De weg naar je droommotor

Ik ben ook begonnen met een 1000cc machine. Maar ik voelde me met mijn 120kg schoon aan de haak ook behoorlijk oversized op zo'n 500cc-tje.
 
Dat.

Dus rij ik op een zware chopper, klein vrouwtje, net mijn rijbewijs. En mooi rijden joh dat ding! Er waren er veel die vonden dat ik eerst maar eens een lichte motor moest kopen, zoals eentje waar ik op gelest had. Dikke neus, mooi niet.
Tja, zo gaat dat, ook als je zoals ik al heeel lang rijdt 33jr. Ik ben 1.62 en 55kg en rij op een Yamaha XJR1200, wat denk je wat ik al naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen...waar is die man die gaat rijden en waar jij bij achterop mag hahaa...
Ben ook begonnen op een 125cc off the road en steeds iets jonger en/of zwaarder....zwaarder dan dit wordt het niet meer hoor!
 
Ik was 16 toen ik een cb750 rickman zag staan....ubergeil !!!!!
van een cb550 z650 goldwing naar een Z1R rickman...daarna nog diverse motoren gehad van racer tot toer, en nu een fazer 1000 gewoon omdat die de lekkerste zit heeft, lekkere gooi en smijt motor, en ook voor een duopassagier lekker zit...
Niet de droom maar het (gebruiks)gemak is waar het uiteindelijk op aan komt
 
Droommotor is Aprilia RSV4 (maar die ga ik waarschijnlijk niet kopen omdat ik niet zo graag op supersports rij), m'n realistische droommotor was de Kawa Z1000SX maar na een proefrit viel hij toch wel af.
 
De weg naar mn droom motor zal denk ik wel nooit vervult worden. Ik heb 3 droom motoren en ga ervan uit dat ik geen van 3 ooit n mijn bezit kan krijgen. De 1e is een MV agusta SS750 America de 2e is een Suzuki RG 500 (wel de race motor het liefst model van 1978) en een Bimota SB2.

Maar ben ooit begonnen op een CB750K7 daarna de CB750KZ een GS1000G een GT750 tweetakt een DR250 een RD350YPVS tweetakt een GSX550ES deze 2X een GSF600S(bandit) en nu een SV1000S. Oja tussendoor een RD200DX om te verbouwen en mee bezig te zijn
 
Mijn droommotor was een R6, mijn 1e motor was een R6 :9

Nu, 8 jaar verder heb ik in total 3 R6-en gehad, steeds een model nieuwer en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Dus ik zeg: als je het kunt betalen, koop de motor die je uiteindelijk wilt gaan rijden. :]

Let wel op, de FJR's hebben meestal al veel gelopen. Als je iets meer betaalt kun je er wel een vinden met wat minder km's op de klok. Succes :}

:^
 
Als je de financiën hebt, gewoon gelijk je droombike kopen en lekker rijden.
Ik heb meerdere bikes gehad, toen ik mijn droommotor een jaartje had, ben ik ermee onderuit gegaan. Wat ribben uit mijn kas getrokken, 'm weer opgelapt en is mooier als voorheen. We gaan dus weer vrolijk verder met iedere rit weer de grootste smile op mijn gezicht :]

Je kan dus eerst tig bikes berijden om te "leren" rijden, maar je kan, na jaren gereden te hebben, altijd een minder momentje hebben waardoor je onderuit kan gaan. Je hoeft het niet eens zelf te veroorzaken, er zijn altijd wel slapende figuren die je erbij kunnen helpen, daar hoef je dus niet je "leermoment" bikes voor nodig te hebben.

Gewoon gelijk genieten van hetgeen je over droomt. Niets mooiers om dan wakker te worden, je schuur open te gooien en weer in levende lijve verder te gaan met je droom... :]
 
Ik droomde vroeger eigenlijk altijd van een Ducati 916.Maar ik ben mijn 25kW periode begonnen met een Suzuki Savage 650. Daarna via een Yamaha Virago 250 naar een Intruder 800 gegaan. Hier ben ik helemaal verliefd geworden op het 2 cilinder gevoel. Ondertussen had ik een kennis die reed met een Aprilia RSV mille. Toen was het voor mij duidelijk dat ik er later ook zo 1 moest hebben.

Na tussendoor eerst nog op een beschaafde Suzuki Bandit 650 te hebben gereden ben ik nu eindelijk in het bezit van een Aprilia RSV 1000 Factory. Ik heb dus eerst behoorlijk wat ervaring opgedaan voor ik mijn droommotor eindelijk had. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan