De VFR van Honda, niks toering maar gewoon racing...

ON5HB

MF'er
17 aug 2011
210
126
Dit is in 5e generatie gewoon de beste Honda ooit.

Mijn zoon noemt het een ouwe lullen motor....niet echt.


Bekijk de clip....oordeel dan....ik rij zelf al jaren VFR en het is GEEN toering....niet eens dichtbij.
 
Goed verhaal :t

Ga maar eens op een echte sportmotor rijden, dan kom je er achter waarom een vfr sport/tour word genoemd...
 
Dit is in 5e generatie gewoon de beste Honda ooit.

Mijn zoon noemt het een ouwe lullen motor....niet echt.


Bekijk de clip....oordeel dan....ik rij zelf al jaren VFR en het is GEEN toering....niet eens dichtbij.
Heb je helemaal gelijk in, het is GEEN toering.
Maar het is evenmin een racer!

Daarom valt die ook in de klasse sport/toering
Die houden dus gewoon het midden tussen sport en toering ... ohw wacht, dat zegt de typering zelf al ;)
 
Daar sla je de bal toch wel volledig mis. De VFR750 is de straatversie van de race-versie.
De RC-45 was helaas de laatste want ze hebben toen die klasse afgeschaft terwijl de 800 al in ontwikkeling was.
Daarom zijn er bij heel veel fabrikanten 800cc versies, eerst ging men de 750 naar 800 brengen en daarna werd het 600 klasse.
Daarom is de aanduiding in het nummer ook RC-46, dat is de Racing fabriek van Honda.
De andere modellen hebben heel andere aanduiding en komen uit een heel andere fabriek.
Bij een andere klasse van motoren moesten ze straatversies brengen die ongewijzigd zijn, zoals de CBR1000RR en en CBR600RR.
In de klasse waar de VFR/RVF onder viel moesten een afgeleide versies op de straat komen die dezelfde techniek hadden.
Allemaal komen ze uit de Honda Racing Coperation en die maken geen toerfietsjes. Wat het verschil is tussen racen en sport is mij nog steeds een raadsel.

Het verschil tussen de klassen is dat CBR's rap kapot gaan, ook op straat, heb er ervaring mee....helaas.