De start van Marc zijn zijspan

ok 3wheel maar kan ze nu niet opmeten want de motor staat in nijmegen en ik zit in arnhem dus wordt ff moeilijk
maar zal wel ff op mgcn forum vragen

oja zulke kolenschoppen heb ik ook weer niet. zijn hele liefe kleine knuistjes met dikke worste vingertjes
hahahahah
groet marc
 
zo hier dan een zielig fototje van mijn calli bij een maat van mij in de toolbox in nijmegen

full
 
zo na lang wachten heb ik mijn spulletjes binnen
de schijfrem verbreder en de kroonplaten zijn vandaag aangekomen. shit man wat zien die platen in het echt er gaaf uit en zo licht als een veertje, maar volgens de maker kan ik makkelijk mij complete motor en zijspan er aan ophangne zonder dat het kapot gaat.
foto's hebbne jullie al gezien. Volgende stap is dat ik nieuwe of zo goed als nieuwe dempers nodig heb in mijn calli 1100i poten.

groet marc
 
zo nu weer een berichtje van mijn kant
heb eindelijk nieuwe dempers. en dus vandaag maar ff nieuwe keerringen geplaatst en nog wat spul gehaald.

nog ff geduld en als alles goed gaat rijd deze jongen vanaf 14 juni zijspan

groet marc
 
na eergisteren en vandaag bezig geweest met de calli zijn nu erg opgeschoten de voor poten zitten erin met de nieuwe dempers plus de progressievere veren uiteraard
vandaag ff het stuurdempertje van metaal en traploosinstellbaar gemonteert. cosmetisch niet mooi maar dat komt volgend jaar wel. toen het achterwiel gemonteerd, jammer maar goed de orginele remschijf gaat eraf en komt dus een ander voor in de plaats geloof een t3 schijf is kleiner en past gewoon.
nu nog de remklauw bevestiging veranderen en is dat ook weer opgelost. dat wordt door een vriend van mij gedaan.
onder de guzzi feaks ook wel bekend als mucho voorheen van tlm tweedehands.
tussen door ff met een veel te kleine aanhanger de bak opgehaald en via een binnen doorweg naar nijmegen gebracht.
nu maandag ff het voorwiel bij haans in schijndel ophalen. en bandje erop laten leggen.
kan die ook gemonteerd worden met de schijfen en verbreeders. zodat de calli ook naar mucho kan.

pff wat een weekend weer.
morgen weer werken dus als alles goed gaat bij mucho dan rijd ik 14 of 15 juni met het zijspan.

joepie

groet marc

foto's volgen nog
 
je bent lekker bezig, ik zie dat je inmiddels al een extra werkdag geboekt hebt.
heb je nu ook de nieuwe pols platen al gemonteerd?
 
....
tussen door ff met een veel te kleine aanhanger de bak opgehaald en via een binnen doorweg naar nijmegen gebracht.
...
Ik ken mensen die met een veel te kleine aanhanger een moter + zijspan uit Duitsland hebben opgehaald O-)
 
Laatst bewerkt:
ja dat heb ik ooit eens met paul een maat van mij gedaan uit belgie met een te kleine aanhanger de bak hing met wiel en halve bak naast de aanhanger en kwam aan de zijkant van de bus die er voor hing ruim inzicht van de spiegel
hahaha
 
je bent lekker bezig, ik zie dat je inmiddels al een extra werkdag geboekt hebt.
heb je nu ook de nieuwe pols platen al gemonteerd?

de pols platen zijn gemonteerd perfect werk gewoon.
de stabillisator krijg ik vandaag of morgen thuis en hoop ook de schijven te ontvangen uit duitsland
dan kan ik donderdag beginnen om de lagerblok verbreders te monteren en de schijven

dan heb ik nog een vraag voor de guzzi freaks onderons
heeft er iemand nog een goed setje voorschijven liggen voor een zacht prijsje want het blijkt dat die van mij ook aan vervanging toe zijn in verband met de dikte.

please help me ff hiermee

voor de rest komt het allemaal goed
heb ff foto van stabilisator bijgevoegd

groeten marc

full
 
na vandaag weer hard gewerkt om het zijspan voor volgende week donderdag klaar te krijgen
vandaag het cardan los gehaald en een helicoin geplaatst weer gemonteerd met nieuwe velg
voorkant zover afgemaakt(heb nog steeds mijn schijven niet) had 6 bouten m8 160mm nodig maar die zijn nergens te krijgen dus maar 2 stukken draad eind gehaald, en JA het is gehard staal dus geen pisbakke staal draad eind. alles op maak gezaagd en aan de ene kant een borg moer met studlock 270 gemonteerd zodat het met vast zetten van de schijfremmen ook met een moment sleutel gemonteerd kan worden

morgen vroeg gaan we de motor weg brengen zodat het zijspan gemonteerd kan worden en dan uitgelijnd kan worden

morgen komen de foto's en dan zal ik die ook plaatsen
groet marc
 
hier komen de foto's
de rest komt van de week als het zijspan gekoppeld wordt
op deze foto zie je ook dat ik de stuurdemper heb gemonteerd. Werkt ook nog. hahaha


groet marc
full
 
Laatst bewerkt:
hier eentje waarvan je kunt zien dat ik nog aan het wachten ben op de schijfremmen
oja die vrouw die je ziet is niet mijn vriendin maar de vriendin van de maat van mij waar ik dus mijn motor aan het versleutelen ben geweest

full
 
heb ook nog een bevestiging gemaakt voor mijn garmin 2610 op de motor gemaakt tussen de toeren teller en km teller
op deze foto zie je dus dat ik nog ff de stekkertjes heb gemonteerd

graag reactie over de voorkant van de motor met kroonplaten
oja heb ook nog een extra sterke veerpoot brug laten maken.

groet marc
full
 
heb ook nog een bevestiging gemaakt voor mijn garmin 2610 op de motor gemaakt tussen de toeren teller en km teller
op deze foto zie je dus dat ik nog ff de stekkertjes heb gemonteerd

graag reactie over de voorkant van de motor met kroonplaten
oja heb ook nog een extra sterke veerpoot brug laten maken.

groet marc
[afbeelding]

tja , wat kan men daar van zeggen buiten dat het er heel goed uitziet , en stevig met de extra brug....klasse hoor :}
 
zo heer dus de foto van het volgeladen span het is dus allemaal toch voor boxmeer gelukt
heb wel de vuurdoop gehad met het span
10 km voor boxmeer bleken mijn koppelingen voor de onderste dwarstangen horizontaal
los te zitten op de bak. deze heb ik uiteindelijk vast gezet met een luch slag moer machines van een landbouwgarage.

maar toch is er nog een probleem.
en dat is dat mijn veren niet vergenoeg uit de veren komt
bij het raken van een drempel. duikt mijn vering zo verdat het de onderkant raaktk,

heb al onder de progressievere veren een bus van 3 cm gezet. maar niet echt goed resultaat.
iet beter.
ook heb ik inpv 70cc olie 140 cc olie erin gedaan. weer geen resultaat
ook staat het wiel netjes in het midden en zijn de poten goed recht geinstalleerd

wie o wie kan me helpen.

groet marc
full
 
zo heer dus de foto van het volgeladen span het is dus allemaal toch voor boxmeer gelukt
heb wel de vuurdoop gehad met het span
10 km voor boxmeer bleken mijn koppelingen voor de onderste dwarstangen horizontaal
los te zitten op de bak. deze heb ik uiteindelijk vast gezet met een luch slag moer machines van een landbouwgarage.

maar toch is er nog een probleem.
en dat is dat mijn veren niet vergenoeg uit de veren komt
bij het raken van een drempel. duikt mijn vering zo verdat het de onderkant raaktk,

heb al onder de progressievere veren een bus van 3 cm gezet. maar niet echt goed resultaat.
iet beter.
ook heb ik inpv 70cc olie 140 cc olie erin gedaan. weer geen resultaat
ook staat het wiel netjes in het midden en zijn de poten goed recht geinstalleerd

wie o wie kan me helpen.

groet marc
[afbeelding]

tja , toch eens denken aan een schommelvork ??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan