De wereld rond op een YBR 125!

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Eind december vorig jaar ,rondsurfend op het net, kwam ik de pagina tegen van een argentijn die op een YBR 125 de wereld rond aan het reizen is.
Hij ging vanuit Argentinië naar Brazilië voor een paar weken maar is daarna door blijven rijden, door heel Zuid-en Midden Amerika en via Mexico naar Spanje.
Ik heb hem toen een mail gestuurd, dat-ie als ie hier in de buurt langs kwam maar een gilletje moest geven voor slaapplaats etc.
Dit gebeurde uiteindelijk pas vorige week, aangezien hij de laatste maanden in Spanje rond heeft gereden, alwaar hij zijn duitse vriendin leerde kennen die nu met een identieke motor met hem oprijdt.
Zijn plan is om de komende weken via Frankrijk naar Nederland en door naar Duitsland te rijden.
Mocht iemand zich net als ik geroepen voelen hem te helpen met zijn reis door naar Australië, zijn pagina is www.tavooo.com.
Hij heet Gustavo , zij heet Elke.
Wij hebben ze hier mee uit eten genomen naar de typische baskische restaurants, wezen stappen etc en er voor gezorgd dat ze in de krant kwamen.
Ze lieten hun dankbaarheid duidelijk blijken,aangezien ze geen inkomsten hebben en van de mensen onderweg afhankelijk zijn voor het verdere verloop van de reis.
Wij hopen ze volgend jaar ergens rond Turkije te zien ,waar onze volgende reis heengaat.
Foto's van hun verblijf hier volgen nog!
 
Wat een geweldig verhaal :} veel respect voor mensen die zoiets durven.

Als ie nou een paar maandjes later kwam... hier bij mij ligt op dit moment alles open vanwege verbouwingen....
 
Zeker wetende hoe zo'n YBR 125 rijdt...toen ik hem op m'n 150 cc Honda motorscooter liet rijden, zei hij dat-ie daar een stuk comfortabeler op reed.
 
Eind december vorig jaar ,rondsurfend op het net, kwam ik de pagina tegen van een argentijn die op een YBR 125 de wereld rond aan het reizen is.
Hij ging vanuit Argentinië naar Brazilië voor een paar weken maar is daarna door blijven rijden, door heel Zuid-en Midden Amerika en via Mexico naar Spanje.
De Kanaaltunnel ken ik wel, maar deze is nieuw voor mij :+
Respect hoor, voor die gozer
 
Dit is voor mijn garage, voor vertrek...met volgeladen muilezels..
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan