de Suzuki GS 450 verzamel topic

superrobke

MF veteraan
Donateur
14 nov 2014
4.284
11.126
venlo
Hoi,

Ik dacht ik zal eens een Suzuki GS 450 verzamel Topic aan maken.
Je komt ze wel eens tegen hier , er wordt een caferacer van gemaakt of als eerst motor, of er zijn problemen mee.
Dus eigenlijk van alles wat, veel kennis zal er ook wel zijn want het zijn lekker eenvoudige motoren en vele hebben er ooit 1 gehad.

Voor mij was het mijn les motor , zo'n wit blauwe ergens eind jaren 80 zal het geweest zijn bij Jan Omen in Etten-leur, een tijdje terug zeg maar.
Nu staat er al weer een jaar of 6 eentje thuis, hier rijdt mijn vrouw op, die is niet zo groot zeg maar, dus ik heb er een ander zadel op gebouwd en nog
wat kleine dingen aan veranderd, zodat ze makkelijker aan de grond kan.


Wat gaan we hier doen, lekker foto's posten van de suzuki GS450, dit mogen ook herinneringen zijn aan die goede oude tijd.
heb je problemen, gooi het er uit, heb je nuttige info gooi het er maar uit hier.

nou hier een foto van onze GS450.
Suzuki10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou Het eerste probleem maar: Motor heeft nu bijna 60 dkm gelopen afgelopen winter merkte ik dat er wat plofjes uit de uitlaat kwamen.
Verders pakte de motor ook niet fijn op. Ik heb de bougies er uit gehaald, nou die waren zwart, teveel benzine ???.

Nu heb ik zelf een Yamaha XTZ 750, en die hebben de eigenschap dat je nogal dorstig kunnen zijn als de naalden versleten zijn, verders kwam ik verhalen tegen dat bij km standen van rond de 60 dkm toch wel eens de naalden vervangen mochten worden. Nu had ik nog carburateurs liggen die nog maar 20 dkm oud zijn. dus heb ik de naalden en naaldbuizen er uitgehaald en overgezet. nou ding liep gelijk zoals het hoort, nog even de carburateurs gesynchroniseerd en hij kan er weer tegen. hier onder de foto's van de bougies van voor en na .
 

Bijlagen

  • bougie ervoor.jpg
    bougie ervoor.jpg
    114,2 KB · Weergaven: 14
  • bougie erna.jpg
    bougie erna.jpg
    114,5 KB · Weergaven: 16
Ja en nee , Jan was geboren in Sprundel en heeft heel lang bij de molen gewoond in E-L. Maar Jan heeft altijd wel een autorijschool gehad. Zelfs mijn moeder heeft daar haar rijbewijs gehaald.
 
Hallo,

Wat een leuk nieuw topic, hierbij mijn eerste bericht op MF!
Ik ben samen met mijn broer sinds 8 feb 2022 in het bezit van deze Suzuki GS450 L 1981, heeft 35k gelopen. Het rijbewijs moet nog gehaald worden, theorie hebben wij gelukkig beide binnen. ;)
De motor was al grotendeels omgebouwd, maar miste nogal wat dingen. Wat wij tot nu toe gedaan hebben:

- Spiegels gemonteerd
- Andere uitlaten gemonteerd + uitlaatpakkingen (korte uitlaten maken wel erg veel herrie)
- Nieuwe remschoen
- Nieuwe remvloeistof
- Koppeling keerring vervangen(hier lekte die, zie foto)
- Olie en oliefilter vervangen
- Bougies vervangen
- Kentekenlicht en reflector gemonteerd
- Carburateurs gesynchroniseerd

Op de to do list staat:
- Kleppen stellen
- Benzinefilter monteren
- Toerenteller + indicatiescherm monteren (al gekocht, op dit moment is er alleen nog maar een kilometerteller)
- Groot licht werkend maken
- Nieuwe sproeiers monteren(bij vol gas houdt die in, ik denk dat hiervoor grotere sproeiers nodig zijn)
- Carbs reinigen
- Tank ontroesten en spuiten(dit kan volgende winter worden)

Nog wat dingen te doen dus, hopelijk is alles gedaan voordat wij de weg op kunnen.:]


Motor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is nu een mooie post @_Mark99 .
De hoofd sproeier zal ongeveer 15 % groter moeten worden met sportfilters er op.
 
Nou de Suzuki heeft vorige week weer eens nieuwe olie en filter gehad. Ketting gesteld en gesmeerd. Dus hij kan er weer een seizoen tegen.
Verders geen bijzonderheden.
Vandaag zijn we even naar Tante Jet aan de Maas geweest.
20230215_161909.jpg
 
Nou hier de laatste update, want de Suzuki is verkocht. Mijn lief heeft nu een sv650n van 2021, een stukje nieuwer dus.

De keuze was of in de kamer zetten of verkopen.
Het werd verkopen. Motor is om te rijden, niet om weg te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan