de tuin binnen manouvreren

skippy

MF'er
28 feb 2003
209
0
Doetinchem
Iemand enige ervaring met het manouveren door een schutting poort de tuin in?
moet straks door een brand gang van 1.20 meter breed en door een poort van ongeveer 1.10 met een gewone motor (dus geen goldwing met koffers etc). Is dat paar keer heen en weer steken of is die draai in 1 keer te maken?
PS de schuttingpoort kan nog breeder worden gemaakt.
 
ik heb er ervaring mee :) .
De tuin uit lukt me altijd in 1x keer, alleen tuin in is altijd 2x steken ofzo...ben in ieder geval zo binnen. Poort is net zo breed als jij beschrijft en de brandgang ook.
 
Gewoon proberen. Lukt het niet, pech gehad. Lukt het wel zonder al te veel klooien dan is het mooi :)
 
Ik heb t zelfde, volgens mij ook zelfde maten, naked bike...
Maar lukte totaal niet.
Of ik kan er niks van of de verschillen per bike zijn toch nog groot
Ik heb andere deel van m'n schutting nu ook scharnierend gemaakt en nu is t een makkie
 
PS de schuttingpoort kan nog breeder worden gemaakt.

Die poort wordt vanzelf breder. ;)

Ik moet mijn moto de berging in manouvreren, en daar zijn aardige happen uit het kozijn ter hoogte van stuur en steppies.

Maar het is afhankelijk van de bochten die dicht in de buurt zitten, dus gewoon proberen.
 
Ongeveer dezelfde situatie. Alleen ik moet eerst 50 meter achteruit door zo'n poort, omdat ik anders de tuin niet kan insteken. De poort zit tegen een haakse muur en daar kan ik dan niet draaien. Eerste keer wel effies kl*ten, maar naar een paar maal gedaan hebben een simpel iets!
 
Bedoelen we allemaal ongeveer dit:
full


Ik vind t wel interessant om te horen hoe 't 't beste gaat.
Misschien kan iemand eens aangeven met een lijntje hoe je je motor het makkelijkst naar binnen krijgt?

Mij lukte het (dus) echt niet (zowel niet vooruit als achteruit)
 
Ik heb eerst met een proefrit uitgeprobeerd of ik er in en uit kon komen. Met mijn Bandit ging dat niet en heb ik de andere (vaste) kant ook scharnierend gemaakt. Daarbij wel de middenpaal doorgezaagd en een stompje laten staan waar de motor overheen kan. Aan onder- en bovenzijde heb ik een flinke schuif gemonteerd waarbij de onderste een haaks omgezet deel heeft waar een slot op kan. Zo is het meteen moeilijker om hem er ongewenst door naar buiten te rijden. En ook als het heel krap wel gaat vind ik dit wel zo prettig nu, want voor je het weet zitten er anders overal krassen. Succes.
 
full

zo doe ik het meestal (tuin uit). Maar ik heb die rechtse muur niet, dus kan hem beter schuin voor de poort zetten.

Het lukt me trouwens met mijn ZX-6R, en is me ook gelukt met een Bandit (leenmotor)
 
Ik had een vergelijkbare situatie. Een achterom en door een deur mij schuur in. wat ik gedaan heb is een extra deur gemaakt zodat ik de motor achteruit de schuur in kan steken. Deuren weer dicht maken (een deur kan ik fixeren met grote grendels en zo'n grond grendel (beton met een stalen pijpje erin).

wellicht ook een optie.
 
Goh , lijkt mijn tuin ingang wel..

Meestal ga ik eerst ervoor langs , steek goed schuin naar achter en trek hem gewoon een stukki om...gaat het snelste..
Eruit is gewoon twee keer steken
 
Iemand enige ervaring met het manouveren door een schutting poort de tuin in?
moet straks door een brand gang van 1.20 meter breed en door een poort van ongeveer 1.10 met een gewone motor (dus geen goldwing met koffers etc). Is dat paar keer heen en weer steken of is die draai in 1 keer te maken?
PS de schuttingpoort kan nog breeder worden gemaakt.



Moet lukken, Ik heb een CX650 en die draai ik er in 1 keer in en acteruit er ook weer in 1 keer uit
 
Heb ook ervaring :)
Het is ongeveer dezelfde situatie als MarcoZ en het past allemaal maar net...
Lukte me trouwens de allereerste keer in één keer zonder te steken :)
 
tis denk ik ook sterk afhankelijk hoe groot de draaicirkel is van die betreffende motor. Bij een ss zal je zien dat je veel vaker heen en weer moet duwen en trekken voordat ie er doorheen is. Met een allroad bv. is het denk ik een heel stuk makkelijker.
 
Moet lukken, Ik heb een CX650 en die draai ik er in 1 keer in en acteruit er ook weer in 1 keer uit

Ik heb een CX500 en net zo´n ingang. Alleen een zo smalle tuin (door zandbak etc.) dat ik niet kan draaien. Dus eruit rij ik hem op de normale manier, en erin steek ik hem achterwaarts in. Beide kan zonder problemen in één keer. De enige complicatie bij het achterwaarts insteken is dat het tuinpad oploopt, waardoor ik de motor omhoog moet drukken.
 
moet te doen zijn ik heb hetzelfde probleem.
voor jou muur moet je bij mij auto's zien.
ik krijg het in 1 keer voor elkaar met een naked.
 
Het hangt een beetje van de lengte van de motor af of het net wel of niet zal lukken. Een motormover is ook een goed idee, maar als je motor te lang voor de hoek is... dan houdt het toch echt op, tenzij je idd de deur kunt verbreden.
 
ik denk dat het vooral uitmaakt hoe groot je stuuruitslag is.. :x ik krijg mn zx7r niet over de drempel van de garage omdat mijn onderkuip er dan tegenaan zit B| als ik er niet op zit gaat het wel alleen wordt het dan wel erg krap.
 
gaat om een div en een gpx
moet wel gaan lukken opening is zeker te vergroten naar 1,5 meter en dan moet het zeker wel lukken,
anders lukt het denk ik misschien met wat steken
 
Ik kon de draai niet via de bestaande poort van mijn tuin maken omdat de draaicirkel nogal groot is van mijn XJ600

Dus we hebben 1 wand van de schuur doorgezaagd en een zootje beslag tegenaan getimmerd en versteviging van de deur en nu kom ik er zo in:

steeg.jpg


1e keer paar keer kloten om hem eruit te krijgen maar nu zet ik em er in 1x in en hij staat gelijk overdekt

Ik heb het ook met een motor mover geprobeerd maar omdat het tegels zijn gaat dat niet makkelijk omdat die kleine wieltjes in de kieren tussen de tegels blijven haken waardoor mijn motor bijna omdonderde...
 
kun je haakse bocht naar links naar je schuur toe (dus bocht in de brandgang) wel makkelijk maken dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan