de Suzuki GSX 600f of de Suzuki SV650 HELP !

mina85

Rookie
19 aug 2008
27
0
Den Haag
Beste Motorrijders,
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en wil nu mijn eerste motor gaan kopen.

Ik vondt de GSX 600f en de SV650 al erg mooi.
Ze zijn allebei rond het jaar 2000 en kosten ongeveer €3000.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen bij het maken van een keuze.
Vermeld ook als je kan hoeveel deze verbruiken(brandstof).

Alvast bedankt!
 
Je hebt het over zulke verschillende motoren, dat je inderdaad zal moeten gaan proefrijden: 4 vs. 2 cilinders...

Ondanks dat ik 4 cilinder rij, zou ik zelf voor een 2 cilinder gaan :)
 
Ga rijden!! Groot verschil, doe mij maar de SV. Maar dat is persoonlijk. Heb ook een GSX600F gehad ('93) maar geef mij maar een motor met meer koppel bij lage toeren.
 
de gsx gaat alvast gemakkelijker zijn in onderhoud. Lees gemakkelijker niet goedkoper al ben je met de gsx ook zekerder dat je garagist hem goed gaat behandelen. Aangezien ik uit de praktijk weet dat sv's nogal vaak verwaarloosd worden, wegens te moeilijk. Ik heb zowel een gsx blok als een sv blok gehad. de gsx zal voor lange autostrade ritten veel leuker zijn als de sv. De sv is meer een speelkameraatje(niet dat je daar geen 6 uur aan een stuk kan opzitten). de GSX gaat pas bij 6000t/m tot leven komen waar de sv dat bij 3000t/m al doet. De sv gaat waarschijnlijk iets meer verbruiken en je gaat vaker met je klokkenspel op de tank kletsen dan bij de gsx :)

dus mijn mening => test rijden
en dan kiezen tussen comfort en onderhoudsgemak vs rij plezier en sportieviteit
 
ik zou sowieso een 2007/2008 hyosung gt 650 model ook in overweging nemen. Dan heb je voor de prijs van een 5 jaar oude sv een nieuwe injectie motor die evenveel bied(zijn mensen die mij gaan tegenspreken). En het voordeel van die dingen is dat die ideaal zijn om mee te leren. Motoren kosten niet alleen minder dan hun japanse tegenhangers. De vervang onderdelen zijn ook veeeel goedkoper. Dus als je hem is laat vallen. Betaal je je niet blauw voor een spiegel en een pinker.
 
Zowiezo even allebei testrijden, maar ik zou voor de SV gaan.

2 cilinders is gewoon ZO lekker :P
 
ik rij 1 op 20 zonder probleem...

Waarschijnlijk rij je met een gsx600f nog veel goedkoper dan ;).

Kheb op een sv650 gereden, omdat ik ook overwogen had om em te kopen. Ik heb ook een aantal ritten gemaakt op een cbf600s van honda (redelijk vergelijkbaar met een gsx600f).

Mij trekt ook de SV meer. Meer motorrem, gebeurt meer bij lagere toeren. Maar dat van het onderhoud kan ik me goed voorstellen.
Die gsx zal wat soepeler zijn, maar die dingen komen ook echt wel los na 7000 rpm.

Maarja, ze zijn echt flink verschillend dus proefrijden :).

Wel heb ik het gevoel dat als je beide in hun "speelgebied" gaat gebruiken dat je doorgaans een stuk hogere snelheden gaat rijden met de gsx dan met de sv, omdat je in de lagere gebieden simpelweg nog weinig spannends voelt.
 
Ik heb veel gekeken op internet en voornamelijk gelezen dan de SV leuker te rijden , lichter zijn en zuiniger zijn. Klopt dit dan een beetje?
 
een blauwe sv net als ik :)


Verbruiken die dan meer/minder dan andere kleuren? :?



;)


Ik zou voor de SV, beetje bevooroordeeld maarja O-) .
Gewoon proefritjes gaan maken op beiden en je weet meteen welke het best bij jou past :] .
 
Laatst bewerkt:
@solomotard, natuurlijk dat als ik 185+ rij dat ie dan meer gaat verbruiken. maar dat 180+ hou je niet lang vol. maar voor normaal rijden (tot 150km/h) is ie veel zuiniger dan je zegt.

@mina85, kijk evt in mijn handtekening. ik heb zo'n sv te koop. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb veel gekeken op internet en voornamelijk gelezen dan de SV leuker te rijden , lichter zijn en zuiniger zijn. Klopt dit dan een beetje?

Heb je inmiddels al is proefgereden op een sv dan? Dat adviseert ongeveer iedereen je namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb veel gekeken op internet en voornamelijk gelezen dan de SV leuker te rijden , lichter zijn en zuiniger zijn. Klopt dit dan een beetje?

bwa ze wegen minder :) ze rijden leuker als je van leuk rijden houd. Voor rustig rijden en lange ritten is de gsxf beter. Zuiniger betwijfel ik toch wel. Ik ken verhalen van heel zuinige sv's maar evenveel sv's die net geen 7liter verbruiken. Maar kwa onderhoud gaat de sv duurder uitvallen. De gsx zijn kleppen stellen bv kan ik op 1 uur incluis demontage tank en zijkappen. Terwijl ik bij een sv eerder 4 uur kwijt ben. bij de gsx moet je enkel het zadel omhoog doen voor de luchtfilter te vervangen terwijl bij de sv de tank en het zadel eraf moeten. Dus er zijn zowel pro's als con's. Ik zou zeggen zie wat jij het leukste rijden vind en neem die gewoon. Het zijn allebei degelijke motoren en je hebt allebei de service van suzuki(snelle aanvoer van stukken en niet zo duur). Maar zoals eerder gezegd vergeet de hyosung GT 650 S/R EFI niet.
 
Proefrijden zegt meer dan duizend woorden.

Als je voor de looks gaat zou ik het persoonlijk wel weten.
(GSX-f :N :/ -O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan