de tuin binnen manouvreren

Och ik heb een centimeter ongeveer aan beide kanten dus dat is redelijk te doen. Moet het alleen niet te snel doen dan loop ik de kans dat ik wat raak.. Tot nu toe niet gebeurd :)
 
Iemand enige ervaring met het manouveren door een schutting poort de tuin in?
moet straks door een brand gang van 1.20 meter breed en door een poort van ongeveer 1.10 met een gewone motor (dus geen goldwing met koffers etc). Is dat paar keer heen en weer steken of is die draai in 1 keer te maken?
PS de schuttingpoort kan nog breeder worden gemaakt.
ik doe het voorwiel altijd als sturend achter net als de vorkheftrucks dat werkt t best en dan gij ik hem er zo in .. heb een supersport dus die munten niet uit in stuuruitslag... succes
 
Hier dezelfde situatie als getekend. De tuin in gaat het makkelijkst via de lijn die een paar posts terug al beschreven is. Meestal in 1x, soms even terugsteken.

Ik blijf altijd op de motor zitten, dan sta ik zelf niet in de weg en kan ik hem mooi schuin houden om de bocht krapper te maken. Vervolgens helemaal doorrijden tot tegen de scheiding met de buren (op de tekening dus helemaal naar rechts) en dan achteruit het tuinhuis in. Als ik weg ga eerst een paar keer steken om hem te draaien op het stukje terras voor het tuinhuis, en dan in één keer de poort weer uit. :]

En aangezien ik een "zwangere walvis" rijd (volgens sommige forumbezoekers :( ;) ) moet dat toch iedereen lukken. Overigens lukt het met een Diversion, XJR en VFR ook precies zo. *D
 
Misschien een kleine schop in de topic maar bij mij dezelfde situatie en drama.

Mijn "kleine" Kawasaki Ninja 250R heeft de draaicirkel van een tank. Ik had hem special gekocht omdat de motor klein en licht is maar de stuuruitslag is klein. Waarom moeten die brandgangen van die nieuwbouwwijken dan ook zo klein zijn?
Ik ga de standaard poortdeur vervangen door een schuifdeur en daarbij het 40 cm passtuk aan de zijkant weghalen. Misschien dat het dan lukt.

Heb overigens ook nog een 50cc motor (Kreidler RS). Deze gaat uiteraard met het grootste gemakt door de brandgang en poort.
 
Ik heb naast de poort nog een muur staan kan dus echt geen kant op maar met de scoot lukt het toch om in 1 keer naar binnen en buiten te draaien, o ja scoot is een MP3.
 
Ik heb iets meer ruimte. dwz, het pad achter mijn tuin is breed, het hek is relatief smal (beetje slingeren om de spiegels ertussen te krijgen)

De oplossing is echter veel simpeler: Ik zet mijn motoren bij de voordeur. Is makkelijker met manoeuvreren en het kost me geen ruimte in de tuin. (alleen rond oud en nieuw staan ze achter, maar dan liggen we over het algemeen toch niet zelf in de tuin te zonnen)
 
Ik zag er in het begin ook tegenop met om m'n Thundercat door de brandgang , dan het
smalle tegel paadje over om 'em dan de tuin in te manoeuvreren.
Maar waar een wil is is een weg.
Nu gaat het al een heel stuk zelfverzekerder.
 
pak een rijbaar plankie voor bloemenpotten van de gamma en zet er andere wieltjes onder. Je rijdt het achterwiel erop en trekken maar.
 
Situatie bij mij is ook redelijk zoals getekend. Bij het inrijden geen probleem, al is het wel even passen en meten. Uitrijden doe ik gewoon hetzelfde achteruit tot ik in de brandgang sta. Dan ga ik vooruit weg (dus weer in de richting van de pijl). Ik kom dus langs een andere kant de brandgang binnen dan ik weer naar buiten ga.
 
kunenn jullie foto's plaatsen van de oplossingen ? ik heb ook zo een probleem
 
kunenn jullie foto's plaatsen van de oplossingen ? ik heb ook zo een probleem
Kan je keren in je tuin? Anders kan je tekenen wat je wilt, maar achteruit verschilt behoorlijk met vooruit (ik vind zelf achteruit makkelijker gaan).
 
Ik moet hem ook iedere dag manouvreren. Iets andere situatie, de gang is namelijk iets breder (denk rond 1.70 - 1.80 m) maar het poortje weer iets smaller. En na het poortje zit ook nog een klein plateautje van 5cm hoog wat best vervelend is om een voertuig van 200kg overheen te duwen terwijl je er niet goed naast kan staan, maar dat terzijde :P

Wat je misschien ook kunt doen is de motor op de standaard zetten, dan naar je toe trekken met 1 hand aan het stuur en 1 hand ergens bij je buddyseat zodat de wielen loskomen, dan kan je hem 360graden draaien als je wilt. Opzich is die standaard wel stevig bij de meeste motoren, maar weet niet hoe tof die dingen het vinden als je dat geintje iedere dag 2 keer uithaalt ;)
 
Ik heb zo'n zelfde situatie, maar ik kon net de draai niet maken.
Ik heb toen gewoon een schuttingdeel van 1.80m door de midden gezaagd en er 2 deuren van gemaakt, ff wat sloten erop en 2 balken in steuntjes over de hele breedte opgehangen klaar..
Nu hoef ik ook helemaal niet te steken en rij met een mooie vaart de tuin in, werkt perfect. :Y

En van de buitenkant lijkt het net of er geen doorgang is naar mijn tuin, dus staat ie nog veilig ook... :)

(er komt wel met de tijd een nieuwe schutting, maar wel met dezelfde constructie en wat grotere sloten)

4837f5092c5335ee1ac51fbfa567d87d
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan