
je moet veren hebben die stugger zijn.
door de voorspanning te verhogen verminder je de uitgaande veerweg, hij blijft even slap.

het enige wat helpt zijn veren die per centimeter veerweg meer belasting kunnen hebben.

als de veerkarakterestiek goed is (ook bij remmen) en je alleen last hebt bij drempels, kun je overwegen dikke olie in de vork te kieperen.
gewoon van 10w naar 20w gaan.
dat kost in ieder geval bijna niets.
 
ok thanks halflive dat is nu eens info waar ik wat mee kan
ga van de week toch weer ff knutselen met DE SNOEK zo noem ik hem hahahah

zou jij me ook kunnen vertellen welk soort olie het is want er zit nu atf olie die ik bij TLM gekocht heb
en eventueel 2 meter stugge veer, waar kan ik het vandaan toveren.


thanks en groet marc
 
Laatst bewerkt:
progresieve veren helpen niet.
progresieve veren veren in het begin slap en bouwen dan op, leuk voor een sportfiets maar jij hebt gewoon het dubbele gewicht op je vorkpoten staan
de voorspanning verhogen ook niet.

je moet veren hebben die stugger zijn.

het enige wat helpt zijn veren die per centimeter veerweg meer belasting kunnen hebben.

Imho is een progressieve veer met voorspanning ook stugger. :?
 
Imho is een progressieve veer met voorspanning ook stugger. :?

dan moet je hem indrukken tot zeker de helft van de veerweg.
dan heb je geen uitgaande vering meer over.

ATF is automatic transmission fluid, een goedkope vervanging voor voorvorkolie, heel goed voor normale voorvorken.
ik schat dat ATF ongeveer 10W is.

als je dikker wil moet je naar echte voorvorkolie, 15W of 20W.
die koop je bij elke serieuze motorboer, ook TLM zal dat echt wel hebben.
 
die hebben mij het advies gegeven om van 70cc naar 150cc olie te gaan per poot omdat hun dat ook doen. snap ik niet waarom ze dat dan niet gezegd hebben
ga ff bellen met ze
 
zo na vanmorgen ff wat rond bellen. ivm het veren probleem van mijn motor
ben ik uit gekomen bij hyperpro. de persoon met wie ik gebeld gaat voor mij veren op maat maken of erbij zoeken als ie iets heeft liggen.

dit alles voor 200 euries niet duur dacht ik zo

oja ff een fototje van mij en mijn vrouw en kid in het zijspan
full
 
zo na vanmorgen ff wat rond bellen. ivm het veren probleem van mijn motor
ben ik uit gekomen bij hyperpro. de persoon met wie ik gebeld gaat voor mij veren op maat maken of erbij zoeken als ie iets heeft liggen.

dit alles voor 200 euries niet duur dacht ik zo

oja ff een fototje van mij en mijn vrouw en kid in het zijspan
[afbeelding]

da's inderdaad de beste oplossing.
ik vind het wel een heel bedrag.
Voor een BMW kan je standaard zware veren kopen onder de 100 euro.
van Hyperpro verwacht ik natuurlijk wel wat meer als standaardwerk.
 
ok maar hij doet de veren dus ook nog monteren en als ie de verkeerde heeft dan oopnieuw net zo lang totdat hij de goede heeft
en dat voor 200 euro
 
oh, er zit dus een deel research and design bij en montage met vorkolie.
dan valt het nog wel mee.
 
Laatst bewerkt:
die man zij tegen mij dat hij 1800 veren op de plank had liggen en dat als het nodig mocht zijn en die 1800 waren niet goed dan werden er gewoon nieuwe gemaakt

dus nu maar afwachten tot 2 juli
 
heren en dames

ben vandaag ff naar alphen aan de rijn geweest ivm met mijn voorveren van het zijspan
deze kwamen niet genoeg om hoog zodat ik geen goede veerweg had
dus bij hyperpro voor 200 euries nieuwe veren laten plaatsen en nieuwe keeringen
2 uur aanwezig en pas om 18.00 uur weggereden daar want toen vond ie dat de veren pas goed genoeg waren om mee terijden
en dat naar 6 keer monteren en demonteren testen etc
voor 200 euries allin
super terug reis gehad perfecte wegligging en eindelijk goed veerweg
nu was bas (de monteur) toen ik wegging niet super tevreden over de veren dus heeft hij tegen mij gezegd test het maar op de terug reis en laat het me maar morgen weten. als het niet goed is dan bestel ik nog zwaardere veren voor je en kom je terug en monteren we die weer.
cool of niet mensen

dus wat mij betreft moet je voor veer aanpassingen bij hem zijn
voor een solo motor kost het aanpassen van de veren voor en achter 350 euries incl olie demontage en montage.

groet
 
en in het andere topic kostte het €40 meer en had hij hem 2 keer minder uitgebouwd :?

was je de tel kwijt? :+
 
hij heeft voor mij maar 215 euries gerekend 200 voor inbouw en uitbouw hoevaak ben ik inderdaat kwijt geraakd
15 eurie voor de keerringen
normaal kost dat 40 euries voor keerringen met montage en olie
heb niet iedere keer gekeken hoevaak hij het gedaan heeft
heb zelf een beetje rondgewandeld
weet wel dat ik het een super service vind
beter dan bij hp want die wilde er tussen de 400 en 600 eurie voor hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan