De Toekomst Van BMW

Ik voel weer een BMW, you love,m or hate,m discussie en dus weer een slotje aankomen :)

Niet op mij van toepassing iig: Ik vind die allroaders er vet uitzien en super handig als je op reis gaat, maar tegelijkertijd vind ik mezelf te jong voor zo een motor. Ikzelf zit dus in tweestrijd.

Niet dat zo een ding voor mij nu al betaalbaar is trouwens. :+
 
Bore man

:)

Beetje met een GSA over de globebol rijden vv 3 toyota landcruiser volgwagens :N wat een avonturen zeg :')


@reaperhome: you,r damn right! :}

Heb er niets van gezien, maar ik heb wel het boek gelezen. Vanaf het moment dat ze in Oekraïne aankomen beginnen ze al te zeuren over het feit dat ze bang zijn vermoord te worden. Een compleet volgteam, cameraman en weet ik veel wat nog meer, je kunt dan nauwelijks van een avontuur spreken. Het is gewoon een mooie reis. Maar ze hebben het wél gedaan.
 
Ik voel weer een BMW, you love,m or hate,m discussie en dus weer een slotje aankomen :)
En zou dat dan aan de reacties van de BMW-bezitters liggen of aan die van de BMW-haters :?

@ Yahonduci

Te jong? Wat een nonsense. Die van mij is bijvoorbeeld een stuk goedkoper als iets vergelijkbaars doordat ik makkelijk en veel onderhoud zelf kan doen. Door de grootte kan je kamperen ipv een hotel pakken, dus die hogere aanschaf heb je zo terugverdient *D
 
Ken een vent, rijdt ook op een GS, al een tijdje niet gezien. Stalt de GS in de straat. He hoe gaat het? Antwoord: Ik ben met een maat naar Mongolie geweest. Ik uuhh? De GS had zich goed gehouden 20k km in 3 maanden. De GS van de maat was bezweken onderweg.
Ook een Longway maar dan zonder de volgauto's!
 
En zou dat dan aan de reacties van de BMW-bezitters liggen of aan die van de BMW-haters :?

@ Yahonduci

Te jong? Wat een nonsense. Die van mij is bijvoorbeeld een stuk goedkoper als iets vergelijkbaars doordat ik makkelijk en veel onderhoud zelf kan doen. Door de grootte kan je kamperen ipv een hotel pakken, dus die hogere aanschaf heb je zo terugverdient *D

Ik denk dat 90% van de motor bezitters niet zelf het onderhoud kunnen doen. De meeste zullen geen garage/sleutelruimte hebben.
 
Ik denk dat 90% van de motor bezitters niet zelf het onderhoud kunnen doen. De meeste zullen geen garage/sleutelruimte hebben.
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)

Alleen voor klussen die je niet in een dag kan doen heb je echt een sleutelruimte nodig, de rest kan prima buiten ;)
 
Ik denk dat 90% van de motor bezitters niet zelf het onderhoud kunnen doen. De meeste zullen geen garage/sleutelruimte hebben.

En/of geen tijd. Ik betaal liever een goede monteur voor het onderhoud, dan dat ik er zelf veel tijd in moet gaan stoppen.

Sleutelen is geen hobby van mij, en ik heb het meer dan druk genoeg met mijn normale werk.
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)

Yup, toen ik nog student was had ik ook meer dan genoeg tijd.

Dat verandert nog wel, wacht maar tot je een gezin, huis en een drukke baan hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)

Alleen voor klussen die je niet in een dag kan doen heb je echt een sleutelruimte nodig, de rest kan prima buiten ;)


:z hoor jij bij die 10%
 
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen:
[http://www.motociclismo.es/rcs/noticias/2008/09_Sep/0509-bmw-s-6-r.jpg (afbeelding)]

Goed kijken ;)


also impressive!!!

Ik ben echt benieuwd over 10 jaar, hoeveel mooie fietsen zullen ze dan wel niet hebben? 8-)
 
Het blijven gewoon saaie dingen. En wat moet je nou met 1300 cc (of meer) in een motorfiets? Da's genoeg voor een kleine auto!
Maarreh, veel plezier met je motor.
 
Het blijven Ik vind het gewoon saaie dingen.
Ik heb je bericht even gecorrigeerd. Veel profs (journalisten), designers enz denken daar anders over, zowel qua design als qua rijgedrag.
En wat moet je nou met 1300 cc (of meer) in een motorfiets? Da's genoeg voor een kleine auto!
Koppel. Gezien de verkoopaantallen van vergelijkbare modellen is koppel een van de belangrijkste criteria bij de aankoop van een fiets..
 
De toekomst van BMW?

Volgens mij heeft BMW een strategie gekozen om gestaag door te kunnen groeien. De groei van het aantal motorrijders in de westerse wereld is er uit. Er is zelfs een lichte terugval van het aantal motorrijders voorspeld.

De traditionele BMW klanten kunnen niet in de gewenste groei voorzien. Dus is er een strategie gekozen om niet traditionele BMW klanten ook richting BMW te loodsen, door het op de markt brengen van modellen die hen aanspreken. (de ss rijders die normaal gesproken kiezen voor de grote Japanse 4)

Als je wil groeien in een gelijkblijvende of krimpende markt, dan zul je klanten van de concurrenten binnen moeten halen, en dat is wat BMW wil. En aan de nieuwste BMW modellen te zien zijn ze daar heel serieus mee bezig.

Bijkomend voordeel is dat veel klanten merkentrouw zijn. Dus als je ze op jongere leeftijd al als klant hebt, dan hoef je er minder moeite voor te doen om ze op latere leeftijd als klant te houden.

glazen bol modus
BMW is heel serieus met de toekomst bezig. Ik verwacht ook in de wat verdere toekomst productie in lage(re) lonen landen om de Aziatische markt van motoren te gaan voorzien. De volgende stap is dan dat de "opstap modellen" van BMW in lage lonen landen geproduceerd gaan worden, maar dat ze ook in de Westerse landen op de markt gebracht worden. Dan is het prijsargument (ze zijn zo duur) ook te ondervangen.
/glazen bol modus
 
Goede analyse die ik deel behalve:
glazen bol modus
BMW is heel serieus met de toekomst bezig. Ik verwacht ook in de wat verdere toekomst productie in lage(re) lonen landen om de Aziatische markt van motoren te gaan voorzien. De volgende stap is dan dat de "opstap modellen" van BMW in lage lonen landen geproduceerd gaan worden, maar dat ze ook in de Westerse landen op de markt gebracht worden. Dan is het prijsargument (ze zijn zo duur) ook te ondervangen.
/glazen bol modus
Wellicht dat het ooit zover zal komen, maar de komende jaren denk ik dat dit absoluut nog niet gaat gebeuren. BMW is duurder (als je alles optelt zoals bij die S1000RR, met name accesoires zijn duur) en dat kunnen ze verantwoorden door "hogere kwaliteit" (geen zin in wéér een discussie daarover). Productie verplaatsen naar lage lonen landen (of uberhaupt buiten DLD) levert ze gigantische imagoschade op. Eerder denk ik dat het op de Rotax-manier aanpakken, grote (sub)onderdelen van externe (buitenlandse) leveranciers, maar complete productie zal voorlopig zuiver Duits blijven :)
 
Goede analyse die ik deel behalve:Wellicht dat het ooit zover zal komen, maar de komende jaren denk ik dat dit absoluut nog niet gaat gebeuren. BMW is duurder (als je alles optelt zoals bij die S1000RR, met name accesoires zijn duur) en dat kunnen ze verantwoorden door "hogere kwaliteit" (geen zin in wéér een discussie daarover). Productie verplaatsen naar lage lonen landen (of uberhaupt buiten DLD) levert ze gigantische imagoschade op. Eerder denk ik dat het op de Rotax-manier aanpakken, grote (sub)onderdelen van externe (buitenlandse) leveranciers, maar complete productie zal voorlopig zuiver Duits blijven :)

Nou, je ziet hetzelfde al gebeuren bij de duitse automerken, waaronder BMW: Er wordt lokaal voor de (vnl) Aziatische markt geproduceerd. Ik vermoed dat zoiets ook voor de motortak gaat gebeuren. Dat zal echter niet in de nabije toekomst zijn.

En misschien zit ik er naast, mijn glazen bol is made in China. ;)
 
't is wel een merk wat zich bewezen heeft;

full


maar de HP serie :9~
 
Laatst bewerkt:
De toekomst van BMW?

Volgens mij heeft BMW een strategie gekozen om gestaag door te kunnen groeien. De groei van het aantal motorrijders in de westerse wereld is er uit. Er is zelfs een lichte terugval van het aantal motorrijders voorspeld.

De traditionele BMW klanten kunnen niet in de gewenste groei voorzien. Dus is er een strategie gekozen om niet traditionele BMW klanten ook richting BMW te loodsen, door het op de markt brengen van modellen die hen aanspreken. (de ss rijders die normaal gesproken kiezen voor de grote Japanse 4)

Als je wil groeien in een gelijkblijvende of krimpende markt, dan zul je klanten van de concurrenten binnen moeten halen, en dat is wat BMW wil. En aan de nieuwste BMW modellen te zien zijn ze daar heel serieus mee bezig.

Bijkomend voordeel is dat veel klanten merkentrouw zijn. Dus als je ze op jongere leeftijd al als klant hebt, dan hoef je er minder moeite voor te doen om ze op latere leeftijd als klant te houden.

glazen bol modus
BMW is heel serieus met de toekomst bezig. Ik verwacht ook in de wat verdere toekomst productie in lage(re) lonen landen om de Aziatische markt van motoren te gaan voorzien. De volgende stap is dan dat de "opstap modellen" van BMW in lage lonen landen geproduceerd gaan worden, maar dat ze ook in de Westerse landen op de markt gebracht worden. Dan is het prijsargument (ze zijn zo duur) ook te ondervangen.
/glazen bol modus

Daar zijn ze al lang mee bezig. Ik rij een 1 cylinder 650gs, in 2008 verscheen er een nieuwe 2 cylinder 650. Wat ik begreep is er gekozen voor een nieuw motortje omdat de oude 1 cylinder niet meer voldeed aan de emissie eisen. Bmw introduceerde eind 2008 de nieuwe 650gs en 800gs. Zelfde blok alleen de een heeft 70pk en de ander 85.

Buiten de westerse landen met hoge emissie eisen, wordt de oude f650gs 1 cylinder nog steeds verkocht maar die heet nu de G650gs. Dit is een 2009 g650gs.

2009_BMW_G650GS_422168066_long_2023.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat verandert nog wel, wacht maar tot je een gezin, huis en een drukke baan hebt ;)

Nou met mijn huis heb ik het niet zo druk, een gezin heb ik ook al niet, maar alleen die drukke baan is al voldoende om ervoor te zorgen dat ik het onderhoud aan mijn motor liever laat doen. Het zou uiteindelijk ook duurder zijn als ik het zelf doe.
 
hmm zelf doen geeft nou net zoveel voldoening als een weekendje sturen in Eifel of Vosges.
weet nog goed m,n eerste keer de versnellingsbak demonteren en de koppakking vervangen.... :P
 
hmm zelf doen geeft nou net zoveel voldoening als een weekendje sturen in Eifel of Vosges.
weet nog goed m,n eerste keer de versnellingsbak demonteren en de koppakking vervangen.... :P

Dat is vast waar, maar de weekends zijn voor mijn gezin. En voor de fotografie en muziek; gaat ook veel tijd in zitten. Motorsleutelen past daar niet ook nog eens in. Weekendje sturen eigenlijk ook niet trouwens.

Ik ben een typische woonwerk-rijder ... de motor is voornamelijk voor door de week. Hij moet het ook gewoon altijd doen, zonder gezeur. Vandaar ook de keuze voor een Deauville; prima woonwerkfiets. Een BMW toerfiets zou wat dat betreft waarschijnlijk ook een uitstekende keuze zijn.
 
Laatst bewerkt:
... Overigens is dit geen naafbesturing, het heeft er zelfs helemaal niets mee te maken. Dit is gewoon een enkelzijdige voorvork die technisch net zo lastig is als een enkelzijdige achtervork...
:?

Misschien kun je dit ook uitleggen/ onderbouwen ?


Besturing met draaipunten ver buiten de hartlijn van de velg lijkt me erg lastig te construeren. Alles is te maken maar maar dit geeft mij de indruk dat het hier om een gemanipuleerde afbeelding gaat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan