elle
MF veteraan
- 12 jan 2008
- 1.470
- 0
't Gaat me dan ook niet om snelheid maar om veiligheid.verkeerslichten eerst oranje laten worden en dan pas groen lijkt sneller te gaan maar heeft geen effect.
Dat is in amsterdam eerder regel dan uitzondering, naar mijn inschatting. Gevolg is dat juist hier mensen bij groen hup gaspedaal intrappen, want ze zitten 'al een tijd' naar een leeg kruispunt te staren. Er zijn echter uitzonderingen waarbij er geen tijd zit tussen het rood worden van het ene licht en het op groen springen van de ander, met alle risico's van dien. Ander nadeel is dat mensen vaak zat nog effe door dik oranje denken te kunnen rijden, met alle gevolgen van dien (ask Nursery_Cryme).Je moet dan namelijk de lichten van het kruisende verkeer eerder op rood zetten zodat de kruising leeg is voor de nieuwe stroom gaat rijden. (...)
Mijn argument was niet zozeer tijdwinst, maar verhogen van gevoel van eigen verantwoordelijkheid. Oranje = opletten. Meer oranje = meer opletten.
Laatst bewerkt: