de Suzuki GSX 600f of de Suzuki SV650 HELP !

PS: olie mag wel zwart zijn hoor, zeker als ie al een tijdje niet meer vervangen is. maar er moet wel genoeg olie in zitten!

olie is na 5 minuten draaien al zwart. Voldoende is idd een vereiste. Ook letten op de kopelling dan. Als die doorslipt of niet goed aangruipt is die ofwel op ofwel zit er foute olie in.

ah en een ketting die roest vertoont is ook niet goed onderhouden(daarom nog niet voor de vuilbak)
 
Olie mag inderdaad zwart zijn, maar soms zie je ook echt aan olie, dat er iets niet goed is :X
 
Als je een goedkoop te onderhouden motor met 2 cylinders zoekt kun je natuurkijk ook een GS 500e fixen, of een andere simpele 2-in-lijn
 
Hier een hele checklist met punten waar je op kunt letten:
Checklist aanschaf eerste motor


Vergeet je trouwens niet dat er twee versies van de SV zijn. De N (naked) en de S (met topkuipje). Houding op de N is wat comfortabeler (zo je wilt: wat minder sportief).
 
Jaja, ik heb iets gevonden wat de sv niet heeft en de gsx-f wel ;)
Een middenbok ! Erg handig voor de ketting smeren *D

Have fun met het testrijden :Y :]
 
Jaja, ik heb iets gevonden wat de sv niet heeft en de gsx-f wel ;)
Een middenbok ! Erg handig voor de ketting smeren *D

Have fun met het testrijden :Y :]


Gewoon op de paddockstand ermee, kan je nog in je garage posen ook 8-) .
 
idd, en wat kost een paddock nou? 34 euro ofzo van powerplustools? iig niet iets om de sv voor te laten staan
:P
 
Ligt er eraan wat je ermee doet. SV is leuker, maar als je vaak lange stukken zou is voor gsx gaan.
 
Ligt er eraan wat je ermee doet. SV is leuker, maar als je vaak lange stukken zou is voor gsx gaan.

heb zelf geen gsxf gereden maar vind sv ook goed te doen voor lange snelweg stukken hoor ?
wat zijn min punten voor sv op lange snelweg stukken vinden jullie ?
 
Comfort, soepelheid, rust, windbescherming, minder trillingen. Retourtje Barcelona ben je echt beter af met een 4 in lijn.
 
Comfort, soepelheid, rust, windbescherming, minder trillingen. Retourtje Barcelona ben je echt beter af met een 4 in lijn.

comfort -> wel mee eens denk ik ja
soepelheid -> niet helemaal op snelweg zit je al voorbij powerband onderin en dus is hij niet echt bokkig
rust -> zou kunnen ja
trillingen -> nog nooit last van gehad miss andere stuurgewichtjes ofzo
 
Comfort, soepelheid, rust, windbescherming, minder trillingen. Retourtje Barcelona ben je echt beter af met een 4 in lijn.


Voor het dagelijks retourtje Barça _O- .

Ik vind de SV comfortabel genoeg voor de langere snelwegkilometers (binnenkort komt er wel een hoger ruitje op)...





Maar hoe zijn de proefritten nu geweest?
 
Laatst bewerkt:
HET IS ZO VER DE PROEFRITTEN ZIJN ACHTER DE RUG !
Ik heb eerst de GSX600f gereden en daarna de SV650.

Suzuki Gsx 600f
Hele mooie motor maar is wel een stuk groter dan ik had verwacht.
Ik heb er een stukje mee gereden en ik vond hem erg lekker rijden.
sturen was wel ff wennen omdat je stuur in je kuip zit. ik vondt het
een leuke motor maar wel erg groot en ik vond hem niet echt wendbaar.


Suzuki SV650
Ik ben daarna naar de volgende motor gegaan en die zag er meteen
een stuk kleiner uit en sportiever. Motor aan gezet en toen hoorde ik
het wel bekende geluid. Ik was stiekem eigenlijk al verkocht. Ik ben er een
stukje mee wezen rijden en ik voelde meteen het verschil. Deze motor is
veel wendbaarder dan de GSX. Optrekken en remmen gaan ook veel beter.
na 10 minuten rijden had ik het gevoel dat ik deze motor al jaren had.

Conclusie:
Ik ga voor de SV650 !
 
Laatst bewerkt:
_O- mogen we een poll?

Mina: het gaat om jou en welke motor jij mooi vind en fijn vind rijden. Wat de hell intereseert jou onze mening nou? Doe wat je zelf wilt. Uiteraard willen we wel een foto van de uiteindelijke motor :Y
 
Laatst bewerkt:
HET IS ZO VER DE PROEFRITTEN ZIJN ACHTER DE RUG !
Ik heb eerst de GSX600f gereden en daarna de SV650.

Suzuki Gsx 600f
Hele mooie motor maar is wel een stuk groter dan ik had verwacht.
Ik heb er een stukje mee gereden en ik vond hem erg lekker rijden.
sturen was wel ff wennen omdat je stuur in je kuip zit. ik vondt het
een leuke motor maar wel erg groot en ik vond hem niet echt wendbaar.


Suzuki SV650
Ik ben daarna naar de volgende motor gegaan en die zag er meteen
een stuk kleiner uit en sportiever. Motor aan gezet en toen hoorde ik
het wel bekende geluid. Ik was stiekem eigenlijk al verkocht. Ik ben er een
stukje mee wezen rijden en ik voelde meteen het verschil. Deze motor is
veel wendbaarder dan de GSX. Optrekken en remmen gaan ook veel beter.
na 10 minuten rijden had ik het gevoel dat ik deze motor al jaren had.

Conclusie:
Ik ga voor de SV650 !

controle niet vergeten he :) ziet er een nette sv uit. mooie kleur ook trouwens
 
Terug
Bovenaan Onderaan