De start van Marc zijn zijspan

marcph

MF'er
21 mei 2007
132
0
arnhem
Na het is eindelijk bijna zo ver.

de spullen komen volgende week binnen om dan te beginnen om mijn calli 1100i te gaan ombouwen naar een ed pols platen zijspan. Dus geen swingarm voor.

ik zal een paar foto's plaatsen van de motor zoals ie was toen ik hem kocht en van het zijspan wat ik heb staan op dit moment.

oja als iemand mij kan vertellen wat voor een zijspan dit is wat ik heb zou ik het zeer op prijs stellen, want het schijnt een frans exemplaar te zijn maar dat weet niemand zeker.

groet Marc
full
 
Laatst bewerkt:
en nog een
jammer dat je niet meer afbeeldingen in een reactie kunt plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Na het is eindelijk bijna zo ver.

de spullen komen volgende week binnen om dan te beginnen om mijn calli 1100i te gaan ombouwen naar een ed pols platen zijspan. Dus geen swingarm voor.

ik zal een paar foto's plaatsen van de motor zoals ie was toen ik hem kocht en van het zijspan wat ik heb staan op dit moment.

oja als iemand mij kan vertellen wat voor een zijspan dit is wat ik heb zou ik het zeer op prijs stellen, want het schijnt een frans exemplaar te zijn maar dat weet niemand zeker.

groet Marc
[afbeelding]


Geen Idee wat voor Bak dat is maar ik vind hem wel mooi :Y
 
thanks bachus

de motor is ondertussen al rij vaardig dus de schade is al gerepareerd en heb er al solo op gereden
het idee is dat we nu de motor klaar maken met de ED POLS platen en dat in april het zijspan er aan gehangen wordt.
dan ga ik er mee rijden tot oktober en dan gaat het hele gevaarte weer uit elkaar en worden er eventueel verbeteringen aangebracht en wordt alles opnieuw gestraald en gecoat en de motor met zijspan wordt dan opnieuw gespoten in de kleur parelmoer paars metalic.
de cockpit ga ik aanpassen zodat het helemaal digitaal is dus het klokkenpaneel gaat eraf en wordt vervangen door ledjes voor de toeren en een digitale teller voor de snelheid.
dus voor de winter wordt het een nog groter project
hahaha
komt allemaal goed. (hoop ik)

groet marc
 
typisch weer een opmerking van een baksteen met het verstand van een dop erwt
hahahahahah
 
Staat toch 'hahahahahaha' achter, of heb je echt smilies nodig om begrijpend te kunnen lezen ?
}) :+ })


Groeten, Hertog Jan

Die zijn niet perse nodig maar heb meer van hem gelezen, waarvan ik dacht, moet dat nou.
Maakt ook niets uit ik zal niet meer over dit Soort Dingen vallen, denk ik!
 
mooie kroonplaten, wat kost dat nu..ik ben er ook over aan het denken...
dennis
 
de dikke is volgens mij dik zat.
de dunne ziet er inderdaad een beetje fragiel uit.
dat ze in het midden vermagerd zijn doet aan de sterkte niets af.

ik vind de platen zoals Pols ze ontworpen heeft van 25 en 30mm ook wel erg dik
 
thanks bachus

de motor is ondertussen al rij vaardig dus de schade is al gerepareerd en heb er al solo op gereden
het idee is dat we nu de motor klaar maken met de ED POLS platen en dat in april het zijspan er aan gehangen wordt.
dan ga ik er mee rijden tot oktober en dan gaat het hele gevaarte weer uit elkaar en worden er eventueel verbeteringen aangebracht en wordt alles opnieuw gestraald en gecoat en de motor met zijspan wordt dan opnieuw gespoten in de kleur parelmoer paars metalic.
de cockpit ga ik aanpassen zodat het helemaal digitaal is dus het klokkenpaneel gaat eraf en wordt vervangen door ledjes voor de toeren en een digitale teller voor de snelheid.
dus voor de winter wordt het een nog groter project
hahaha
komt allemaal goed. (hoop ik)

groet marc

Dat gaat zo te zien precies goed!
April BOT8
Oktober BOT9

Digitaal? ja vind ik best wel mooi.... voor mijn Harley heb ik een oogje op een spiegel waar de hele reut in zit.


er komen nog wel twee miniinstrumenten op het stuur...olie temp en voltmeter.
 
de dikke is volgens mij dik zat.
de dunne ziet er inderdaad een beetje fragiel uit.
dat ze in het midden vermagerd zijn doet aan de sterkte niets af.

ik vind de platen zoals Pols ze ontworpen heeft van 25 en 30mm ook wel erg dik


ja dat dacht ik ook toen ik de foto's bekeek maar dat is gezicht bedrog
heb nog kontakt met de maker van de kroonplaten en die verzekerde mij dat ze echt wel sterk en dik genoeg waren
ik dacht namelijk ook dat de gaten niet gelijk even groot waren maar dat is dus ook gezichts bedrog op de foto
de dunne komt trouwens ook boven te zitten en de dikke onder.

voor de rest moet ik zeggen dat ik steeds ongeduldiger wordt. hahaha
ik heb nog een foto van de platen.
full
 
mooie kroonplaten, wat kost dat nu..ik ben er ook over aan het denken...
dennis


ik heb de mazzl dat ik ze heb kunnen laten maken door een bevriende motoguzzi rijder
ik heb voor deze platen schrik niet 220 hele euro's betaald.
hij zij wel dat hij de volgende keer het liefst meerdere tegelijk wilde maken anders zou de prijs een stuk hoger uitvallen.

groet marc
 
zo eindelijk dacht ik
de voorkant demonteren en dan de veren vervangen voor stugere veren. een klein klusje zo gepiept DAT DACHT IK ALTHANS. grrrr bij het demonter en wiel niks aan de hand toen de inbus die in de onderpoot zit los gedraaid en verrek de linker poot valt zo uit elkaar. na het schoonmaken van de veren en de demper ontdek ik tot mijn schrik dat het veerringetje van de demper gebroken is en dat het plaatje wat er onder zit gescheurd is. grrrr dacht ik.
Toen maar de andere demper gedemonteerd deze bleef nog wel aan een stuk. maar daar bleek dus na inspectie ook het veerringetje gebroken en plaatje gescheurd.
cocluderend dus de dempers naar de kloten

ff goed schelden en een misselijk gevoel in mijn maag hebbend toch maar ff naar tlm gereden en wat info gevraagd.
hierbij kreeg ik te horen dus dat mijn bitubo poten 245 euro perstuk kosten om te vervangen
of van hagon nieuwe dempers kopen en die kosten per setje 200 euro deze waren dan wel op lucht instelbaar.
ff denken wat doe ik 1sec 2sec.
de hagon dempers dus
maar goed
moeten besteld worden dus duurt ff
wij weer naar huis motor staat op de heftafel dus dan maar de volgende zaak die ik wilde doen en dat was de olie van versnellings bak en cardan huis vervangen. Dit was ook geen luxe om te doen. olie was git zwart en dik als stroop.
versnellings bak geen probleem ging allemaal voorspoedig
toen het cardan huis pluggen eruit geen probleem. toen aftap plug er weer in (je raad het al) ging zelf heel goed met de hand en toen het aandraaien een klein rateltje gepakt met dopje
en toen ging het mis. blijkbaar ben ik heel erg sterk in mijn handen want ik voelde een knoep en toen zat het schroef draad van het cardan huis in het schroef draad van de aftapplug en die viel er net zo hard weer uit. Dus hier moet een helicoin in geschroefd gaan worden. god god wat kon mijn dag niet op.
toen ben ik maar gestopt met de motor en ben maar naar huis gegaan. weer met een misselijk gevoel in mijn maag. zo erg zelfs dat ik nog daarvoor naar de dokter ben gegaan en deze geconstateerd heeft dat ik mijn dikke darm onstoken heb. joepie wat een geluk heb ik weer
kan wel janken.
maar goed wie kan mij helpen aan voorpoten van een calli3 of goede dempers die hier in passen
de poten zijn 40mm doorsnee

groet Marc
 
40mm poten; zitten ook in de Le Mans 1000, die dempers zijn wat stugger uitgevoerd als van de Cali en doen het best goed onder een zijspan-combinatie.
Weet alleen niet of de lengte ook een beetje overeen komt, dus meet even op hoelang je poten zijn, dan kijk ik morgen even bij mijn SPII (waar een Le Mans 1000 voorvork inzit) wat de lengte is en dan weet je of je ook naar Le Mans onderdelen kunt zoeken, die worden best wel vaak verbouwd en daar is mischien wat meer gebruikt (lees betaalbaar) spul voor te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan