De Toekomst Van BMW

Jefta

MF veteraan
23 jul 2010
4.651
0
Arnhem
Ik ben even benieuwd,

Ik ben absoluut geen BMW fan, doet me denken aan de politie :r en vind het voor het oog saaie motoren. :$

MAAR

Sinds 1 mei heb ik zelf de K1300S gekocht en ik vind dat met die fiets unser deutsche vrindnnn zichzelf een behoorlijke vooruitgang hebben geschonken.

nu zat ik even te google-en om even te kijken naar wat BMW in de toekomst van plan is aan de markt toe te voegen.

Ik ben van mening dat BMW goed bezig is, voor mij is het merk van een saai merk naar een interessant merk gegaan.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. 8-)

gr Jefta


Kijk HIER, HIER
 
Laatst bewerkt:
Duurder als gemiddeld dus ben dan vaak al niet meer geinteresserd. Dat je wel krijgt waar je voor betaald (schijnt) is voor mij dan ook niet aan de orde.

Als ik te veel geld zou hebben dan zou ik wel de S1000R kopen, maar dan ook echt als ik te veel geld zou hebben.
Anders koop ik wel een Jap die ook echt uit Japan komt ipv. uit Duitsland. :+
 
Die Concept 6 (eerste "hier" link) mogen ze zo m'n achtertuin in rijden :9

Maar ja, de "liefhebbers" zullen wel weer watertandend zitten te wachten op de "nieuwe" R6 ofzo... ander stickertje, ander klepje, ander kleurtje :z Over behoudend gesproken :X
 
Ach, een saai merk? Het was de eerste motor die standaard een volle kuip had. Ook op gebied van ABS waren ze pioniers, denk aan dingen als de paralever achtervork, de telelever voorvork, het K100 blok dat niet in lijn, maar gekanteld dwars in het frame hangt. Toch wel creatieve oplossingen van een "saai" merk, nietwaar? En dan heb ik het ESA nog niet eens genoemd.

Wat is er verder zo interessant aan een K1300S? De vormgeving? Dat is en blijft een kwestie van smaak. Neem de S1000RR. Komt net kijken en zet het complete superbike segment in z'n hemd met een gemeten krukasvermogen van 205 pk! Tel daar de afwijkende (a-symetrische) vormgeving bij op, en je hebt een "interessante" fiets. Maar wat dacht je van de GS-serie? Zijn afwijkende vormgeving met de karakteristieke "snavel" geeft de motor een eigen gezicht. Of het mooi is, daar kunnen we best een discussie over aangaan, maar als de helft van de verkochte all-roads een GS is, doen ze het niet zo slecht. Nee, ik geloof niet dat BMW ooit echt saai is geweest. Tenzij je de spreekwoordelijke betrouwbaarheid en uitgekiende ergonomie en veiligheidsbevorderende accesoires saai vindt. Is iets waar Honda ook erg veel last van heeft.
 
Ach, een saai merk? Het was de eerste motor die standaard een volle kuip had. Ook op gebied van ABS waren ze pioniers, denk aan dingen als de paralever achtervork, de telelever voorvork, het K100 blok dat niet in lijn, maar gekanteld dwars in het frame hangt. Toch wel creatieve oplossingen van een "saai" merk, nietwaar? En dan heb ik het ESA nog niet eens genoemd.

Wat is er verder zo interessant aan een K1300S? De vormgeving? Dat is en blijft een kwestie van smaak. Neem de S1000RR. Komt net kijken en zet het complete superbike segment in z'n hemd met een gemeten krukasvermogen van 205 pk! Tel daar de afwijkende (a-symetrische) vormgeving bij op, en je hebt een "interessante" fiets. Maar wat dacht je van de GS-serie? Zijn afwijkende vormgeving met de karakteristieke "snavel" geeft de motor een eigen gezicht. Of het mooi is, daar kunnen we best een discussie over aangaan, maar als de helft van de verkochte all-roads een GS is, doen ze het niet zo slecht. Nee, ik geloof niet dat BMW ooit echt saai is geweest. Tenzij je de spreekwoordelijke betrouwbaarheid en uitgekiende ergonomie en veiligheidsbevorderende accesoires saai vindt. Is iets waar Honda ook erg veel last van heeft.

Ik snap wat je zegt, als ik het over saai heb, bedoel ik het uiterlijk. het lijkt me duidelijk dat ze hele sterke motoren maken en veel moois hebben toegevoegd op technisch gebied.
 
Laatst bewerkt:
Qua interesse begon dit voor mij al bij de R1150R Rockster en de R1100S..
Een K1300S heb ik een keer een blokje mee om mogen rijden en ik moet zeggen, me likey..

Oh en voor de interesse rij tegenwoordig Yamaha, maar ben begonnen met een aantal BMW's (K75RT, K1100LT, K1200RS, R1150R), maar wegens verkeerde beslissing de laatstgenoemde verkocht...

Maar het blijft een kwestie van schmaack... :)
 
Beetje praten voor eigen parochie:

Ik heb en jaar geleden de overstap van een allround Jap (Fazer 600) naar de BMW R1200R gedaan.

Geen dertien uit een dozijn rijstkokermodel en ook nog mooie techniek in een strak rijwielgedeelte.

Ik altijd maar denken dat BMW saai en duf was, maar de laatste jaren hebben ze toch zeker laten zien dat ze ook mee kunnen qua gewicht en prestaties.
Zelfs in het SS segment kun je nu al bij ze terecht.

BMW is dus best goed bezig.
Bovendien is dat toch leuk, omdat het nu gewoon uit Europa komt.
 
"Ieder zn smaak" zegt niets over jou mening, en die wil ik graag weten :)
maar alles is goed so feel free ;)

Ik zeg ieder zn smaak omdat het de mijne niet is maar ieder mag mooi vinden wat ie zelf wil. Ik ben blij dat andere het wel mooi vinden. Ik moet er niet aan denken dat we allemaal dezelfde smaak hebben.
 
Ik zeg ieder zn smaak omdat het de mijne niet is maar ieder mag mooi vinden wat ie zelf wil. Ik ben blij dat andere het wel mooi vinden. Ik moet er niet aan denken dat we allemaal dezelfde smaak hebben.

agreed, thnx 8-)
 
Saai :?

ze vallen best goed op...

2-30.jpg
 
Ik snap wat je zegt, als ik het over saai heb, bedoel ik het uiterlijk. het lijkt me duidelijk dat ze hele sterke motoren maken en veel moois hebben toegevoegd op technisch gebied.


Ook dat ben ik niet met je eens. Kijk maar eens naar de R100RS, of de R90S Daytona, en zet dat dan af naar de motoren uit die tijd. Kan ik toch niet echt saai noemen. Verder dien je rekening te houden met de beperkingen van het concept. Je hebt twee wielen, een motorblok, een tank en een stuur. Daar moet je het mee doen. Verder moet je nog kijken naar je doelgroep. Een toerrijder wil een kuip, een cruiser een hoog stuur. Binnen je doelgroep moet je dus een uiterlijk ontwikkelen dat aansluit bij de verwachtingen, en niet te vooruitstrevend is, want dat schrikt af. Kijk maar naar de Suzuki GSX1100 Katana. Een vooruitstrevend ontwerp, maar geen hond die hem kocht. Om over de vooruitstrevende techniek van de Yamaha GTS1000 maar te zwijgen. Motorrijders zijn over het algemeen behoorlijk conservatief.

Maar goed, binnen deze grenzen heeft BMW toch wel aardig wat motoren neergezet met een eigen "smoelwerk". Kijk in het cruiser segment eens naar de R1200C. Heeft ook leuke details, zoals een duozit welke je kan opklappen en dan heb je een ruggensteun vor de berijder. Denk aan de eerde genoemde GS serie. Wat dacht je van de R65LS?

Je kunt van BMW zeggen wat je wilt, de vormgeving kan je aanspreken of niet, maar saai? Nee.

Mijn god, wie had ooit kunnen denken dat ik hier nog eens een lans zou breken voor BMW. |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan