de wereld is mooi

16 jul 2006
105
0
amsterdam
Hallo,

sinds een maand in het bezit van de letter A op het felbeerde briefje, sinds gisteren in het bezit van een nieuwe matzwarte cagiva raptor en dan ook nog eens stralend weer! Voor mij kan het voorlopig even niet meer stuk! Nu ga ik even lezen hier op het forum.
 
Welkom!

vakantie%202006%20italie%2010%20081.JPG

:]
 
Ik heb nog geen foto van m'n eingen raptor, die volgt nog. Deze is van het internet afgelukt

als je in deze tekst, als laatste dit intikt : [imgatt]
dan moet jouw plaatje tevoorschijn komen...
Vanaf internet volstaat door bijv. vanaf google-afbeeldingen, de link te kopieeren, en deze te plaatsen tussen het volgende : [img] en [/img]

en je kan gerust iets grotere foto's uitzoeken. :Y
aanpassen van té grote bestanden kun je zo oplossen O-)
 
Welkom me met je A EN je mooie Raptor!

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij een gelukkig mens bent. :)

Veel plezier hier! :W
 
dank voor alle leuke reacties. En erg leuk om te merken hoe leuk andere motorrijders in het verkeer en bij benzinestations reageren. En dan heb ik eht niet alleen over zwaaien. Toen ik mijn motor 15 minuten had, reed ik een file in. Ik durfe eigenlijk nog niet erlangs te rijden, maar het leek met me met een motor die nog ingereden moest worden ook geen strak plan om 30 min stoppen, optrekken, stoppen, optrekken te doen. Een beetje vertwijfeld stond ik op de vluchtstrook moed te verzamelen. Toen stopte er een andere motorrijder en die bood me aan om voor me uit te rijden door de file. Helemaal goed. Sindsdien heb ik ook alleen al weer een paar (kleinere) files gehad, maar wel een fijne manier om zo te wennen.
 
Hoi! Welkom at MF!
Leuk, een vrouwelijke arts! Ik ben zelf 5de-jaars geneeskundestudent nog. Krijg altijd naar mn hoofd geslingerd dat ik toch beter zou moeten weten, aangezien ik over 1,5 jaar de motorijders zelf op mag lappen als ze op de eerste hulp komen. Maar ik trek me er lekker niks van aan! En jij ook niet!
Vooral blijven :] !!

En een hele mooie motor heb je!
 
leuk weer een vrouw erbij!!!!

En wat een mooie motor heb je! Heb vorige week zelf proefgereden op een V-raptor 1000 en ben helemaal verkocht! Dus zodra mijn huisje verkocht is komt er zeker eentje!
 
Ik heb het ook niet over het blok (hoewel... allebei wel een V-Twin), ik vind ze gewoon qua uiterlijk erg op elkaar lijken.


hier ff extra info..., weet je meteen hoe dat komt 8-)




Cagiva: Castiglioni Giovanni Varese, Cagiva Motor S.p.A, Schiranna, Varese (1978-heden) is een in 1928 opgerichte firma die zich in 1978 op de motormarkt begaf met de overname van de Aermacchi-fabriek in Varese, die op dat moment eigendom was van Harley-Davidson. De eerste machines gingen HD-Cagiva heten. Er werd aanvankelijk gebruik gemaakt van Aermacchi-blokken.

Na de inlijving van Ducati werden ook daarvan motoren toegepast. Cagiva verbeterde de Ducati-motoren sterk en binnen korte tijd werd Ducati weer een belangrijk merk. Ook Moto Morini, MV Agusta, TGM en Husqvarna werden aan het concern toegevoegd.

Sinds 1985 is Cagiva de grootste motorenproducent buiten Japan. In 1996 nam TPG het merendeel van de Ducati-aandelen van Cagiva over, zodat Ducati weer meer zelfstandig werd.

In 1998 werd TPG volledig eigenaar van Ducati en ging men zich concentreren op het merk Cagiva, waarbij de namen Husqvarna en MV Agusta aanvankelijk nog slechts als type aanduiding zouden terugkomen, maar in 1999 werd de bedrijfsnaam officieel MV Agusta S.p.A. Er werden ondertussen ook weer motorfietsen onder de namen MV Agusta en Husqvarna geproduceerd.




Cagiva was dus de grote broer, die het kleine broertje ducati mee nam aan het handje, en naar de voorgrond geschoven heeft....
Maar dan toch nog de keuze maken om suzuki motorblokken te gebruiken..., beetje on-italiaans!
 
ja, zat eerst te twijfelen over een monstertje, maar toen zag ik de raptor op de motorbeurs en vond m eigenlijk leuker. Na m'n proefritje wasa ik helemaal verkocht... en nog steeds. Alleen een beetje jammer dat de buurman jaloers is, die wil niet dat ik hem voor z'n deur zet (daat staat een lantaarnpaal om m aan vast te zetten).
@Jessica: een vriend van mij is hoofd vd ambulancedienst en die was ook niet zo enthousiast toen ik ging lessen. Maar ja, alles wat leuk en lekker is, is ook gevaarlijk en riskant...
 
Terug
Bovenaan Onderaan