De willekeur van de slotjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.542
27
Haarlemmermeer
Ik had laatst een topic geopend die om een onduidelijke reden meteen weer een slotje kreeg.www.motor-forum.nl/forum/topic.php/20034/1
Nou is me dat wel meer gebeurd en dan ben ik het daar meestal achteraf gezien ook wel mee eens.
Maar nu heb ik toch het idee dat die slotjes hier met willekeur geplaatst worden.
Ik heb in het bewuste topic een oproep gedaan omgezamelijk naar de Wheeliedag in Tholen te gaan en daar een paar verzamelpunten en tijden geplaatst, een oproep tot een ritje zeg maar.
Vervolgens plaatst meneer Sigma daar doodleuk een slotje op met het verzoek maar ergens anders verder te gaan, allemaal leuk en aardig maar meneer Sigma heeft anders wel het zelfde gedaan voor onze Belgische vrienden, hij mag dat dus blijkbaar wel :? www.motor-forum.nl/forum/topic.php/18937/1
Ik heb nou dus het idee dat iedereen gelijk is binnen het Motor-Forum, maar dat de een toch wat meer is als een ander :9
Crawl
 
Ik had laatst een topic geopend die om een onduidelijke reden meteen weer een slotje kreeg.www.motor-forum.nl/forum/topic.php/20034/1
Nou is me dat wel meer gebeurd en dan ben ik het daar meestal achteraf gezien ook wel mee eens.
Maar nu heb ik toch het idee dat die slotjes hier met willekeur geplaatst worden.
Ik heb in het bewuste topic een oproep gedaan omgezamelijk naar de Wheeliedag in Tholen te gaan en daar een paar verzamelpunten en tijden geplaatst, een oproep tot een ritje zeg maar.
Vervolgens plaatst meneer Sigma daar doodleuk een slotje op met het verzoek maar ergens anders verder te gaan, allemaal leuk en aardig maar meneer Sigma heeft anders wel het zelfde gedaan voor onze Belgische vrienden, hij mag dat dus blijkbaar wel :? www.motor-forum.nl/forum/topic.php/18937/1
Ik heb nou dus het idee dat iedereen gelijk is binnen het Motor-Forum, maar dat de een toch wat meer is als een ander :9
Crawl
Er is altijd al wat willekeur geweest omdat je met meedere mensen mod, maar wij (je weet wel, de "oude garde") hebben altijd geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te doen. Nu is er duidelijk GEEN eenduidig beleid meer en begint het langzaam uit de hand te lopen. Je ziet op dit moment ook meerdere topics die dubbel of driedubbel geplaatst zijn, topics die echt nergens over gaan enzovoort. Kga geen voorbeelden aandragen want iedereen kan voor zichzelf wel genoeg topics vinden.
 
Uhm ja... als ex-mod bekijk ik nog steeds bepaalde topics vanuit het mod-oogpunt en vind inderdaad dat er soms niet erg eenduidig gereageerd wordt. Het voorbeeld van Crawl is idd een goed voorbeeld. Is er uberhaupt een beleid bedacht door de nieuwe mods of mod iedereen er maar wat op los? :?

Nog iets wat me vooral opvalt is dat het schijnbaar niks meer uitmaakt wat je hier post op MF. Het is hier een motor-forum dacht ik altijd maar ik kom soms van alles tegen, technische vragen over auto's :? , scootershit, fotocamera's te koop in G&G laatst :? (heet het hier marktplaats ofzo?) en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Kortom, bij tijd en wijle vind ik het nogal een zooitje hier worden. Ik weet dat er bepaalde mensen zijn die erg anti-slotje zijn in de crew maar om nou zulke topics dan maar toe te staan? :?

Ik weet ook dat moderaten tijdrovend is maar sommige mods (Kubiekdriehoekje bijv.) zie je wel errug weinig modden. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard en no offense...

En nu ik toch bezig ben: wees aub nou eens duidelijk hoe het zit met dat inmiddels beschamende verhaal van die kentekenplaatstickers, er zijn mensen die in oktober vorig jaar (ja, dat is dus al een half jaar terug!!) geld hebben betaald en nog niks hebben ontvangen. Vind het eigenlijk gewoon schandalig... en als je het niet waar kunt maken, stort dan tenminste dat geld terug. Dit is gewoon misbruik of diefstal, noem het zoals je wilt.

Nou ja, dit is mijn mening over MF momenteel. :P Doe ermee wat je wilt...
 
Erger me aan al die off topic verhalen.
Ik kom op dit forum om leuke/interessante verhalen te lezen over motorrijden en niet welke hond/kat/kanarie/auto heb je, wie rijdt er paard en naar welk concert ga je.Idols :r
Lijkt wel of MF soms voor mieten-forum staat ipv motor.
Er moet toch wel een andere plaats zijn waar je al die onzin kwijt kan? Of maak anders een knop waar off topic onder, zit maar dat het iig niet meer de motorgerelateerde onderwerpen vervuilt.

Ik bedoel hier alleen mee er is een verschil tussen off topic en off topic. :Z
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 08 maart 2003 17:50 schreef Revolution het volgende:
Uhm ja... als ex-mod bekijk ik .........<knip>.......... Is er uberhaupt een beleid bedacht door de nieuwe mods of mod iedereen er maar wat op los?

Wat was het beleid toen jij nog mod was? Is dat niet overgenomen of nooit opgeschreven?

Lijkt de regering wel: elke 4 jaar nieuw beleid. Als ze er aan toe zijn om het uit te voeren zijn er weer verkiezingen.
 
Op zaterdag 08 maart 2003 18:01 schreef rrr1 het volgende:
Erger me aan al die of topic verhalen.
Ik kom op dit forum om leuke/interessante verhalen te lezen over motorrijden en niet welke hond/kat/kanarie/auto heb je, wie rijdt er paard en naar welk concert ga je.
Lijkt wel of MF soms voor mieten-forum staat ipv motor.
Er moet toch wel een andere plaats zijn waar je al die onzin kwijt kan? Of maak anders een knop waar of topic onder, zit maar dat het iig niet meer de motorgerelateerde onderwerpen vervuilt.
Dan klik je er toch niet op? Typisch dat jij dit zegt, of geldt het niet voor jou, omdat er een motor staat op de meeste foto's van die dames van je? Van mij mag je hoor, maar dan moet je niet gaan zeiken op anderen die een ander idee hebben van off-topic.
 
Zal wel aan mij liggen maar daarvoor heet het toch
nu al "offtopic"....
Je bepaald toch zelf wat je zit te lezen..
En ik vindt dat je best wel wat meer met elkaar
mag bespreken als 'alleen' motoren..
Het is wel een 'motorforum' maar toch ook net
zo goed een 'meetingplace' voor de rijders...

m.a.w. ik vind 't helemaal niet erg om deze dingen
te lezen..zolang..ze maar 'offtopic' staan...
 
Ehm, ik zal heel ff kort reageren want heb er geen tijd voor/zin in: we proberen het zo goed mogelijk te doen. We hebben nieuwe mods, sommige zaken moeten wat beter geregeld worden maar hoe het door sommigen gebracht wordt (dat het een teringzooi is) is te kort door de bocht. Ook toen de "oude garde" nog modde kwamen er zat klachten binnen, dus da's geen verschil met hoe het nu is.

Kentekenstickers: kom op zeg, er zijn nieuwe stickers besteld en dat is duidelijk gemeld. Beetje goedkoop om zo proberen te "scoren", vind je ook niet Wouter? Het is trouwens geen MF initiatief maar van de gebruikers, waarvoor overigens :} :}

Off-topic topics worden redelijk vrij gelaten, de mensen op dit forum kennen elkaar ondertussen vaak heel goed en willen ook wel eens over wat anders lullen dan over motoren. Je kunt Off-topic topics trouwens uit de Actieve Onderwerpen filteren, zie Instellingen.

Eindconclusie: we doen ons best, maar we zijn ook niet 24/7 online en niet iedereen is het altijd met onze beslissing eens. We bedoelen het iig goed :P
 
Wat was het beleid toen jij nog mod was? Is dat niet overgenomen of nooit opgeschreven?

Lijkt de regering wel: elke 4 jaar nieuw beleid. Als ze er aan toe zijn om het uit te voeren zijn er weer verkiezingen.
Daar waren inderdaad afspraken, over wat we wel en niet toelieten. Dus geen dingen die niks met motoren te maken hebben te koop aanbieden bijvoorbeeld. Jammer dat we daar nu ineens weinig meer van terugzien. :?

Je blijft altijd zitten met het feit dat elke mod natuurlijk dingen anders bekijkt maar in de grote lijn hadden we wel degelijk bepaalde richtlijnen.

Op zaterdag 08 maart 2003 18:42 schreef Bananeman het volgende:
Ehm, ik zal heel ff kort reageren want heb er geen tijd voor/zin in: we proberen het zo goed mogelijk te doen. We hebben nieuwe mods, sommige zaken moeten wat beter geregeld worden maar hoe het door sommigen gebracht wordt (dat het een teringzooi is) is te kort door de bocht. Ook toen de "oude garde" nog modde kwamen er zat klachten binnen, dus da's geen verschil met hoe het nu is.
Geen zin in? Is dat niet de taak van het managementteam? :+

Kentekenstickers: kom op zeg, er zijn nieuwe stickers besteld en dat is duidelijk gemeld. Beetje goedkoop om zo proberen te "scoren", vind je ook niet Wouter? Het is trouwens geen MF initiatief maar van de gebruikers, waarvoor overigens :} :}
Goedkoop scoren zegt ie... :X en het is dan van origine wel geen MF initiatief, maar MF heeft het wel overgenomen van Harley dus heeft vanaf dan ook de verantwoordelijkheid. Misschien denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt maar je mag gerust wat andere mensen vragen hoor die een half jaar terug al geld hebben overgemaakt. :z Beloftes doen is iets wat erg gemakkelijk is altijd, nu nog nakomen... of is dat geld ook ineens verdwenen net als de stickers? :X

Maar ik zeg al niks meer.

Off-topic topics worden redelijk vrij gelaten, de mensen op dit forum kennen elkaar ondertussen vaak heel goed en willen ook wel eens over wat anders lullen dan over motoren. Je kunt Off-topic topics trouwens uit de Actieve Onderwerpen filteren, zie Instellingen.
Dat is het punt helemaal niet. Het punt is dat dit forum gebruikt wordt voor technische autovragen, niet-motor zaken die te koop staan in G&G enzovoorts. Daar is motor-forum niet voor bedoeld lijkt me. Tenminste, dat is ons ex-mods altijd voorgehouden.

Is er nog beleid vraag ik mij dus af? Of is het gewoon een kwestie van 'laten aanmodderen en dan komt het vanzelf goed'? Ben ik wel benieuwd naar...
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 08 maart 2003 19:07 schreef Revolution het volgende:Geen zin in? Is dat niet de taak van het managementteam? :+Goedkoop scoren zegt ie... :X en het is dan van origine wel geen MF initiatief, maar MF heeft het wel overgenomen van Harley dus heeft vanaf dan ook de verantwoordelijkheid. Misschien denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt maar je mag gerust wat andere mensen vragen hoor die een half jaar terug al geld hebben overgemaakt. :z Beloftes doen is iets wat erg gemakkelijk is altijd, nu nog nakomen... of is dat geld ook ineens verdwenen net als de stickers? :X

Maar ik zeg al niks meer.Dat is het punt helemaal niet. Het punt is dat dit forum gebruikt wordt voor technische autovragen, niet-motor zaken die te koop staan in G&G enzovoorts. Daar is motor-forum niet voor bedoeld lijkt me. Tenminste, dat is ons ex-mods altijd voorgehouden.

Is er nog beleid vraag ik mij dus af? Of is het gewoon een kwestie van 'laten aanmodderen en dan komt het vanzelf goed'? Ben ik wel benieuwd naar...
Lijkt wel of ik niet ben weggeweest.... :z
 
He mannen allemaal leuk en wel maar hoe zit dat met dat slotje?
Mag dat er af of mogen er voortaan geen 2 topics meer met elkaar in verband staan.
Ik vind het trouwens jammer dat meneer Sigma niet even laat horen wat de rede achter het slotje is want daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Crawl
 
Op zaterdag 08 maart 2003 19:07 schreef Revolution het volgende:
Goedkoop scoren zegt ie... :X en het is dan van origine wel geen MF initiatief, maar MF heeft het wel overgenomen van Harley dus heeft vanaf dan ook de verantwoordelijkheid. Misschien denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt maar je mag gerust wat andere mensen vragen hoor die een half jaar terug al geld hebben overgemaakt. :z Beloftes doen is iets wat erg gemakkelijk is altijd, nu nog nakomen... of is dat geld ook ineens verdwenen net als de stickers? :X

Maar ik zeg al niks meer.
:^

...best apart dat ik van heer Revolution voor nop een kentekenstikker heb gekregen...en ik had er niet eens om gevraagd...

...wat niet wegneemt dat ik nog steeds mijn rechtmatige 2 stickers graag krijg...
 
Ik wil toch ook nog wel ff reageren op een aantal zaken die hier gesteld worden:

Mbt tot het modden:
Zoals al eerder gezegd, we doen ons best, wat niet wegneemt dat er soms wel eens een discutabele beslissing genomen wordt. Dit overkomt ons allemaal wel eens. Ook gebeurt het wel eens dat het ene topic gesloten wordt en het andere niet, terwijl het vrijwel gelijke topics zijn. Dit komt dan vaak doordat het niet gezien wordt. Zoals gezegd zijn we niet 24/7 online en als een topic weggezakt is, kan het soms vergeten worden.
Mbt het off-topic forum, we hebben in het begin van het jaar duidelijk gezegd dat we wilden proberen dat wat vrijer te modden, tenzij er veel weerstand tegen zou komen. Dit is vlgs. mij niet gebeurd. Gezien de reacties in veel van het off-topic forum, vinden veel mensen het blijkbaar leuk om af en toe eens wat informatie te delen / te ouwehoeren over andere zaken als motorrijden. En natuurlijk resulteert dat ook wel eens in een topic wat achteraf bezien beter gesloten had kunnen worden.
Verder wil ik ook nog wel even opmerken dat wij (de mods) (bijna) allemaal pas heel kort aan het modden zijn (ikzelf pas sinds januarie bijv.) en dat we met een vrijwel volledig nieuw team begonnen zijn, op een forum wat veel groter en diverser is als toen (sommige van de) ex-mods begonnen met modden. Logischerwijs zal het dan in het begin wat minder soepeltjes verlopen als bij mensen die het al een jaar doen.
Wat mijzelf betreft, het wil ook nog wel eens voorkomen dat ik eerst eens wil horen wat mijn collega mods vinden van een bepaald topic. Dit resulteert natuurlijk in enige vertraging. Dat zijn toch een aantal zaken die met ervaring beter moeten worden (en ik hoop dat dit ook gebeurt en al gebeurd is).
Iig kun je natuurlijk altijd even de aandacht vestigen op een topic waarvan je vindt dat er iets mee moet gebeuren door even een mailtje, msn'tje of icq'tje te sturen. Het kan natuurlijk zijn dat de betreffende mod het met je oneens is en er niets mee doet, maar normaliter krijg je dan iig een reactie met het hoe en waarom.

Mbt tot de stickers:
Bij mijn weten zijn de overgebleven stickers op de motorrai overgenomen door een (ex-)lid van de crew. De bedoeling was toen dat de distributie verder door MF verzorgd zou worden en dat de mensen die al aan Harley betaald hadden de stickers via MF zouden krijgen.
Helaas zijn de stickers vervolgens bij die persoon blijven liggen en is er niets meer mee gebeurd. Toen ik in januarie als mod ben begonnen heb ik aangeboden om het stickerverhaal verder te gaan doen, omdat ik vond dat Harley toen ten onrechte een hoop kritiek over zich heen kreeg over iets waar hij niets aan kon doen. Ik dacht dat ik, omdat ik ook bij de MF crew zit, de resterende stickers makkelijker in handen kon krijgen.
Helaas is gebleken dat het ondanks veel pogingen van o.m. Duderuud en mij blijkbaar niet mogelijk is om die stickers bij mij te krijgen of zelfs maar te bepalen waar ze gebleven zijn. (Overigens geldt bovenstaand verhaal in grote lijnen ook voor de kleding. Ook daar nog steeds aan gewerkt).
Ik had iedereen die mij een mailtje gestuurd had een reply gestuurd met daarin de mededeling dat ik er mee bezig was, maar dat het nog enige weken zou duren. Omdat die termijn verstreken was en er nog geen zicht was op die stickers heb ik daarom zelf nieuwe laten maken, omdat ik mij verplicht voel om er voor te zorgen dat de mensen die al betaald hebben alsnog de stickers krijgen. Dit ondanks de wetenschap dat het mogelijk is dat ik met het restant blijf zitten omdat men er geen meer wil of wat dan ook. het mag duidelijk zijn dat die nieuwe stickers er niet van de een op de andere dag zijn en aangezien ik op vakantie was heb ik nog niet kunnen controleren of alles goed gegaan is met de bestelling. Volgens de theorie moeten ze er echter met een week of 2 zijn.
Alles bij elkaar heb ik er de afgelopen maanden al diverse uren ingestoken en het is toch wel frustrerend dat wij hier telkens opnieuw over aangevallen worden, terwijl ik vlgs. mij de laatste stand van zaken steeds heb gemeld in het betreffende topic.

Ow, en btw, ik kon geen internet café vinden in Saas Fé, dus ben ik de afgelopen week idd wat weinig online geweest. :P
 
Laatst bewerkt:
:^

Zoals reeds gezegd zijn wij ook niet 24/24u online, als ik in het weekend moet werken kom ik bv nooit in de buurt van een pc, als je dan 14uur later hier komt is er al heel wat gepasseerd. ivm dat topic van Crawl: als je nu ff in de topictitel duidelijk een omgeving had gezet bv. naar wheeliedag Tolen vanuit regio huppeldepup etc. had ik het sneller gezien. Om nu een beetje te gaan verkondigen dat ik selectief mod vind ik nogal laag. Ik heb ook geen enkel mailtje gehad om te vragen het terug te openen met de uitleg, wat ik dan ook had gedaan. Niemand is perfect: zelfs ik niet :P

Zoals reeds afgesproken is werd er de laatste tijd in de off topic meer toegelaten, ik persoonlijk vnd het ook leuk om eens te lachen met bv het fanta topic van Rico, als er iemand geholpen is met een antwoord te geven op de vraag waar je een TT kan huren wat is er dan mis mee om die open te laten.
Als je niet eens bent met dit kijk je toch niet in off topic.

Als er iemand problemen heeft met mij (wat hopelijk niet is) of een beslissing van mij hoop ik dat hij mij daarover contacteerd zodat we er kunnen uitkomen, dat moet niet hier op het forum gesmeten worden maar kan altijd via mail of MSN.

Ikzelf doe dit modden echt voor de fun, ik ben al geruime tijd veel aanwezig op het forum en dit is er gewoon leuk bijgekomen (ik ben een dominantje)

Willen jullie het dan ook fun houden aub

Tim
 
Eindconclusie: we doen ons best, maar we zijn ook niet 24/7 online en niet iedereen is het altijd met onze beslissing eens. We bedoelen het iig goed :P

We bedoelen het goed...

Ok, ik post een lading onzin op MF , ik krijg een slotje om mn oren.
Maar ik bedoelde het goed dus moet mn slotje eraf :?

Flut beleid, we bedoelen het goed, daar koop je niks voor.
 
We bedoelen het goed...

Ok, ik post een lading onzin op MF , ik krijg een slotje om mn oren.
Maar ik bedoelde het goed dus moet mn slotje eraf :?

Flut beleid, we bedoelen het goed, daar koop je niks voor.
Wat een frustraties bij de ex-modjes. Kan nooit goed voor je hart zijn....
 
ik vind dit topic eigenlijk best zielig, ga er niet op in gaan en hoop alleen dat de meesten het wel apprecieren.


en nee...geen slotje :+
 
:^

Zoals reeds gezegd zijn wij ook niet 24/24u online, als ik in het weekend moet werken kom ik bv nooit in de buurt van een pc, als je dan 14uur later hier komt is er al heel wat gepasseerd. ivm dat topic van Crawl: als je nu ff in de topictitel duidelijk een omgeving had gezet bv. naar wheeliedag Tolen vanuit regio huppeldepup etc. had ik het sneller gezien. Om nu een beetje te gaan verkondigen dat ik selectief mod vind ik nogal laag. Ik heb ook geen enkel mailtje gehad om te vragen het terug te openen met de uitleg, wat ik dan ook had gedaan. Niemand is perfect: zelfs ik niet :P

Zoals reeds afgesproken is werd er de laatste tijd in de off topic meer toegelaten, ik persoonlijk vnd het ook leuk om eens te lachen met bv het fanta topic van Rico, als er iemand geholpen is met een antwoord te geven op de vraag waar je een TT kan huren wat is er dan mis mee om die open te laten.
Als je niet eens bent met dit kijk je toch niet in off topic.

Als er iemand problemen heeft met mij (wat hopelijk niet is) of een beslissing van mij hoop ik dat hij mij daarover contacteerd zodat we er kunnen uitkomen, dat moet niet hier op het forum gesmeten worden maar kan altijd via mail of MSN.

Ikzelf doe dit modden echt voor de fun, ik ben al geruime tijd veel aanwezig op het forum en dit is er gewoon leuk bijgekomen (ik ben een dominantje)

Willen jullie het dan ook fun houden aub

Tim
Tja wie de schoen past... O-)
Blijkbaar is het dus meer van belang wat de titel van een topic is dan de inhoud?????
En als dat zo is stond het je vrij om dat te veranderen.
Maar je hebt nog steeds niks verteld waardoor ik van mening verander over het wel of niet selectief toepassen van slotjes.
Voor de rest heb ik niet gevraagt om de rest van het gezeik in dit topic, ik wou alleen een rede van je voor het slotje en was daarnaast niet te beroerd om er mijn mening bij te geven. :P
En die is dus nog niet veranderd. ;(
Crawl

Ps... als ik het de volgende keer weer eens niet met je eens ben mail ik je wel.
Want als ik had geweten dat dit weer zo een ruzie topic zou worden had ik hem nooit geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Over dat bepaald topic: door de afiche er in en gewoon de titel wie gaat er mee naar Tholen zag ik dit als dubbele post over het evenement, gezien er ook nergens iets van stond om uit een bepaalde omgeving te vertrekken (enkel de lokaties met de uren) Daardoor heb ik dit verkeerd ingeschat (over dit zelfde evenement zijn de verleden week enkele topics geweest dacht ik)

Ik ben niet te beroerd om een fout toe te geven, ik interpreteer mischien wel eens iets verkeerd, als je topic word gesloten is dit meestal ergerlijk, dit is vroeger bij mij ook gebeurd.

Maar reageer aub een beetje sereen door bv een mailtje te sturen en/of mij ff te contacteren op msn. En beschuldig mij aub niet van partijdigheid en het voortrekken van bepaalde users tov een andere.

Zoals ik reeds zei, ik doe dit gewoon voor de lol en heb er heel veel voor over (320km rijden om 30stickers voor de Belgen op te pikken :? ) maar beschuldig mij aub niet van willekeur en/of partijdigheid.

En ik wil je topic gerust terug openen met een duidelijke titel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan