De Toekomst Van BMW

Misschien kun je dit ook uitleggen/ onderbouwen ?
Ik realiseer me nu pas dat dat niet zichtbaar is op het (gerenderde) plaatje. Hier wel.
Besturing met draaipunten ver buiten de hartlijn van de velg lijkt me erg lastig te construeren. Alles is te maken maar maar dit geeft mij de indruk dat het hier om een gemanipuleerde afbeelding gaat....
Het lijkt inderdaad een CGI. De foto lijkt wel echt, maar opvallend is wel dat er sindsdien ook niets meer van is gehoord.

Dit lijkt gewoon een constructie zoals de duolever, maar met een vorkpoot minder, sturen dus gewoon via een enkele poot die intern is verstevigd en tegen draaien wordt gefixt via een trailing link of vertanding. Een naafbesturing werkt via een overbrenging en heeft geen telescopische vorkpoot :)

Slijp een vorkpoot weg en verstevig de ander:
Duolever600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens goed naar het plaatje...

full


Ik zie een soort Tesi/ GTS1000 achtige éénzijdige wieldraagarm aan de linkerkant maar totaal geen frameconstructie om dat ding te bevestigen.... :?

Een echte éénzijdige wielophanging herken je aan zo'n speciale "bolle" velg met ruimte voor een grote schijf en de fusee precies op de hartlijn; dat kan hier allemaal niet... Hij heeft ook maar één normaal formaat schijf...

Afbeelding: VWVortex.
 
Laatst bewerkt:
Die draagarm was mij ook al opgevallen. En de remschijf ook. Je zou toch eerder zo een enorme schijf verwachten zoals Buell gebruikt. Kortom, dit ding staat voorlopig nog niet in de winkel vrees ik.
 
Daar zijn ze al lang mee bezig. Ik rij een 1 cylinder 650gs, in 2008 verscheen er een nieuwe 2 cylinder 650. Wat ik begreep is er gekozen voor een nieuw motortje omdat de oude 1 cylinder niet meer voldeed aan de emissie eisen. Bmw introduceerde eind 2008 de nieuwe 650gs en 800gs. Zelfde blok alleen de een heeft 70pk en de ander 85.

Buiten de westerse landen met hoge emissie eisen, wordt de oude f650gs 1 cylinder nog steeds verkocht maar die heet nu de G650gs. Dit is een 2009 g650gs.

[afbeelding]
Ik vind die eencylinder mooier. :}
 
Die draagarm was mij ook al opgevallen. En de remschijf ook. Je zou toch eerder zo een enorme schijf verwachten zoals Buell gebruikt. Kortom, dit ding staat voorlopig nog niet in de winkel vrees ik.


Als kenner kan ik je zeggen dat dit gewoon de normale cardanophanging van het achterwiel is (en dan ook exact 1 op 1 gekopieerd) van een K1200/1300/R1200. In mij opziens een photoshop dus. De afbeelding is bovendien ook niet van BMW, maar gemaakt door een forummer op het amerikaanse S1000RR forum. :)
 
Let ook op het onderschrift:

full


Afbeelding: Yahoo Blog.



Verder vond ik dit bericht met het bekende plaatje in Fasterandfaster:

A computer mock-up of BMW's S6RR / S600RR, which might be officially unveiled in 2009
Pic: Motociclismo

According to a report on Motociclismo, BMW are working on a new 600cc supersports machine, which will be officially unveiled by late-2009. To be called the S6RR or the S600RR, the bike is likely to have a 600-675cc three-cylinder engine, and single-side front suspension.

Bron: Fasterandfaster.
 
Laatst bewerkt:
vooruitstrevend in design en ergonomie is de 749/999. Nu nog qua ontwerp zijn tijd vooruit.

Vind BMW momenteel wel de kampioen in lelijke koplampen. Dat ze de designer van de koplampen nog niet ontslagen hebben, waarschijnlijk weet hij iets over de HR direkteur, waardoor hij deze lelijke dingen mag blijven ontwikkelen.

Volledig mee eens jezus wat een lelijke koplampen heeft de S1000RR zeg :S die wist gewoon niet welke van de 2 vormen hij wou dus deed ie ze maar allebei
 
Maar we hadden het over de toekomst van BMW....

Zelf zou ik dit graag zien, de C1 maar nu met aandrijftechniek van de Vectrix elektrische motorscooter; dit is een rijdend concept.

full


Nu nog twee neigende voorwielen en hem geschikt maken voor het B rijbewijs...

Foto:Passionperformance.




Deze afbeelding zwerft ook al een tijdje op het internet; het wordt langzaamaan tijd dat die motor echt komt....

full


BMW SCT800
tekening: Oberdan Bezzi
 
Laatst bewerkt:
K was vandaag bij de dealer, die Concept 6 gaat er nooit komen. ze zijn wel bezig een realistisch race model te maken met de 6 cilinder.
de GT's komen eind dit jaar al op de markt.
 
K was vandaag bij de dealer, die Concept 6 gaat er nooit komen. ze zijn wel bezig een realistisch race model te maken met de 6 cilinder.
de GT's komen eind dit jaar al op de markt.


Dat lijkt me onzin ook al zegt een BMW dealer dat, ze moeten met de tijd mee dus futuristische fietsen zoals de Concept 6 moeten vroeg of laat gerealiseerd worden.
 
Gisteren even bij Breeman geweest. Presentatie van de K1600 wordt verwacht op de Intermot in Keulen in oktober. Levering in Nederland vanaf februari/maart 2011.

Kortom, gelukkig nog even wat tijd om te sparen.

Peter
 
Als dat de opvolger moet worden van de LT, dan zal dat wel eens een heel duur apparaat kunnen worden. Ik vond dat altijd als een absurde hoge prijs.
 
De K1600GTL wordt niet als opvolger van de LT gepositioneerd, maar meer tussen K1300GT en K1200LT in. Die 'Luxus Tourer' lijn houdt (voorlopig) op. De K1600 wordt eerder als 'Gran Turismo' neergezet, met een sportievere (GT) en een luxere (GTL) uitvoering.
 
Dat lijkt me onzin ook al zegt een BMW dealer dat, ze moeten met de tijd mee dus futuristische fietsen zoals de Concept 6 moeten vroeg of laat gerealiseerd worden.

Daar zal je wel gelijk in hebben, maar niet zoals hij daar op de foto-beurs staat!

niemand mocht aan die fiets komen op de beurs behalve 2 getrainde gasten... bijvoorbeeld de steun/standaard moest met de hand ingeklapt worden anders kreeg je al een deuk ik de kappen.

ze zullen vast wel met vergelijkbare fietsen komen, maar dan moeten ze nog een heleboel uitvogelen om het realistisch te maken.

als zown nieuwe fiets er ook maar een beetje uitziet zoals de concept 6 koop ik hem gelijk :)
 
BMW maakt de afgelopen tijd naar mijn smaak gewoonweg erg mooie modellen en voor elk wat wils.
Ik wilde dat mijn budget groot genoeg was en dan hoefde ik niet echt te twijfelen om mijn overgens zeel goed bevallende V-Strom DL650 in te ruilen tegen een mooie GS1200

Grt Herman
 
Ik wilde dat mijn budget groot genoeg was en dan hoefde ik niet echt te twijfelen om mijn overgens zeel goed bevallende V-Strom DL650 in te ruilen tegen een mooie GS1200
Waarom geen wat oudere fiets kopen (2e hands dus), of wellicht een redelijk recente 1150? Kwalitatief prima spul en zeer waardevast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan