De winter komt er weer aan!

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Yep, en dit jaar wil ik ook de winter door.
Echter krijg ik het dit jaar wel erg snel koud aan de handjes :+

Dus de mogelijkheden:
- Moffen nee, niet die duitsers
- Handvatverwarming
- Verwarmde handschoenen

Dikkere handschoenen vallen af, heb namelijk sowieso een hekel aan dikke handschoenen.

Maar bij alles heb ik ook weer minpunten

Verwarmde handschoenen
Waterdichtheid: buitenkant wordt nat, binnenkant waarschijnlijk ook van het zweet -> gaat niet werken.
En daarnaast heb ik een hekel aan allerlei kabels e.d. binnen m'n pak :+
en de prijs, maar daar kom ik wel overheen

Handvat verwarming
Alleen binnenkant van de hand wordt warm, koude klauwen blijf ik houden.

Moffen
Mijn moto staat altijd buiten, geen zeil want elke dag erop en eraf blijft best vervelend.
Dus die regenen vol of sneeuwen vol.

Dus, wat is slim, wijs en wie weet mij het beste te overtuigen wat het beste is :+
Want ik weet het ff niet meer :+

Oh en ook wel handig, ik rijd een GSX600F.
 
Laatst bewerkt:
Handvatverwarming en van die 'windkappen' voor je linker handgreep en rechter gashendel.
Blijven je handen een beetje uit de wind, en ze warmen verder waarschijnlijk wel goed op via de handvatverwarming
 
Ik had van die handkappen op mijn Honda XR destijds en het was in de winter zo koud dat ik mijn handen bij elk verkeerslicht opwarmde aan de cilinder. :+ Maargoed, dat was dus zonder verwarmde handschoenen, enkel winterhandschoenen.
 
Handvatverwarming en van die 'windkappen' voor je linker handgreep en rechter gashendel.
Blijven je handen een beetje uit de wind, en ze warmen verder waarschijnlijk wel goed op via de handvatverwarming

Was ook mijn idee, maar denk dat ik daar een nogal aardig probleem heb met monteren.
Moffen lukken nog wel, maar kappen gaat een iets groter probleem worden op een stuur waar ik al weinig ruimte heb.

Ik had van die handkappen op mijn Honda XR destijds en het was in de winter zo koud dat ik mijn handen bij elk verkeerslicht opwarmde aan de cilinder. :+ Maargoed, dat was dus zonder verwarmde handschoenen, enkel winterhandschoenen.

Deed ik vorig jaar ook, maar ik sta graag vooraan.
En aangezien sommige stoplichten op mijn route geen vaste "Tijden" hebben is dat lastig schatten wanneer wel en wanneer niet.
 
Drie truien aan doen. Als je romp goed warm blijft, blijven je vingers en tenen het ook. Zodra vanwege kou de doorbloeding van je romp afneemt, stoot je lichaam als eerste de doorbloeding (warmte) van je minst vitale organen af (en dat zijn toch echt je handen/voeten... ;) ).
Alle nadelen die jij opnoemt kloppen. Het blijft zo kiezen tussen slechte, hoewel windkappen behoorlijk effectief kunnen zijn.
 
Ik zeg verwarmde handschoenen. En geloof me ik heb alles al gehad. Kappen, HVV, winterhandschoenen, binnenhandschoenen, wanten. En ik zweer bij mijn Gerbings.

En wat die kabels door je pak betreft, ik heb er totaal geen last van en tegenwoordig heb je ook verwarmde handschoenen op batterijen.
 
[How To] Verwarmd vest! (home made)

Werkt helemaal perfect, je hebt haast geen last meer van koude handen of voeten. Zit een kleine logica achter, je lichaam zal altijd proberen je belangrijke organen op temperatuur te houden, als deze ''core''temperatuur in gevaar komt wordt de doorbloeding en dus de warmte naar minder belangrijke delen afgesloten. Dat zijn dus je handen, voeten, oren etc. ~[edit], wat Motor-Meester ook al zei.
Vroeger zat ik als een Michelinmannetje op mijn fiets en had het nog koud. Nu heb ik een dunne trui onder mijn jas en nergens last van. Heb zelf verwarmde zolen voor in mijn laarzen gefabriekt om samen met deze jasverwarming te gebruiken maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Drie truien aan doen. Als je romp goed warm blijft, blijven je vingers en tenen het ook. Zodra vanwege kou de doorbloeding van je romp afneemt, stoot je lichaam als eerste de doorbloeding (warmte) van je minst vitale organen af (en dat zijn toch echt je handen/voeten... ;) ).
Alle nadelen die jij opnoemt kloppen. Het blijft zo kiezen tussen slechte, hoewel windkappen behoorlijk effectief kunnen zijn.

Deels waar. Maar als je drie truien aanhebt en je verliest lichaamswarmte via je handen of voeten dan zullen daar je bloedvaten hoe dan ook vernauwen. Met koude handen en stijve vingers tot gevolg.

Dat verwarmde vest heb ik ook (na)gemaakt en dat scheelt wel een hele hoop, maar ik draag nog steeds handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Verwarmde handschoenen
Waterdichtheid: buitenkant wordt nat, binnenkant waarschijnlijk ook van het zweet -> gaat niet werken.

Als je last hebt van angstzweet wellicht maar ik heb nog nooit last van zweethanden gehad met mijn Gerbings

En daarnaast heb ik een hekel aan allerlei kabels e.d. binnen m'n pak :+

Neem je de versie op batterijen
 
Deels waar. Maar als je drie truien aanhebt en je verliest lichaamswarmte via je handen of voeten dan zullen daar je bloedvaten hoe dan ook vernauwen. Met koude handen en stijve vingers tot gevolg.

Dat verwarmde vest heb ik ook (na)gemaakt en dat scheelt wel een hele hoop, maar ik draag nog steeds handschoenen.
Ik ook.
 
M'n romp is warm zat gelukkig, niet eens het gevoel dat er iets van koude lucht bij komt of wat dan ook :P
Maar ondertussen even gekeken, zelf een verwarmd vest maken zie ik niet zo zitten, m'n pak is niet 100% waterdicht dus daar ga ik het niet op wagen, vorige week al een schok gehad O-)

Wel even verder gekeken naar bijv verwarmde handschoenen, maar ik kan er geen op accu vinden of ik kijk er keihard overheen.
Elke versie die ik vind, zit alsnog met kabels.
en ik ken m'n eigen, daar ga ik me gruwelijk aan zitten irriteren met slechter rijden tot gevolg.

Ook gister even bij Motoport langs geweest voor moffen, die hebben ze alleen met nylon, geen leer helaas dus ook die zoektocht gaat nog even door.
Handkappen ga ik vanavond nog ff naar kijken, ziet er niet op op een sport/tour, maar als het effectief is boeit dat me geen ene meter.
Na winter gaan ze er toch weer af :P
 
Heb handvatverwarming in combinatie met handschoenen die gemaakt zijn speciaal voor handvatverwarming (rev'it Fusion gtx). Waarbij de isolatie dus aan de bovenkant van de hand zit, ook nog eens voorzien van een goretex membraam, etc.
En de handvatverwarming is er eentje die zo goed is dat ik hem in de anderhalf jaar dat ik hem heb nog niet 1 keer op maximaal heb durven zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb handvat verwarming en handkappen op mijn GS. Het maakt veel verschil, maar bij temperaturen onder 0 toch de topjes van mijn vingers koud omdat ze toch nog rijwind onder de kap door vangen en niet verwarmd worden door het handvat. Dus na 30 tot 60min toch koude vinger topjes. Ik heb voor dit jaar een Gerbin jas gekocht. Verwarmd het hele bovenlichaam, inclusief nek en armen! Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Eerste test in ieder geval al erg positief.

Elektrisch verwarmde handschoenen zullen puur voor je handen denk ik het beste effect hebben! Met een junior controler kan je zelf de temperatuur in je handschoenen regelen.
Een elektrisch verwamd vest (of jas) zal idd ook helpen de bloed doorstroming naar je ledenmaten op gang te houden waardoor je minder snel koude handen krijgt.
Een combi van beide lijkt mij helemaal super. Met de elektrisch verwamde jas van Gerbin kan je je handschoenen door lussen op de aansluiting in de mouwen van de jas. Dan hoef je alleen je jas nog maar op 1 punt aan te sluiten op 12v van de motor. Alleen het prijs kaartje..... :(
 
Wel even verder gekeken naar bijv verwarmde handschoenen, maar ik kan er geen op accu vinden of ik kijk er keihard overheen.

Ook gister even bij Motoport langs geweest voor moffen, die hebben ze alleen met nylon, geen leer helaas dus ook die zoektocht gaat nog even door.
Handkappen ga ik vanavond nog ff naar kijken, ziet er niet op op een sport/tour, maar als het effectief is boeit dat me geen ene meter.
Na winter gaan ze er toch weer af :P

Handschoenen zijn standaard geschikt voor een kabel aansluiting, maar je kunt er optioneel een accu pack bij kopen. Let op, die accu's kosten in het algemeen evenveel als de handschoenen zelf.

Handkappen zien er wellicht niet uit, maar daar tegen zien moffen er ook werkelijk niet uit. Die laatste lijken mij wel warmer.
 
Hier ook verwarmde handschoenen..Gerbing
Enige wat werkt bij langer dan een half uur door de vrieskou..Echt.

Ook alles geprobeerd vtv..
 
^^ :') :W

Ontopic: mijn ervaring met handvatverwarming is in ieder geval dat het geen ene reet helpt als het echt koud is, ik krijg altijd koude vingertoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg verwarmde handschoenen. En geloof me ik heb alles al gehad. Kappen, HVV, winterhandschoenen, binnenhandschoenen, wanten. En ik zweer bij mijn Gerbings.

En wat die kabels door je pak betreft, ik heb er totaal geen last van en tegenwoordig heb je ook verwarmde handschoenen op batterijen.

:^

Hier hetzelfde.

Op mijn Crosstourer zitten grote handkappen (aftermarket handkappen BBStorm) en handvatverwarming. (origineel Honda, best goed, maar helpt niet bij echte kou)

Ik gebruik bijna altijd de handschoenen van Gerbings, werkt gewoon goed en kabels merk je niet veel van, even wennen in het begin met inpluggen enzo maar daarna geen problemen en lekker warm.
 


Ik rij alleen niet als er sneeuw ligt maar zelfs ver onder nul heb ik geen kouwe klauwen. Draag er wel als het echt koud wordt dunne handschoentjes onder die we op het werk gebruiken voor in de gaspakken.
Het is even wennen met remmen en koppelen, en het is uiteraard niet esthetisch verantwoord.
 
Gerbing verwarmde handschoenen waarom, omdat moffen en handkappen je uit de windhouden maar de je moet zelf zorgen voor de warmte in je handschoen.

handvat verwarming zorgt voor warmte vanuit de handpalm maar de kou staat vol op de buiten kant van je hand.

gerbing handschoenen hebben een fijnmazig warmte net in je handschoen aan de de bovenkant van je hand dus daar waar de kou op staat. de warmt van het verwarmings element blokt de kou en trekt in je hand. en niet alleen de boven kant van je hand wordt verwarmd ook je vingers tot in je toppen. daarbij met de nieuwe generatie van gerbing kan je de temperatuur ook regelen.

en nee ik heb geen aandelen in gerbing, ben ook niet bevriend met de mensen er achter maar ik ben een zeer tevreden gebruiker.

(lees warme handen na een rit van 2 uur bij -3 en snelheden van rond de 180 tot 200km/h)
 
Ik heb ze niet gelezen maar met een gemiddelde klantbeoordeling van 4.8 zou ik nog even nadenken voordat ik 128 euro ging uitgeven.

Weet niet of dat op de schaal van 5, 10, 20, of 100 is.
Ken motorzoom niet zo goed.

Maar hoor dus toch iedereen over de gerbing handschoenen, maar hoe goed waterdicht zijn ze dan.
Want straks met sneeuw op de handschoenen welke warm zijn, gaat de sneeuw smelten........
Ik rijd maar een half uurtje dagelijks, maar tot op heden lekken alle handschoenen die ik heb gehad :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan