De ultieme wegracer... Suzuki, Yamaha, Duc of Honda

De ultieme wegracer bj 1998 tot nu...

  • Honda

    Stemmen: 31 18,2%
  • Yamaha

    Stemmen: 37 21,8%
  • suzuki

    Stemmen: 54 31,8%
  • Ducati

    Stemmen: 48 28,2%

  • Totaal aantal stemmers
    170

DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Hey,

Het is vast al eens besproken, maar ik wil het toch eens heel specifiek vragen.

Ik zit over de aanschaf van een tweede motor te denken, en dat wordt bij voorkeur een serieuze agressieve wegracer met 1000cc of meer, ik ben 2 meter lang en bijna 120kg, dus het kan wel wat hebben.

Ik denk dat ik vanwege de lagere prijs wel een gebruikte motor ga zoeken vanaf bj. 1998. Wat is volgens jullie de verstandige keuze, Honda, Suzuki, Kawa, Ducati of Yamaha, en welk model? Welke motor is volgens jullie de ultieme wegracer, en heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ook is het misschien nog handig om te vermelden dat ik een eigen werkplaats heb en graag al het onderhoud, customizing en reparaties zelf doe, ik zoek dus geen motor waarvoor je hele exclusieve tools moet hebben of waarvoor haast geen tweede hands parts en custom parts te krijgen zijn.

Ik ben benieuwd, hoor graag jullie mening...

Thanx,
T


Vraagje aan de mod, zou u Kawasaki aan de Poll toe kunnen voegen?
Bedankt...
Helaas, kan niet.
 
Laatst bewerkt:
Oh sorrie haha, helemaal vergeten. Dat komt omdat alle nieuwere Kawa's die ik tot nu toe heb gezien te klein voor me zijn, ik zit er altijd heel erg verkrampt op.

Excusus aan alle Kawa rijders, ik hoop op jullie begrip.

En ook gelijk aan de MV augusta's die ik toch niet kan betalen.
En de Triumph Daytona's die te schaars zijn in onderdelen.
En andere exotische merken die net zo schaars zijn in onderdelen....
En en en...

:)

T
 
Laatst bewerkt:
Oh sorrie haha, helemaal vergeten. Dat komt omdat alle Kawa's die ik tot nu toe heb gezien te klein voor me zijn, ik zit er heel erg verkrampt op.

Excusus aan alle Kawa rijders.
T

ZX12 te klein? :o

Maar wat dacht je van een Hardophuusan, ook wel Hayabusa genoemd? Past wel bij je postuur denk ik.
 
Jep, de GSX1000R en 1300R Busa spreken me ook erg aan, alhoewel de 1000R nog wel boven mijn budget ligt. De 1300R zou nog wel lukken, en zijn er genoeg. Ik heb trouwens ook al een keer op de 1300R gereden, zat en reed prima, dus dat is zeker een kandidaat.

Aan de andere kant is de Gixxer1000 misschien wel iets dynamischer...?

Mzzlz
T
 
Met jouw lengte, budget
RSV Mille kun je beter mee uit de voeten dan een japanse supersport.
 
is voor de meesten mensen toch wel een persoonlijk keus denk ik ,dus ik zeg test ritjes maken....
 
Hey,

Het is vast al eens besproken, maar ik wil het toch eens heel specifiek vragen.

Ik zit over de aanschaf van een tweede motor te denken, en dat wordt bij voorkeur een serieuze agressieve wegracer met 1000cc of meer, ik ben 2 meter lang en bijna 120kg, dus het kan wel wat hebben.

Ik denk dat ik vanwege de lagere prijs wel een gebruikte motor ga zoeken vanaf bj. 1998. Wat is volgens jullie de verstandige keuze, Honda, Suzuki, Ducati of Yamaha, en welk model? Welke motor is volgens jullie de ultieme wegracer, en heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben benieuwd, hoor graag jullie mening...

Thanx,
T


Vraagje aan de mod, zou u Kawasaki aan de Poll toe kunnen voegen?
Bedankt...
is een RSV je agressief genoeg? Deze van mijn neef Rey staat sinds kort te koop :Y
m4100785bdg9.jpg


is qua formaat een vrije grote motor, dus zeer geschikt voor langere mensen
 
Laatst bewerkt:
De RSV Mille kende ik nog niet, ik heb bij aprilla altijd het idee dat het hele krappe italiaantjes zijn, of vergis ik me dan? Hoe staat het met onderdelen en het zelf aan werken, ik doe alles liever zelf aan de bike maar bij italianen heb ik altijd het idee dat je er een kist vol speciale tools bij moet kopen, of valt dat mee?

Mzzlz
t
 
De RSV Mille kende ik nog niet, ik heb bij aprilla altijd het idee dat het hele krappe italiaantjes zijn, of vergis ik me dan? Hoe staat het met onderdelen en het zelf aan werken, ik doe alles liever zelf aan de bike maar bij italianen heb ik altijd het idee dat je er een kist vol speciale tools bij moet kopen, of valt dat mee?

Mzzlz
t

Aprilia is de uitzondering die de regel bevestigd ;).
Ik rijdt nu zelf ruim een jaar op een RSV, een het enige keer dat ik er mee stilstond was door een defecte japanse accu. Qua reparaties zelf doen is het hetzelfde als ieder ander merk.
 
een honda fireblade misschien?
erg betrouwbaar, relatief groot en errug snel.

qua looks vind ik een suzuki gsx 750 errug mooi (wel een nieuwer model)
 
op een R1 uit 98 en jonger daar pas je wel op en je hebt er al een voor 4500.-
 
Ga eens wat dealers langs, kijk wat ze hebben staan wat je mooi vindt en bij je past en ga er op proefrijden.
 
Aprilia is de uitzondering die de regel bevestigd ;).
Ik rijdt nu zelf ruim een jaar op een RSV, een het enige keer dat ik er mee stilstond was door een defecte japanse accu. Qua reparaties zelf doen is het hetzelfde als ieder ander merk.

Komt misschien wel omdat er geen Italiaans blok in zit ?! ;)
 
suzuki :):):)

haha nee alle jappen zijn naar mijn idd uitstekend
ze liggen niet ver uit elkaar hebben alleen net andere karaktertrekjes
allemaal super
denk ook niet dat je een bevredigend antwoord vind door er een polletje van te maken
ik zou zeggen ga wat ritjes maken
denk dat originele setting niet helemaal ideaal is voor jou dus je zult bij allemaal wel wat moeten sleutelen
maar is denk ik genoeg mogelijk!!
 
De R1 uit 1998. Dat is een prachtige machine en bruut! Het vermogen klapt er in 1 keer in.
 
Laatst bewerkt:
de ultime wegracer is natuurlijk het 916 model... maar das logisch. :+

gezien je postuur zou ik het alleen niet aanraden.. zou je toch meer richting de RSV komen denk ik zo :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan