De Westfriese dijk...

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
....is een beetje link :X Vanmiddag zat ineens mijn hart in mijn keel. Ik nam een bocht en daar lag dus (onopvallend) grijs zand! Gelukkig reed ik niet al te hard, maar mijn achterwiel voelde ik wel glijden. Het gas er gewoon op gehouden en verder is er niets gebeurd, maar ik schrok me dood. Als ik iets harder had gereden, was ik vast onderuit gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand ineens gewoon op zijn plaat ligt, zonder te beseffen wat er nou precies gebeurde, zoals je hier op dit forum weleens leest. Soms zie je bij op- en afritten weleens van dat zoab spul met wel heel grote openingen ertussen. Ik vraag me af of je daar zonder meer gewoon overheen kunt rijden of dat je daar het risico loopt onderuit te gaan. Ik ken plaatsten waar er gewoon grote gaten in de weg zitten. Dan heb je nog van die hobbels in de weg, meestal veroorzaakt door wortels van bomen. Zo ken ik een mooie bocht met precies zo'n hobbel, waar je als motorrijder zowat gelanceerd wordt, middenin de bocht! Soms vraag ik me af of ik er niet gewoon wat minder op zou moeten letten, op al die 'obstakels' op de weg. Toch voelde ik mijn achterwiel echt glijden vanmiddag, dus ik geloof niet dat ik spoken zie. Ik reed trouwens op de VFR.
 
Yep ik heb het ook gezien.. vooral die kleur van het zand is klote, je ziet je echt bijna niet.

Mn Shadow deed ook een stap opzij
 
ik heb er vandaag 2x over heen gerost!! met een pleures gang...
sommige stukkies tegen de 200...en de bochten lekker genomen zeg maar...

maar je moet niet die binnenkant van de bocht opzoeken wat 99% van de motorrijders op de dijk doen... :(
je kan daar super hard..tussen schoorldam en schagen zeg maar...af en toe wel een beetje zand ...maar niks spannends... :)

t was wel leuk in ieder geval :)
 
ik heb er vandaag 2x over heen gerost!! met een pleures gang...
sommige stukkies tegen de 200...en de bochten lekker genomen zeg maar...

maar je moet niet die binnenkant van de bocht opzoeken wat 99% van de motorrijders op de dijk doen... :(
je kan daar super hard..tussen schoorldam en schagen zeg maar...af en toe wel een beetje zand ...maar niks spannends... :)

t was wel leuk in ieder geval :)


4_17_209.gif





Geintje Napo, heb een keer achter je gereden laatst weet je nog maar jij vliegt gewoon over die dijk... Echt niet normaal meer...
 
ik heb er vandaag 2x over heen gerost!! met een pleures gang...
sommige stukkies tegen de 200...en de bochten lekker genomen zeg maar...

maar je moet niet die binnenkant van de bocht opzoeken wat 99% van de motorrijders op de dijk doen... :(
je kan daar super hard..tussen schoorldam en schagen zeg maar...af en toe wel een beetje zand ...maar niks spannends... :)

t was wel leuk in ieder geval :)

Hmmmm....ik ging niet via de binnenkant en de bocht was niet eens zo scherp. Het zand lag ongeveer in het midden en ik reed denk ik nog geen 80 km/u. Het was op een vrij smal gedeelte van de dijk waar je absoluut geen 200 kunt rijden en als je dat wel doet, ben je in mijn ogen helemaal gestoord. B| De andere kant op, zeg maar richting Kolhorn, is de weg breder en daar kun je wel harder, maar 200 km/u op zo'n dijkie is echt levensgevaarlijk. Het is op veel plaatsen onoverzichtelijk en er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om daar zo enorm hard te rijden. Volgens mij zit je me voor de gek te houden, of niet :? Alhoewel....ik heb je geloof ik zien rijden tijdens de Mega meeting (op zo'n blauwe fiets met van die dubbele uitlaatjes onder je kont, wheelyend naast ons over de snelweg, mijn zoon van 10 die achterop zat in opperste verrukking *D )
 
Hmmmm....ik ging niet via de binnenkant en de bocht was niet eens zo scherp. Het zand lag ongeveer in het midden en ik reed denk ik nog geen 80 km/u. Het was op een vrij smal gedeelte van de dijk waar je absoluut geen 200 kunt rijden en als je dat wel doet, ben je in mijn ogen helemaal gestoord. B| De andere kant op, zeg maar richting Kolhorn, is de weg breder en daar kun je wel harder, maar 200 km/u op zo'n dijkie is echt levensgevaarlijk. Het is op veel plaatsen onoverzichtelijk en er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om daar zo enorm hard te rijden. Volgens mij zit je me voor de gek te houden, of niet :? Alhoewel....ik heb je geloof ik zien rijden tijdens de Mega meeting (op zo'n blauwe fiets met van die dubbele uitlaatjes onder je kont, wheelyend naast ons over de snelweg, mijn zoon van 10 die achterop zat in opperste verrukking *D )


Thats Napo.
 

Is ie levensmoe :? Je gaat daar toch geen 200 km/u? Ik ga er morgen nog wel een keer overheen, maar dan de andere kant op. Eens kijken of er een stuk bijzit waar je het gas zover zou kunnen opentrekken. Als je moet remmen in dat zand (wat je niet ziet) ga je geheid plat.
 
Als je moet remmen in dat zand (wat je niet ziet) ga je geheid plat.
goeie banden..goeie vering...beetje nadenken...en zonder verkeer kan je daar best hard overheen...tis een kwestie van berekend risco..en lef hebben :)
 
wheelyend naast ons over de snelweg, mijn zoon van 10 die achterop zat in opperste verrukking *D )
kijk daar doe je het voor...die jongen blij ik blij :)
wedden dat ie dat verteld onder zijn vriendjes op school? :)
 
goeie banden..goeie vering...beetje nadenken...en zonder verkeer kan je daar best hard overheen...tis een kwestie van berekend risco..en lef hebben :)

Dat je lef moet hebben is duidelijk, maar bij het risico zet ik toch wat vraagtekens, zonder in de moraalriddersmodus te moeten gaan. Je begrijpt het vast wel ;)
 
...vind ik een leuk dijkkie


Hee KMGW! Ik rijd er al vaak met mijn auto, als ik moet werken en dan het liefst in het pikkedonker en wanneer er allerlei bagger op de weg ligt. Nee, ik heb het niet zo op die dijk, maar vandaag reed ik er zomaar ineens :] Morgen maar eens de andere kant op.
 
er was vandaag een motorrijder onderuit gegaan op die dijk ;( , volgens mij met een fireblade. dat was rond een uur of 4 denk ik. ik weet het fijne er niet van, maar mischien hebben meer mensen hem/haar gezien
 
er was vandaag een motorrijder onderuit gegaan op die dijk ;( , volgens mij met een fireblade. dat was rond een uur of 4 denk ik. ik weet het fijne er niet van, maar mischien hebben meer mensen hem/haar gezien

Nou, dat verbaast me dus niets. Je ziet dat zand dus echt niet hoor. Als je van schrik gaat remmen, dan lig je. Ik hoop dat de motorrijder nog heel is.
 
dan wil ik wel eens weten waar dat leuke stuurdijkje is :P

Ga uit Den Helder vandaan maar bij Schoorldam de brug over en dan linksaf, kom je er vanzelf op terecht.

je kunt er ok bij Schagen of Sint Maarten op komen natuurlijk maar die weet ik niet zo uit te leggen 8-)

Pas wel op want als je daar een keer rechtdoor gaat lig je beneden ;)
 
Ga uit Den Helder vandaan maar bij Schoorldam de brug over en dan linksaf, kom je er vanzelf op terecht.

je kunt er ok bij Schagen of Sint Maarten op komen natuurlijk maar die weet ik niet zo uit te leggen 8-)

Pas wel op want als je daar een keer rechtdoor gaat lig je beneden ;)

Ja, bij Sint Maartensvlotbrug de brug over en vlak voor Sint Maarten rechtsaf (of linksaf). Kijk wel uit, want het zand ligt niet overal en het is GRIJS! Op de bredere stukken kun je lekker doorrijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan