De vakantie is begonnen, waar gaan we heen?????

Waarheen?

  • Noord-Europa

    Stemmen: 5 10,9%
  • Oost-Europa

    Stemmen: 8 17,4%
  • Zuid-Europa

    Stemmen: 14 30,4%
  • West-Europa

    Stemmen: 12 26,1%
  • Buiten-Europa

    Stemmen: 7 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    46
denk erover om een weekje Zweden te pakken.. lijkt me een cool land om rond te crossen. :]
Miscchien nog een stukkie Noorwegen, ja, dat komt wel goed! :Y
 
Woensdag 5 juli is het zo ver. Lekker 5 dagn naar de vogezen op een camping (waarschijnlijk deux ballons) en daarna nog en weekje richting Crest in Frankrijk.

8-)
 
A.s. zondagochtend om 10.00 uur na de laatste bak koffie naar het Zwarte Woud. Eerst via Enschede naar Duitsland binnendoor. Dan veel snelweg en lekker toeren en puntbandjes maken.

Bijlage: 5.jpg
 
ik zou niet teveel vertellen hier over je data van vertrek ivm met kwaadwillenden hier op het forum...
En begin niet over de zoals de waard zijn gasten kent..
 
Laatste week van juli en de eerste 2 van augustus rondje Frankrijk/Spanje op de motor. Lekker langs de motorcampings in Frankrijk en daarna naar Spanje.
Hoe de route er precies uit gaat zien is nog niet helemaal duidelijk.

Hoe nemen jullie meestal de bagage mee op de motor?
Zadeltassen en waterdichte bagagerol voor mijn slaapmatje, slaapzak en campingstoeltje (tentje zit bij vriendlief in de bagagerol). Geen tanktas want daar heb ik de schurft aan maar een rugtas achter me met de hengsels om de bagagerol. Perfecte oplossing voor de spullen waar je onderweg bij moet.
 
kben al terug.

Rondritje Oost Frankrijk (Vogezen/Alpen enzo) daarna oostelijk via de Italiaanse kust naar Toscane en de Apenijnen. Daar een beetje rondgetoerd en nu ben ik helaas weer thuis. Na 4500 kilometertjes, dat wel. Heb al weer zin..
 
Zadeltassen en waterdichte bagagerol voor mijn slaapmatje, slaapzak en campingstoeltje (tentje zit bij vriendlief in de bagagerol). Geen tanktas want daar heb ik de schurft aan maar een rugtas achter me met de hengsels om de bagagerol. Perfecte oplossing voor de spullen waar je onderweg bij moet.

Toch heeft een tanktas het grote voordeel dat je motor qua gewicht wat meer in balans is. Dat merk je echt aan het stuurgedrag.
 
4 weken naar Azie (maleisie, indonesie, thailand etc), en als ik terug ben nog 2 weken lekker :] hier en daar.

8-) kan niet wachten 8-)
 
Lekker thuis... Als alles goed gaat wordt ik heeel binnenkort vader en gaan we dit jaar niet echt op vakantie.
 
deze vrijdag, maandag en dinsdag Hintergarten, voor de rest gewoon doorwerken... je moet wat als je een andere motor wil eind van het jaar/begin volgend jaar ;)
 
Vanaf 21 september mag ik mijzelf nog gaan verwennen met een 10-daagse motorrit.
Maar de grote vraag voor mij die ik eigenlijk niet verwacht had..... waar en vooral HOE gaan we heen in die periode.
Kou vind ik niet zo erg, maar 10 dagen lang regen hoeft van mij ook weer niet. Ik ben van plan om het een beetje low-budget te houden, dus tent en pitje mee.
Wildkamperen word denk ik lastig in Frankrijk..

Wat ik wel op mijn lijstje heb staan is de RDGA en de Schwarzwalthochstrasse..
Misschien een stukje Pyreneeen erbij op de terugweg of neem ik daarbij teveel hooi op mijn vork?!
Een rustdag aan de Franse Riviera zie ik wel zitten na de RDGA.
Dagen van 250/300km zijn wel te doen voor mij. Stukken snelweg om ergens te komen is ook geen probleem.

Alle tips zijn welkom :]
 
Net een paar dagen terug van een korte trip: luxemburg/la mouche/annecy/brienz/badenbaden.
Als je een 10 daagse reis wilt doen dan zou ik de combinatie Alpen en Pyreneeën laten schieten. Ik zou me op een van de twee richten. Bijvoorbeeld naar de Vercors, daarna via de Route Napoleon naar Menton, RDGA rijden. Daarna doorsteken naar Brienz en daar een mooie passendag rijden, de dag erop via de panorama hochstrasse naar Waldshut en de B500 rijden. Laatste nacht in de buurt van Baden Baden en dan weer naar huis. Routes heb ik eventueel wel voor je. Is een combinatie van de 500EC van 2017 en mijn trip van afgelopen week.

Al met al ben je met deze variant al 10 dagen onderweg
DAG 1: NL-Vercors
Dag 2: vercors
Dag 3: vercors-menton
Dag 4: RDGA
Dag 5: RDGA
Dag 6: RDGA
Dag 7: Thonon les Bains-Brienz
Dag 8: Passendag Brienz (grimsel/gotthard/nufenen/furka)
Dag 9: Brienz-BadenBaden (via de panorama Hochstrasse)
Dag10: BadenBaden-NL

Vooropgesteld dat alle passen dan nog open zijn.
 
Net een paar dagen terug van een korte trip: luxemburg/la mouche/annecy/brienz/badenbaden.
Als je een 10 daagse reis wilt doen dan zou ik de combinatie Alpen en Pyreneeën laten schieten. Ik zou me op een van de twee richten. Bijvoorbeeld naar de Vercors, daarna via de Route Napoleon naar Menton, RDGA rijden. Daarna doorsteken naar Brienz en daar een mooie passendag rijden, de dag erop via de panorama hochstrasse naar Waldshut en de B500 rijden. Laatste nacht in de buurt van Baden Baden en dan weer naar huis. Routes heb ik eventueel wel voor je. Is een combinatie van de 500EC van 2017 en mijn trip van afgelopen week.

Al met al ben je met deze variant al 10 dagen onderweg
DAG 1: NL-Vercors
Dag 2: vercors
Dag 3: vercors-menton
Dag 4: RDGA
Dag 5: RDGA
Dag 6: RDGA
Dag 7: Thonon les Bains-Brienz
Dag 8: Passendag Brienz (grimsel/gotthard/nufenen/furka)
Dag 9: Brienz-BadenBaden (via de panorama Hochstrasse)
Dag10: BadenBaden-NL

Vooropgesteld dat alle passen dan nog open zijn.

Die passendag in Brienz is inderdaad een goed idee. Die ga ik onthouden.
Maak het nog uit welke kant je de RDGA uit rijd?
Mocht er een pass dicht zijn kan ik altijd de reis nog ter plekke aanpassen.
Routes zie ik maar graag tegemoet... heb je mijn mailadres nog?

P.s nog ideen voor campings? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zit altijd vol met ideeën!!!
Zal ff kijken of ik je mailadres nog heb!
Heb je precies tien dagen of kan je er nog eentje aanplakken? D eerste dag naar de Vercors is een behoorlijke afstand namelijk!
 
Nou het liefst ben ik de 10e dag rond of na de middag weer thuis om de volgende dag weer lekker te kunnen werken helaas.
Naar Vercors is inderdaad een redelijke afstand... misschien eerst bij Geneve eraf om daar te beginnen... of de route andersom nemen om de ?weekenddrukte? In de Alpen te vermijden...
Dit maakt het voor mij het lastigste... er zijn zoveel opties haha
 
Ik zit altijd vol met ideeën!!!
Zal ff kijken of ik je mailadres nog heb!
Heb je precies tien dagen of kan je er nog eentje aanplakken? D eerste dag naar de Vercors is een behoorlijke afstand namelijk!
Voor de RDGA zie ik 3 dagen staan.
Onlangs ben ik vanaf San Remo via RDGA in 2 dgn naar Chamonix gereden. 1 dag verdiend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan