De wildste toevoegingen..

Toevoeging???

  • Ik pleur er alles in

    Stemmen: 2 13,3%
  • Bij mij gaat-ie open

    Stemmen: 13 86,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.265
112.227
Rèswèk
Het verwonderde me hoeveel troep er verkrijgbaar is voor alle motorische kwaaltjes die je maar kunt bedenken: Zuigerspeling, tikkende kleppen, rokende motor, olieverbruik, lekkage en nog veel meer...

Volgens mij is het enige wat helpt bij problemen: Openmaken

Waarvoor hebben jullie die zooi weleens gebruikt????
 
ik pleur elke 3 - 4 tankbeurten een scheut MMO in mijn benzine tank, ik doe dat al jaren, en veel mensen hier gebruiken het om de injectie en carberateurs schoon te houden.
 
Ik gebruik benzine, daar zit al een flinke coctail aan dingetjes in die je motor goed houden (en dan heb ik het dus niet over pura/V-power B| ).

Stilstaan krijg je alleen maar problemen mee, gewoon rijden met het spul.

PS: De meest 'amazing' toevoeging is volgens mij Xada, het repareert zelfs (iemand ervaring mee?).
 
wel interessant, over V-Power, het schjint dus echt te werken, ik las een stuk in autovisie waarin ze een echte test deden met smart's op rollerbanken enzo, drie tankjes leeg rijden en dan weer testen, dit ook met een controle auto. koppel en vermogen nam daadwerkelijk toe.

Ik tank dus nu maar een paar tankjes v power met mn guzzi 8-)

En over die toevoegingen: ik vorige week toevallig een blik Lynn's carb cleaner drin gekeild ivm slecht lopen en verstopt zitten carbs, nou mooi dat ze dus alsnog openmoesten. ik geloof er niet echt in, toch werken sommige van die dingen in een aantal situaties wel. welke producten in welke situaties is voor de meeste onder ons een raadsel.
 
wel interessant, over V-Power, het schjint dus echt te werken, ik las een stuk in autovisie waarin ze een echte test deden met smart's op rollerbanken enzo, drie tankjes leeg rijden en dan weer testen, dit ook met een controle auto. koppel en vermogen nam daadwerkelijk toe.

Ik tank dus nu maar een paar tankjes v power met mn guzzi 8-)

En over die toevoegingen: ik vorige week toevallig een blik Lynn's carb cleaner drin gekeild ivm slecht lopen en verstopt zitten carbs, nou mooi dat ze dus alsnog openmoesten. ik geloof er niet echt in, toch werken sommige van die dingen in een aantal situaties wel. welke producten in welke situaties is voor de meeste onder ons een raadsel.


Hmmm ik las in de moto73 (of de promotr, kweeniemeer) dat 't juist totaal geen enkel verschil maakte... Kvin die peut duur genoeg zo... gewoon lekker elv95 d'r in!
 
wel interessant, over V-Power, het schjint dus echt te werken, ik las een stuk in autovisie waarin ze een echte test deden met smart's op rollerbanken enzo, drie tankjes leeg rijden en dan weer testen, dit ook met een controle auto. koppel en vermogen nam daadwerkelijk toe.

Ik tank dus nu maar een paar tankjes v power met mn guzzi 8-)

En over die toevoegingen: ik vorige week toevallig een blik Lynn's carb cleaner drin gekeild ivm slecht lopen en verstopt zitten carbs, nou mooi dat ze dus alsnog openmoesten. ik geloof er niet echt in, toch werken sommige van die dingen in een aantal situaties wel. welke producten in welke situaties is voor de meeste onder ons een raadsel.
met wat voor brandstof werd die V-power vergeleken?
En was dat de Nederlandse of Duitse V-power?
 
Brandstof, olie, wat remvloeistof en zo her en der een nieuw filter en :] maar.

En als het mis is, dan maar open halen
 
Inderdaad de Duitse heeft een octaan gehalte van 100, de Nederlandse is gewoon 95, zeg maar gerust Pura met een V geschreven. Straks op vakantie in DLD ga ik dus wel ff die V tanken, hehe. De mijnes is toch geschikt voor 98, en het blijkt wel dat de Duitse eigenlijk alleen geschikt is voor motoren die op 98 mogen rijden (ook koekblikken).
 
en wat moet je gebruiken om juist je tank zelf te cleanen?

Ik heb een oude tank gekocht mar die staat al een tijd droog en rammelt ook wat enzo...

Er is toch een middeltje om zo'n oude tank te "spoelen"? Hoe heet dat ook alweer? En werkt het echt?
 
Inderdaad de Duitse heeft een octaan gehalte van 100, de Nederlandse is gewoon 95, zeg maar gerust Pura met een V geschreven. Straks op vakantie in DLD ga ik dus wel ff die V tanken, hehe. De mijnes is toch geschikt voor 98, en het blijkt wel dat de Duitse eigenlijk alleen geschikt is voor motoren die op 98 mogen rijden (ook koekblikken).
Een hoger octaangehalte mag je altijd in je motor gooien. Motoren die op 91 ron kunnen rijden, doen het ook goed op 100 ron.
 
De Nederlandse V-power heeft een octaangetal van 97. Omdat Jan Lul dat niet snapt, en Shell geen zin heeft in vragen aan de pomp, noemen ze 't gewoon 95.

Als je die V-power.nl dus gaat vergelijken met Ero-95, en je gebruikt een motortje met een beetje geavanceerde ontstekings- (en eventueel turbodruk) regeling, dan is het voor een pingelgevoelig motortje niet raar dat je iets meer prik hebt met V-power.

Die duitse V-power is natuurlijk helemaal lekker, mits je een motor hebt die er z'n voordeel mee doet. (zelf prefereer ik voor m'n turb-blik die low-budget 110 octaan brandstof die ze bij vrijwel elke pomp hebben ;) )
 
Een hoger octaangehalte mag je altijd in je motor gooien. Motoren die op 91 ron kunnen rijden, doen het ook goed op 100 ron.

Nee dus.

In principe brandt 91 :? beter dan 100. Door de lage compressie (die compressieverhouding waarom er dus 91 in moet) brandt het vlamfront een stuk trager met als gevolg dat-ie slechter loopt. Nou krijg ik er weer onwijs veel over me heen die tegen de voorschriften anders tanken en van mening zijn dat hun motor beter loopt met afwijkende benzine: :j
fuckyouharder.gif
 
Laatst bewerkt:
Nee dus.

In principe brandt 91 :? beter dan 100. Door de lage compressie (die compressieverhouding waarom er dus 91 in moet) brandt het vlamfront een stuk trager met als gevolg dat-ie slechter loopt. Nou krijg ik er weer onwijs veel over me heen die tegen de voorschriften anders tanken en van mening zijn dat hun motor beter loopt met afwijkende benzine: :j http://users.bart.nl/~knollie/emoticons/fuckyouharder.gif ((Afbeelding))
klinkt logisch dat 91 beter brandt, door hogere compressie moet je eigenlijk een vlamvertrager maken omdat het goedje anders te vroeg verbrandt, dus hoger octaan is later verbranden.
 
ik heb nog niets over forte gelezen ,dat gebruik ik zelf ,en ervaar dat het echt helpt, forte 1 een keer perjaar op een tank, wel leeg rijden in een keer als je toch weet dat er veel km aan komen , en in de winter de tank vol weg zetten met forte 2 er in, dit is niet om reclame temaken voor forte , maar het werk wel.

met forte 1 reageert de motor goed op het gas :] en geeft het vermogen goed weer dat is wat ik er van merk.
 
Nee dus.

In principe brandt 91 :? beter dan 100. Door de lage compressie (die compressieverhouding waarom er dus 91 in moet) brandt het vlamfront een stuk trager met als gevolg dat-ie slechter loopt. Nou krijg ik er weer onwijs veel over me heen die tegen de voorschriften anders tanken en van mening zijn dat hun motor beter loopt met afwijkende benzine: :j http://users.bart.nl/~knollie/emoticons/fuckyouharder.gif ((Afbeelding))

OK maar hoeveel scheelt het?

Mijn rus moet op 87 oct. lopen volgens het boek (kan ook 85 zijn, weet heteven niet), en ik gooi er 98 in (vanwege de loodvervanger). Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij loopt er best lekker op :P .
 
...
OK maar hoeveel scheelt het?
...

Bij lange snelwegritten (duitsland) merk ik wel verschil tussen 95 en 91. Met 91 lijkt het alsof je iets meer vermogen hebt. Maar dat kan natuurlijk net zo goed verbeelding zijn of gewoon schonere brandstof, blijft moeilijk te zeggen.
 
Gootsteenontstopper moet je niet gebruiken iig ;)
water ook niet..

zal mij echt een zorg zijn wat ik tank zolang het boven de 91 Octaan is en hij niet gaat pingelen is't goed...


enne wat een mooie verhalen altijd over toevoegingen en dit is beter en dat is slechter :Z B|
 
Bij lange snelwegritten (duitsland) merk ik wel verschil tussen 95 en 91. Met 91 lijkt het alsof je iets meer vermogen hebt. Maar dat kan natuurlijk net zo goed verbeelding zijn of gewoon schonere brandstof, blijft moeilijk te zeggen.
dabedoelik, volgens mij merk je als gemiddeld motorrijder geen verschil. Alleen de echte experts onder ons ( :+ ) zullen het op de openbare weg merken.

Ben het overigens wel met Robje's theoretische uitleg eens :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan