De toekomst: motor in je wiel!

Motor IN het wiel iets nieuws? Ha, de allereerste in serie gebouwde motorfiets, de Franse Millet, had een 5 cilinder ster-motor in het achterwiel (2-3 pk bij 180 rpm, max snelh. ca. 55 km/h). De achteras was tevens de krukas en was vast gemonteerd. De motor had een accu-bobine ontsteking, het achterspatbord diende als benzine tank. De voorvork was gebouwd volgens (wat we nu noemen) het Earles (met 1 S) principe.

full


Ik ga me nu ook maar bij het "nerds" groepje melden, denk ik... :P
 
Nieuw?, toen ik 15 was, had ik een Honda P-50 brommer, ook met het blok in het achterwiel gebouwd. Gaaf ding hoor.

Maar voor de rest vind ik toch wel dat de meeste hier erg bekrompen zijn, wat niet in het straat past, of in de lijn der verwachtingen ligt, is meteen raar en deugt niet. Niet iedereen heeft het geld om een nieuwe CBR of R1 te kopen. Buiten dat is dat wel erg makkelijk, ga naar de bank. leen een sloot geld, ga naar de dealer en zeg : Die wil ik hebben, en doe ook maar een pak in dezelfde kleur.

Van het weekend nog iemand op een Hayabusa, Iedereen is een watje, want ze kunnen hem niet bij houden.... DUH!!! alleen was z'n achterband zo vierkant dat de gemiddelde autoband er nog jaloers op kon zijn.

Benader dingen nou eens van verschillende kanten, je hoeft het niet mooi te vinden, of het er niet mee eens te zijn, maar respect misschien? En wat dat betreft sluit ik me bij Nitro aan, hoe denk je dat bijvoorbeeld Mike Hailwood naar bijvoorbeeld weer een Hayabusa zou aankijken.

Ik vind het een stoer en gewaagd ding, niet helemaal mijn smaak, maar stoer istie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan