De VOXAN Super Naked Xv (prototype) van Philippe Starck

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
In 2009 zou hij in productie gaan, maar door een faillissement is het er helaas nooit van gekomen.

2007:
De Franse superontwerper Philippe Starck heeft opnieuw een motor ontworpen. Dit keer voor het Franse exclusieve merk Voxan. Starck, een van 's werelds bekendste industrieel ontwerpers, ontwierp al eerder een model voor Aprilia. Dit keer maakte hij een "minimalistisch" model, dat als de Super Naked Xv" door het leven zal gaan. De motor krijgt een inhoud van 1200 cc, telt 140 pk en weegt 180 kilo.
De productie stond gepland in 2009.

183.jpg
183_2.jpg
16132001a864fe85e54b11042f97be8c.jpg

6504.jpg
 
Ik vind het wel wat hebben.
De koplampplaat is te lelijk om naar te kijken, de tanklijn is te steil maar het oversized frame doet veel goed.
Nu weet ik nog wel een Voxan te staan. En een beetje lassen lukt ook wel.
Altijd leuk om iets unieks te bouwen dat veel reacties oproept.
 
Frame etc is gewoon standaard. Is gewoon uitgekleed. Spatbordje aan remklauw bracket achterwiel en nog wat simpele aanpassingen. Die accu zit ook op standaard plek.

Voxan van Mike Streutker staat te koop, en weet ook nog enkele speciale waar onder een VB1 te staan. Verbouwen is niet nodig om wat aparts te maken. Als je dat niet met een fabrieks afwerking doet is het eigenlijk zonde.
 
De Voxan die ik weet te staan is heel erg lelijk, paars met goud, de lak is in slechte staat en hij staat al jaren stil. Alles wat je daar aan doet, is een verbetering.
 
Dat veranderd de zaak. Plastic is ook vaak slecht, en niks meer van te krijgen.
 
Philippe Starck is sowieso niet mijn favoriete ontwerper, kijk maar naar de Aprilia 6.5 Moto :r Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Philippe Starck is sowieso niet mijn favoriete ontwerper, kijk maar naar de Aprilia 6.5 Moto :r Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal.
Tuurlijk! Dat mag ook en sterker nog, bij de introductie van de Moto 6.5 liepen de meningen ook 180 graden uit elkaar met in het middengebied een serene rust. 'You love it ore you hate it' was het toen. Nu liggen de kaarten anders. Steeds meer 'overlopers' uit het kamp 'hate' doen hun best om er eentje te bemachtigen... (al was het maar om de sterk stijgende waarde)..... Tsja, het kan verkeren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan