De VFR van Honda, niks toering maar gewoon racing...

ON5HB

MF'er
17 aug 2011
210
126
Dit is in 5e generatie gewoon de beste Honda ooit.

Mijn zoon noemt het een ouwe lullen motor....niet echt.


Bekijk de clip....oordeel dan....ik rij zelf al jaren VFR en het is GEEN toering....niet eens dichtbij.
 
Goed verhaal :t

Ga maar eens op een echte sportmotor rijden, dan kom je er achter waarom een vfr sport/tour word genoemd...
 
Dit is in 5e generatie gewoon de beste Honda ooit.

Mijn zoon noemt het een ouwe lullen motor....niet echt.


Bekijk de clip....oordeel dan....ik rij zelf al jaren VFR en het is GEEN toering....niet eens dichtbij.
Heb je helemaal gelijk in, het is GEEN toering.
Maar het is evenmin een racer!

Daarom valt die ook in de klasse sport/toering
Die houden dus gewoon het midden tussen sport en toering ... ohw wacht, dat zegt de typering zelf al ;)
 
Daar sla je de bal toch wel volledig mis. De VFR750 is de straatversie van de race-versie.
De RC-45 was helaas de laatste want ze hebben toen die klasse afgeschaft terwijl de 800 al in ontwikkeling was.
Daarom zijn er bij heel veel fabrikanten 800cc versies, eerst ging men de 750 naar 800 brengen en daarna werd het 600 klasse.
Daarom is de aanduiding in het nummer ook RC-46, dat is de Racing fabriek van Honda.
De andere modellen hebben heel andere aanduiding en komen uit een heel andere fabriek.
Bij een andere klasse van motoren moesten ze straatversies brengen die ongewijzigd zijn, zoals de CBR1000RR en en CBR600RR.
In de klasse waar de VFR/RVF onder viel moesten een afgeleide versies op de straat komen die dezelfde techniek hadden.
Allemaal komen ze uit de Honda Racing Coperation en die maken geen toerfietsjes. Wat het verschil is tussen racen en sport is mij nog steeds een raadsel.

Het verschil tussen de klassen is dat CBR's rap kapot gaan, ook op straat, heb er ervaring mee....helaas.
De andere klasse waar de VFR/RVF in valt gaan de VFR's niet kapot. VFR toering.....nope....je kan een racer makkelijk bijhouden uit hetzelfde jaartal, geen probleem.
En met de VFR1200F is het helemaal lachen, die knalt zo hard voorbij de racers dat die niet weten waar te kijken wat er gebeurd is.
 
Het verschil tussen de klassen is dat CBR's rap kapot gaan, ook op straat, heb er ervaring mee....helaas.
De andere klasse waar de VFR/RVF in valt gaan de VFR's niet kapot. VFR toering.....nope....je kan een racer makkelijk bijhouden uit hetzelfde jaartal, geen probleem.
En met de VFR1200F is het helemaal lachen, die knalt zo hard voorbij de racers dat die niet weten waar te kijken wat er gebeurd is.

Wat een hoop onzin bazel jij :Z:W
 
Daar sla je de bal toch wel volledig mis. De VFR750 is de straatversie van de race-versie.
De RC-45 was helaas de laatste want ze hebben toen die klasse afgeschaft terwijl de 800 al in ontwikkeling was.
Daarom zijn er bij heel veel fabrikanten 800cc versies, eerst ging men de 750 naar 800 brengen en daarna werd het 600 klasse.
Daarom is de aanduiding in het nummer ook RC-46, dat is de Racing fabriek van Honda.
De andere modellen hebben heel andere aanduiding en komen uit een heel andere fabriek.
Bij een andere klasse van motoren moesten ze straatversies brengen die ongewijzigd zijn, zoals de CBR1000RR en en CBR600RR.
In de klasse waar de VFR/RVF onder viel moesten een afgeleide versies op de straat komen die dezelfde techniek hadden.
Allemaal komen ze uit de Honda Racing Coperation en die maken geen toerfietsjes. Wat het verschil is tussen racen en sport is mij nog steeds een raadsel.

Het verschil tussen de klassen is dat CBR's rap kapot gaan, ook op straat, heb er ervaring mee....helaas.
De andere klasse waar de VFR/RVF in valt gaan de VFR's niet kapot. VFR toering.....nope....je kan een racer makkelijk bijhouden uit hetzelfde jaartal, geen probleem.
En met de VFR1200F is het helemaal lachen, die knalt zo hard voorbij de racers dat die niet weten waar te kijken wat er gebeurd is.
Beste,
Ik heb nog een honda rc36, die de weg kent op Spa Francorchamps!
te koop voor een prikje, staat op 2dehands.be...
voor de één is het een racer, voor de ander is het een toerder...wat maakt het uit.
Groet J.
 
Daar sla je de bal toch wel volledig mis. De VFR750 is de straatversie van de race-versie.
De RC-45 was helaas de laatste want ze hebben toen die klasse afgeschaft terwijl de 800 al in ontwikkeling was.
Daarom zijn er bij heel veel fabrikanten 800cc versies, eerst ging men de 750 naar 800 brengen en daarna werd het 600 klasse.
Daarom is de aanduiding in het nummer ook RC-46, dat is de Racing fabriek van Honda.
De andere modellen hebben heel andere aanduiding en komen uit een heel andere fabriek.
Bij een andere klasse van motoren moesten ze straatversies brengen die ongewijzigd zijn, zoals de CBR1000RR en en CBR600RR.
In de klasse waar de VFR/RVF onder viel moesten een afgeleide versies op de straat komen die dezelfde techniek hadden.
Allemaal komen ze uit de Honda Racing Coperation en die maken geen toerfietsjes. Wat het verschil is tussen racen en sport is mij nog steeds een raadsel.

Het verschil tussen de klassen is dat CBR's rap kapot gaan, ook op straat, heb er ervaring mee....helaas.
De andere klasse waar de VFR/RVF in valt gaan de VFR's niet kapot. VFR toering.....nope....je kan een racer makkelijk bijhouden uit hetzelfde jaartal, geen probleem.
En met de VFR1200F is het helemaal lachen, die knalt zo hard voorbij de racers dat die niet weten waar te kijken wat er gebeurd is.
Leuk verzonnen.
 
Het *zou* kunnen zijn dat ON5HB ooit als "Bassie" op VFR fora actief was. Waar hij ook -laat ik het voorzichtig zeggen- onzin uitkraamde. Bon, dat is an sich geen probleem. Het web is een gelukkig een vrijplaats. Maar om dan vervolgens mensen voor leugenaar, oplichter en/of dom te uit te maken leverde hem uiteindelijk bans op. Of hij vertrok natuurlijk zelf omdat hij zich miskend voelde....

Maar misschien vergis ik mij hoor..... in dat geval sorry ON5HB O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ts deed mij denken aan de busa man, die is ook zo gepassioneerd over zijn merk en model:

Screenshot_20190412-130726_Samsung Internet.jpg
 
... De VFR750 is de straatversie van de race-versie.
...
Tja, ik heb een GSX F, zelfde blok en techniek als de GSX R van dezelfde tijd. Maar in een ander jasje.
Maar toch is het geen racer hoor.
 
VFR

Racing

Race motor dus. Geen discussie mogelijk.
Dat het zit en rijdt als een sportieve toermotor, doet daar niks aan af.
En er zitten nota bene race inlaat strepen op de zijkant. Dat heeft die oude meneer Honda-san niet voor niets gedaan. Anders had het model wel Deauville geheten.
 
 

Hé gast...
Je bent nu ook al appelen met peren aan het vergelijken!
Het moet niet zotter gaan worden hier!
een vfrF vergelijken met een RC30.
Zitten er in die 800 van je? Ook ovale zuigers en 32kleppen?
Dat is misschien het volgende dat je hier kan gaan beweren...
Pfff...triestig...
 
Hé gast...
Je bent nu ook al appelen met peren aan het vergelijken!
Het moet niet zotter gaan worden hier!
een vfrF vergelijken met een RC30.
Zitten er in die 800 van je? Ook ovale zuigers en 32kleppen?
Dat is misschien het volgende dat je hier kan gaan beweren...
Pfff...triestig...

In een RC30 zitten GEEN ovale zuigers hoor, dat is de NR750 !
 
Terug
Bovenaan Onderaan