De Toekomst Van BMW

Nou, de waarheid gebiedt om te zeggen dat ze in eerste instantie voor KTM kozen, maar dat KTM hun de machines niet wilde leveren omdat ze bang waren dat het geen goede reclame voor het merk zou zijn, omdat die zware tocht gegarandeerd tot schade zou gaan leiden.

vond dat feit (zo weinig vertrouwen in hun eigen fietsen) ook wel slechte reclame ;)
 
Goldwing te klein???
holy shit! dat is een auto op 2 wielen.

te klein,,,,,,,, : shocked :

Maar wel een kleine auto, als ik erop zit is het net alsof ik op een grasmaaier zit.

EDIT: foto gevonden

full
 
Laatst bewerkt:
vond dat feit (zo weinig vertrouwen in hun eigen fietsen) ook wel slechte reclame ;)

Ze zullen ook wel niet verwacht hebben dat er zoveel aandacht aan werd besteed, maar met name Charley Boorman was er erg teleurgesteld over en wilde dat overduidelijk delen met de wereld.
 
Ooit wel eens op een Goldwing gereden, dat is echt niet saai, maar een enorm potente machine. Het is dat hij voor mij veels te klein is, anders zou ik wel overwegen er eentje aan te schaffen.

Tja, de meeste Honda's zitten kleiner dan ze lijken. Volgens mij zijn alle Honda-ontwerpers van die kleine mannetjes, en denken ze dat de rest van de wereld ook zo is ;)
 
Tja, de meeste Honda's zitten kleiner dan ze lijken. Volgens mij zijn alle Honda-ontwerpers van die kleine mannetjes, en denken ze dat de rest van de wereld ook zo is ;)

Yep, op de Pan was dat precies zo, het ging kielekiele maar eigenlijk was ook die te klein voor me.

Met motorkleding overigens niet anders, van alle merken pas ik net aan in de grootste maat, behalve bij BMW, daar heb ik bij lange na niet de grootste maat nodig :)
 
Yep, op de Pan was dat precies zo, het ging kielekiele maar eigenlijk was ook die te klein voor me.

Gek genoeg zaten de Yamaha's die ik heb geprobeerd veel groter. Ik ben helemaal niet zo lang (185cm) maar ik kan mijn benen net kwijt op de Deauville. Op een XJ900 bijvoorbeeld heb ik veel meer ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Ooit wel eens op een Goldwing gereden, dat is echt niet saai, maar een enorm potente machine. Het is dat hij voor mij veels te klein is, anders zou ik wel overwegen er eentje aan te schaffen.

Nah, ik vind het saai. Tenminste, de 1500. Zeker een potente machine, maar het meest enerverende was de ervaring dat de wind van achteren komt in plaats van voren. Ik moet wel toegeven dat het de enige echte van toerkuip voorziene motor is waar ik op heb gereden. Of je zou de pacific coast van de vriendin van de toenmalige goldwing eigenaar mee moeten rekenen. Die was óók saai, maar daar voelde je nog iets van een motor onder je aan het werk.
 
vreselijk al die grote machine's. voelt voor mij alsof ze me niet de vrijheid kunnen bieden die ik in een motor zoek.
 
vreselijk al die grote machine's. voelt voor mij alsof ze me niet de vrijheid kunnen bieden die ik in een motor zoek.

dat heb ik nu met vrouwen...

maar fijn dat je 1e bmw zo goed bevalt, welkom bij het slimmere deel van de motorrijders... :)

uiteindelijk wil iedereen er 1 ;)
 
bmw was vroeger stoffig en had een ouwe lulle imago,...
op dit moment is het het beste verkopende merk omdat al die ouwe lulle geld hebbe en de jongere generaties door allerlei economisch gelul geen pecunia hebben.

ze hebben de laatste jaren een enorme sprong voorwaarts gemaakt, enduro's gebouwd, supersport machines en de ouwe modellen hebben ze opgepoetst en van moderne technieken voorzien.

Ik vind dat ze goed bezig zijn, voor elk wat wils maar helaas nog steeds een stevige portomonee benodigd. doordat de jappen niet goed koop zijn in het supersport segment heeft bmw nu goud in handen en janken de japanners zich de tranen uit de ogen,...

ik zeg bmw is goed bezig!
 
Voor een ieder die roept dat de S1000RR zo duur is, en dat ze twee keer zoveel zouden verkopen als de prijs op Japans niveau ligt:

Honda Fireblade: 17.299
Yamaha R1 : 18.499
Suzuki GSXR : 16.999
Kawasaki ZX10 : 16.990

BMW S1000RR : 17.650


Voor de zuiverheid gewoon de kale uitvoering genomen van alle genoemde modellen.

Need i say more?

Ofwel: weer een vooroordeel dat de prullenbak in kan.
Even op de site van bmw gekeken kost ex rijklaar maken 17.990
 
Even op de site van bmw gekeken kost ex rijklaar maken 17.990

EN je wil dan ook full options! heb ik op mijn fiets ook, kom je uit op 23000 E
Maaaaar dan heb je ook wel echt vette optie's
kan vooral de quickshifter aanraden

nog maar een keertje voor erbij kopen dan _O- :]
 
Laatst bewerkt:
bmw was vroeger stoffig en had een ouwe lulle imago,...
op dit moment is het het beste verkopende merk omdat al die ouwe lulle geld hebbe en de jongere generaties door allerlei economisch gelul geen pecunia hebben.

ze hebben de laatste jaren een enorme sprong voorwaarts gemaakt, enduro's gebouwd, supersport machines en de ouwe modellen hebben ze opgepoetst en van moderne technieken voorzien.

Ik vind dat ze goed bezig zijn, voor elk wat wils maar helaas nog steeds een stevige portomonee benodigd. doordat de jappen niet goed koop zijn in het supersport segment heeft bmw nu goud in handen en janken de japanners zich de tranen uit de ogen,...

ik zeg bmw is goed bezig!

Helemaal mee eens :)
 
Ze zullen ook wel niet verwacht hebben dat er zoveel aandacht aan werd besteed, maar met name Charley Boorman was er erg teleurgesteld over en wilde dat overduidelijk delen met de wereld.

Waar geet het over? Ik heb nog nooit van Vharley Boorman gehoord, ik heb ook die site bekeken en dat zei me ook niks. Zover ik de site heb bekeken gaat het om jongens die een motor tocht maken.
 
Waar geet het over? Ik heb nog nooit van Vharley Boorman gehoord, ik heb ook die site bekeken en dat zei me ook niks. Zover ik de site heb bekeken gaat het om jongens die een motor tocht maken.

Dan weet je toch wel waar het over gaat. Twee jongens die een motortocht maken, vergezeld door een Zwitserse cameraman die veel brokken maakt met zijn motor. En daar hebben ze een TV-serie van gemaakt.
 
Waar geet het over? Ik heb nog nooit van Vharley Boorman gehoord, ik heb ook die site bekeken en dat zei me ook niks. Zover ik de site heb bekeken gaat het om jongens die een motor tocht maken.

Het zijn 2 acteurs die samen idd een tocht om de wereld maken op de motor.
die Ewan ken je wel van star wars(obi one kenobi) en trainspotting. die mr boorman is iets minder bekend bij ons maar wel groot in engeland en america
 
Dan weet je toch wel waar het over gaat. Twee jongens die een motortocht maken, vergezeld door een Zwitserse cameraman die veel brokken maakt met zijn motor. En daar hebben ze een TV-serie van gemaakt.

Ok weer wat geleerd. Op de site zag ik 2 jongens die dingen deden met een motor. Wordt het ook in Nederland uitgezonden en is het de moeite waard?


Het zijn 2 acteurs die samen idd een tocht om de wereld maken op de motor.
die Ewan ken je wel van star wars(obi one kenobi) en trainspotting. die mr boorman is iets minder bekend bij ons maar wel groot in engeland en america

Ik had ze allebij niet herkend op de foto's.
 
bmw was vroeger stoffig en had een ouwe lulle imago,...

Nah, BMW had vroeger onder andere de snelste productie machine (R69S). Zeg maar de Hayabusa van toen.

Dat ouwe lulle imago hebben ze gekregen doordat ze niet mee gingen met de pk race van de jaren 70 en 80. Overigens vind ik de verhalen die genoemde ouwe lullen vertellen vaak dermate kleurrijk vergeleken met het weerbericht waar de gemiddelde 20 jarige ss rijden mee komt (in mijn omgeving tenminste) dat de stoffige oude mannen eigenlijk veel kleurrijker en jonger zijn dan de in een palingpak rondracende tijdelijke motorrijders.
 
Ok weer wat geleerd. Op de site zag ik 2 jongens die dingen deden met een motor. Wordt het ook in Nederland uitgezonden en is het de moeite waard?Ik had ze allebij niet herkend op de foto's.

Bore man

:)

Beetje met een GSA over de globebol rijden vv 3 toyota landcruiser volgwagens :N wat een avonturen zeg :')


@reaperhome: you,r damn right! :}
 
Het zoveelste naaf besturing project wat gaat mislukken?
Als iemand 't voor elkaar gaat krijgen is 't BMW wel.
Overigens is dit geen naafbesturing, het heeft er zelfs helemaal niets mee te maken. Dit is gewoon een enkelzijdige voorvork die technisch net zo lastig is als een enkelzijdige achtervork...
 
Laatst bewerkt:
Ik voel weer een BMW, you love,m or hate,m discussie en dus weer een slotje aankomen :)
 
Nah, BMW had vroeger onder andere de snelste productie machine (R69S). Zeg maar de Hayabusa van toen.

Dat ouwe lulle imago hebben ze gekregen doordat ze niet mee gingen met de pk race van de jaren 70 en 80. Overigens vind ik de verhalen die genoemde ouwe lullen vertellen vaak dermate kleurrijk vergeleken met het weerbericht waar de gemiddelde 20 jarige ss rijden mee komt (in mijn omgeving tenminste) dat de stoffige oude mannen eigenlijk veel kleurrijker en jonger zijn dan de in een palingpak rondracende tijdelijke motorrijders.


:} :} :}
tja lees voor de gein ook wel eens mee in die supersporttopic,s :Z
die ""sportlui"" rijden uitsluitend als de zon schijnt of ze staan een hele dag bij een tankstation te posen om zo nu en dan het naastgelegen klaverblad voor de 100.000ste X te pakken
:z :z :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan