Is het een Project of Klassieker? Ik weet het niet, maar ik probeer het hier maar even.
Zaterdag 30 mei aangeschaft, een Suzuki GS400 E(T) van 1982. Deze origineel Nederlandse motor stond bij een vriend van me die hem in 2018 kocht van een man die hem in 1992 2e hands aangeschaft had. De motor is na 1997 niet veel meer gebruikt en heeft van 2006 tot 2018 stil gestaan, maar was helemaal geprepareerd weg gezet met houdbare Aspen benzine in de tank en alles keurig gesmeerd en ingevet, olie in de cilinders etc.
De vriend die hem in 2018 kocht heeft hem weer aan het lopen gemaakt, wat zonder veel moeite ging. Maar toen ging hij verhuizen, verbouwen en raakte de motor weer in de vergetelheid.
De GS stond licht gedemonteerd in de werkplaats onder het zaagsel en stof.
Toen ik hem bezocht geprobeerd of ik de motor van hem los kon weken en jawel, de GS mocht weg voor een faire prijs.
Natuurlijk niet helemaal gepland en niet helemaal "gelegen" gezien mijn onderhanden werkzaamheden aan de XS1100, maar ik wilde deze motor niet laten gaan. Hij is, afgezien van wat 'rijklaarmaak zaken' en normaal onderhoud namelijk in super staat en op de Jama dempers (weinig mis mee..) na helemaal origineel.
Voor mij de eerste 'lichte' motor, mijn lichtste voorheen was een 600cc, een FZR600R (1995) met al 100pk, en de langzaamste een XS750 (1977, 64pk), maar deze 400 met 35pk is toch nog wel wat meer Bromfiets gehalte. Maar toch wel erg leuk..
Zaterdag 30 mei aangeschaft, een Suzuki GS400 E(T) van 1982. Deze origineel Nederlandse motor stond bij een vriend van me die hem in 2018 kocht van een man die hem in 1992 2e hands aangeschaft had. De motor is na 1997 niet veel meer gebruikt en heeft van 2006 tot 2018 stil gestaan, maar was helemaal geprepareerd weg gezet met houdbare Aspen benzine in de tank en alles keurig gesmeerd en ingevet, olie in de cilinders etc.
De vriend die hem in 2018 kocht heeft hem weer aan het lopen gemaakt, wat zonder veel moeite ging. Maar toen ging hij verhuizen, verbouwen en raakte de motor weer in de vergetelheid.
De GS stond licht gedemonteerd in de werkplaats onder het zaagsel en stof.
Toen ik hem bezocht geprobeerd of ik de motor van hem los kon weken en jawel, de GS mocht weg voor een faire prijs.
Natuurlijk niet helemaal gepland en niet helemaal "gelegen" gezien mijn onderhanden werkzaamheden aan de XS1100, maar ik wilde deze motor niet laten gaan. Hij is, afgezien van wat 'rijklaarmaak zaken' en normaal onderhoud namelijk in super staat en op de Jama dempers (weinig mis mee..) na helemaal origineel.
Voor mij de eerste 'lichte' motor, mijn lichtste voorheen was een 600cc, een FZR600R (1995) met al 100pk, en de langzaamste een XS750 (1977, 64pk), maar deze 400 met 35pk is toch nog wel wat meer Bromfiets gehalte. Maar toch wel erg leuk..
Laatst bewerkt: