De ultieme test roest-bescherming middeltjes test?

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Bike Social (Engels) publiceerde een mooie test van de meest gebruikte anti-corrosie middeltjes.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee! Of je nou doorrijder bent of je motor in de garage zet:
Screenshot 2021-11-14 17.05.53.png

Die gast heeft trouwens wel meer interessante testen gedaan
(scheelt weer zelf testen)
 
Dit is ook een uitgebreide test van diverse antiroestmiddelen:

grtz,

Cees
Yes Cees, maar die is meer bedoeld voor roest wat zich al gevormd heeft.
In de BikeSocial test gaat het meer om middeltjes die je in november erop spuit en die je er in april/mei er weer afwast waarna je motor er, -als het middel goed is- , weer zo goed als nieuw onder vandaan komt.
Er komen ook steeds nieuwe middeltjes, dus deze verse test (maart 2021) vond ik wel relevant.

Het mooiste is natuurlijk als het middel vanzelf verdwijnt na de wintermaanden.
 
Mooi hoor al die speciale middeltjes,een collega reed met z,n motor iedere werkdag door de regen en pekel,spoelde hem af
en spoot hem weer in met gewone silicone spray,geen spatje corrosie of roest te zien 🤫
 
Bij mij wel eigen motor en eigen ervaring.
Dan heb je de laag vaseline vast niet dik genoeg aangebracht. Om je een idee te geven: ik kocht een pot vaseline van een kilogram en gebruikte daar per winter wel een kwart van. En met behulp van een oude tandenborstel bracht ik het heel minutieus en gedetailleerd aan.
Zelfs op notoire roestbakken zoals een suzuki gs 500 was dat met goed anti-roest resultaat.
 
Vaseline spoelt weg.

Ik gebruik dit al meer dan 10 jaar en rijdt de hele winter door met uitstekend resultaat. Ik smeer het niet dik op. Wel is het zo dat ik de motor eerst was voor het inspuiten en daarna de hele winter niet was, dus ook niet afspoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan