De toeristische tip van de dag.

ootje

Dolce far niente
3 apr 2006
34.386
1.557
Tussen zout en zoet
Af en toe ga ik een rondje rijden; doelloos via leuke weggetjes.
Ik vind het altijd leuk om een doel aan de rit toe te voegen: even hier kijken of halt houden bij een leuk evenementje, museumpje of tentoonstelling.

In dit topic is het de bedoeling dat je kan laten weten of er ergen iets leuks te doen is.
Het evenement kan dan als doel gebruikt worden om naartoe te gaan op de motor.
Vooral weinig bekende lokale evenementen is het doel.

Of het nou een ritje is of een bijzondere tentoonstelling van een museumpje, het maakt niet uit: leuk om naartoe te rijden, even rondsnuffelen en weer terug rijden..

Plaats de tip in de vorm van een kleine uitleg of een linkje.
 
Leuke tussenstop: de graanbuurt in Hardinxveld Giessendam . Een goede cappuccino bij piazza della vita met een ‘slice of heaven’ en daarna nog even langs de leuke, soms bijzondere, winkeltjes. Bijv Arie’s classics (oldtimer bromfietsen), KoolStuff, de mannenfabriek, uitdragerij. Check wel even de openingstijden.
 
SHIP op de sluizen van IJmuiden.

Info centrum over de bouw van de sluizen en de havens van Amsterdam.
Entree gratis.
Kleine, maar interessante tentoonstelling.
Heerlijke koffie.
 
SHIP op de sluizen van IJmuiden.

Info centrum over de bouw van de sluizen en de havens van Amsterdam.
Entree gratis.
Kleine, maar interessante tentoonstelling.
Heerlijke koffie.
Dit is zeker een aanrader
Maar je kan er alleen komen via velsennoord
De weg over de sluizen is nog 2 jaar niet toegangkelijk
 
Op driekwartier rijden van ons een leuke motor museum in Ibbenburen/Teutoburgerwald. Heerlijke wegen naar toe en koppel ff een lusje bijv. Tecklenburg bij aan dan heb je motorrijden gevoel helemaal te pakken...geen drempels of dat soort ongein in een heerlijk rustig en heuvelachtige omgeving.


https://www.motorradmuseum-ibbenbueren.de/
 
Leuk topic.
Vanuit Zandvoort, IJmuiden ( let op weg bij sluizen IJmuiden) Beverwijk, Catricum langs de kust richting Bergen. Heerlijke tussenstop bij pannenkoeken restaurant Johanna's Hof te Bakkum. Zeer ruim terras.
 
Hoewel ik bij gebrek aan een auto de hele winter doorrij is er voor mij toch die eerste mooie dag in het jaar dat ik de tijd heb om een motorrit van een hele dag te maken. Thermosfles met koffie mee en wat broodjes en onderweg op een mooi plekje even van de natuur genieten.
De laatste jaren gaat die tocht altijd naar Daddy's Bikertreff in Isselburg om daar een currywurst te eten. Niet dat zo'n worst nou zo ontzettend lekker is, maar het geeft me direct een vakantie gevoel.

Dit jaar was het op goede vrijdag zover en zag de route er zo uit.

1391650
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik bij gebruik aan een auto de hele winter doorrij is er voor mij toch die eerste mooie dag in het jaar dat ik de tijd heb om een motorrit van een hele dag te maken. Thermosfles met koffie mee en wat broodjes en onderweg op een mooi plekje even van de natuur genieten.
De laatste jaren gaat die tocht altijd naar Daddy's Bikertreff in Isselburg om daar een currywurst te eten. Niet dat zo'n worst nou zo ontzettend lekker is, maar het geeft me direct een vakantie gevoel.

Dit jaar was het op goede vrijdag zover en zag de route er zo
Hoewel ik bij gebruik aan een auto de hele winter doorrij is er voor mij toch die eerste mooie dag in het jaar dat ik de tijd heb om een motorrit van een hele dag te maken. Thermosfles met koffie mee en wat broodjes en onderweg op een mooi plekje even van de natuur genieten.
De laatste jaren gaat die tocht altijd naar Daddy's Bikertreff in Isselburg om daar een currywurst te eten. Niet dat zo'n worst nou zo ontzettend lekker is, maar het geeft me direct een vakantie gevoel.

Dit jaar was het op goede vrijdag zover en zag de route er zo uit.

Bekijk bijlage 1391650

Leuk dit soort routes met locaties die je aan kunt doen om iets lekkers te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan