De verlossing: de server is besteld! [Update!]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.946
4.192
De Betuwe
Geachte bezoekers,

Het is zover, de webserver is besteld!

Levertijd is 3 tot 5 werkdagen.
Als ik de server binnen heb, ga ik met de server naar Doetinchem, naar onze grote hulp Jeroen van onze oude provider Hubris.

Als de server helemaal geconfigureerd is (en uitgerust met 512mb geheugen) gaat 'ie richting 2Fast, waar 'ie in het netwerk gehangen kan worden.

Wanneer precies motor-forum op een eigen server draait is nog niet helemaal bekend, maar lang zal het niet duren!


Dit alles is mede mogelijk gemaakt door alle donateurs die geheel belangeloos een donatie van €10 of meer hebben gedaan.

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

(Er wordt nog nagedacht hoe we iedereen persoonlijk kunnen bedanken, daar horen jullie binnenkort ook meer over.)

Update:

Plan is aangepast, er komt nu geen RAQ4, maar een RAQ4R!!

Wat is er anders aan een R:
[*] standaard 512mb geheugen :9~
[*] RAID! (Ofwel, 2 HDD's van 20GB, die gemirrored zijn, mocht er 1 crashen, dan neemt de ander het over)
[*] SCSI, en nog wat kleine dingetjes...

Ga ik vrijdag bekijken bij een bedrijf in Alkmaar...met een beetje geluk kan 'ie gelijk door naar 2Fast, waar die in het netwerk gehangen kan worden...
 
Laatst bewerkt:
Geachte bezoekers,

Het is zover, de webserver is besteld!

Levertijd is 3 tot 5 werkdagen.
Als ik de server binnen heb, ga ik met de server naar Doetinchem, naar onze grote hulp Jeroen van onze oude provider Hubris.

Als de server helemaal geconfigureerd is (en uitgerust met 512mb geheugen) gaat 'ie richting 2Fast, waar 'ie in het netwerk gehangen kan worden.

Wanneer precies motor-forum op een eigen server draait is nog niet helemaal bekend, maar lang zal het niet duren!


Dit alles is mede mogelijk gemaakt door alle donateurs die geheel belangeloos een donatie van €10 of meer hebben gedaan.

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

(Er wordt nog nagedacht hoe we iedereen persoonlijk kunnen bedanken, daar horen jullie binnenkort ook meer over.)
worden we niet al persoonlijk bedankt door dat we ons favo-forumpje goed kunnen bezoeken...

is meer dan genoeg. 8-)
 
Specs:

[*]Gloednieuwe Sun Cobalt RaQ4
[*]450mhz processor
[*]512Bmb intern geheugen
[*]1 harde schijf van 20GB
[*]PHP/ASP/MySQL/CGI ondersteuning
[*] En meer...

Voor mensen die tijd over hebben, klik hier voor een pdf-je van 250 bladzijdes.
(Ik heb 'm in 1 avond doorgenomen, hehe!)
 
Gefeliciteerd.

Ik was al aan het kijken of ik er op m'n werk niet een kon snokken.

Wat zijn de specs??


Sorry ik zag te laat dat je ze al gepost had.

Mooi ding zeg. Superstrak. Als je nog hulp of documentatie nodig hebt m.b.t. het inrichten moet je me maar een mailte sturen. k'heb nog wel het een en ander.
 
Laatst bewerkt:
Ben niet boos, maar alleen te snel. *D


Scsi (spreek je uit als skoezie) is natuurlijk wel een snelle interface voor een harde schijf (zo twee vliegen in een klap)

Is dat ding eigenlijk uitgerust met scsi of met ide. De meeste Ultra sparc werkstations hebben ide maar hoe zit dat eigenlijk met een cobalt?
 
Is IDE. Ze zijn wel leverbaar met SCSI, maar kunnen wij niet betalen...

Piccie server:
raq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 25 maart 2002 11:23 schreef duderuud het volgende:
Geachte bezoekers,

Het is zover, de webserver is besteld!


Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

(Er wordt nog nagedacht hoe we iedereen persoonlijk kunnen bedanken, daar horen jullie binnenkort ook meer over.)

Gratis lidmaatschap voor de rest vannut jaar? :P

Op maandag 25 maart 2002 12:21 schreef HELLdesker het volgende:
Mocht je die AMD 450 te langzaam vinden... kheb nog een 500 te ruil...


'Kheb nog een AMD 1000 over, alstie past ? mag je hem hebben. })
 
Yesss, goed werk..

Is eindelijk dat gekloot voorbij..
(heeft eigenlijk helemaal niet zo lang geduurd :) )
 
Lekker speeltje. Wat heeft ie gekost (als we dat mogen weten)?

Daar moeten we voorlopig wel mee vooruit kunnen lijkt mij toch?
 
Ik moet toegeven bij Sun weten ze wel wat design is.

Maar je zult hem wel een jumpstart moeten geven of wordt ie preinstalled geleverd ?? (no cd)
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding, ik gebruik zelf ook een gehuurde cobalt. Dus als er problemen zijn roep je maar 8-)

Nog even 1 tip: http://pkgmaster.com/
Daar staan packages voor deze server om 'm nog beter te maken (ssh ipv telnet, webalizer voor traffic grafieken etc.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan