De XS'en van Haga-San

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
Zo weer even updaten..
Wat is er gebeurd?
Begonnen met schoonmaken van de carburateurs, gewoontegetrouw. Alles bleek keurig in orde van binnen, goede vlotternaalden, niet al te lang geleden vervangen vermoedelijk. Dus het blijft vooral bij een uiterlijke opknapbeurt. ijzerwerk naar de verzinkerij gebracht.. morgen ophalen.. kan ik weer verder.

Dsc02350s.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Tomcat_

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
Mooie gelegenheid om alles na te kijken en op te poetsen dus..

T stuk en frame ontdaan van de lagers.. mooie k-klus altijd, maar het ging wel..
Alle stukken zijn nog heel :+
T stuk was roestig, ontroest dus..

Dsc02355s.jpg
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
En nog een paar mooie aanwinsten;
- NOS nieuwe chromen koplamprand origineel Yamaha,
- NOS stofhoezen voor de voorvork
- NOS achterwiel keerring (bij wiellager)

Dsc02373s.jpg

Als de wiellagers (deze week??) binnen zijn en het verzinkte ijzerwerk (morgen) kan ik weer gaan bouwen..
(maar kan nog wel vooruit, poetswerk genoeg....)
 

Oerblade

MF veteraan
12 apr 2009
19.428
182
50
Bergschenhoek
Zitten bij zgan banden op van dik 15 jaar oud.
Waar de motor vandaan komt had die banden er net een jaar onder zitten en toen is de motor verhuisd naar de schuur van zijn ouders. En heeft zo op gebokt
gestaan, trouw werd elke maand de banden een stukje gedraaid.
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
Zitten bij zgan banden op van dik 15 jaar oud.
Waar de motor vandaan komt had die banden er net een jaar onder zitten en toen is de motor verhuisd naar de schuur van zijn ouders. En heeft zo op gebokt
gestaan, trouw werd elke maand de banden een stukje gedraaid.
haha, ja ik had een Soes GS850G met banden uit 2001 en heb daar echt nog prima 1000km mee gereden (en toen verkocht).
Gewoon even kijken hoe ze er uit zien, niet verdroogd of zo, en even proberen. Hoeft niet altijd een probleem te zijn, oude banden.
Maar de banden op deze 1100 waren en verdroogd, ingescheurd en kaal/plat gereden.. (achter).
 

triple_arne

Die hard MF'er
13 nov 2006
393
7
68
Arnemuiden
Bezoek site
Onder het motto “je bent nooit te oud om wat te leren” een vraag, wat zijn spanners bij banden? Want meer onderdelen dan een binnen- en een buitenland en eventueel een velglint heb ik nog nooit gezien.
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
Onder het motto “je bent nooit te oud om wat te leren” een vraag, wat zijn spanners bij banden? Want meer onderdelen dan een binnen- en een buitenland en eventueel een velglint heb ik nog nooit gezien.
Dat zijn een soort kunststof klemblokken in de band, die je aantrekt dmv schoefdraad/moer in de velg. De bedoeling is dat deze spanners de hiel van de band in het velgbed trekt. Dit zit op 2 plaatsen in de achtervelg.
Doel is om te voorkomen dat de achterband draait om de velg (mede om lekke binnenbanden te voorkomen).
Ik had er een foto van moeten maken natuurlijk...

Naar huidige maatstaven, met moderne banden, niet nodig meer, maar destijds kennelijk wel, al lijkt het wat overdone voor de XS1100.

Tav de binnenbanden; zonder 'gaat ook wel' maar de bandenman zei nog dat de velg echt ontworpen is voor binnenbanden; een duidelijke binnenrand ontbreekt, die je wel ziet bij moderne velgen.
Maar ook hier, de betere banden van vandaag de dag, zouden dit een heel eind compenseren.
 
  • Like
Waarderingen: triple_arne

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.882
386
52
Die zogenaamde spanners zijn gemeengoed in de cross/enduro en trail wereld.
Daar wordt veelal met lage bandenspanning gereden en dan voorkomen ze dat de buitenband tov van de velg verdraait.
 
  • Like
Waarderingen: Haga-San

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.545
69
42
Tilburg
De voorvork dan; die kon ook wel wat aandacht gebruiken. Het oxidehuidje :+ verwijderd en geserviced met nieuwe vorkolie en stofhoezen. De seals waren nog prima..

Dsc02383s.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Tomcat_