De XS'en van Haga-San

Het hemelvaartweekend goed gebruikt...

De zwarte tank een beetje netjes gemaakt, ontdaan van de roest afkomstig van de tankdeksel, en met een cleaner wat opgepoetst.. nog niet eens gepolijst oid.
Ziet er best netjes uit al zeg ik het zelf...
 

Bijlagen

  • Dsc02235s.jpg
    Dsc02235s.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 14
En we hadden nog een soort donormotor.. of doner-motor :+ gevonden.. geen best ding, maar nog wel een mooie uitlaat erop.. en niet verklooid (wel verroest..) en voor "wehnag"..

Met een super lelijke kuip -O-, en Krauser kofferset...
 

Bijlagen

  • Dsc02241s.jpg
    Dsc02241s.jpg
    233,2 KB · Weergaven: 22
Na een paar uur slopen... lijkt het weer een beetje op een XS1100... (dempers al gedemonteerd).
 

Bijlagen

  • Dsc02281s.jpg
    Dsc02281s.jpg
    259 KB · Weergaven: 17
"Sinterklaas" was vroeg dit jaar, of vaderdag, of hoe je deze 'sigaar uit eigen doos' ook noemen wil; XS1100 spulletjes!
Ook nog remleidingen van Melvin.de by the way.
 

Bijlagen

  • Dsc02290s.jpg
    Dsc02290s.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 17
En even de remmen aan een inspectie onderwerpen, wordt toch even grondige revisie.
Ze deden het nog goed, maar nadere inspectie gaf toch nog wat onvolkomenheden, zoals een paar flink verroeste remzuigers.
Paar frisse er in met wat nieuwe sealtjes..
Ik doe nu verder nog geen spuitwerk oid, eerst eens wat rijden met deze brommert.

Dsc02297s.jpg


Ben ook bezig met de carburateurs maar daarvan nog geen foto's.
 
Ook nog wat hele mooie documentatie gescoord.. Wat leesvoer en tevens voorbeeldfoto's van hoe de XS1100 er destijds in nieuwstaat uit zag.
20190531_140308.jpg


En last but not least; zondag met het mooie weer nog een ritje van ca 40km gemaakt met de XS850 naar iemand waar ik even moest zijn.
De Triple deed het weer helemaal naar behoren, fijne motor ook hoor..
 
En we gingen verder, met de demontage van de grijze 1100. De tank, niet al te fris meer, bleek vanbinnen nog vrij redelijk, alleen onder de tankdop (waar door het ontwerp water in blijft staan) was het niet zo fraai natuurlijk;

Dsc02321s.jpg
 
En verder met de demontage; alle delen eraf.. Viel niet tegen, alles kwam netjes los en de meeste dingen waren nog in redelijke staat (al dan niet wat roestig).
Dus een hele hoop bruikbare onderdelen...

20190621_102905s.jpg
 
Maar.. er was meer nieuws.. want alsof 2 XS1100's nog niet genoeg was, was daar nog de derde :X:X
Deze is in wat betere staat, een redelijk nette, complete en originele (wel aftermarket uitlaten). Maar, ook 'gewoon' een ding met een hoop werk, want 100k gelopen en de laatste jaren niet veel meer naar om gekeken.
Maar die wil ik net hebben :9..

Dsc02315s.jpg
 
Het eerste ga ik nu met deze rode aan de slag.
Ik heb er een eindje op gereden en hij doet het best, het voornaamste euvel is het balhoofdlager; het is alsof je rijdt met een motor waarvan het stuur maar 3 standen heeft...
En op een rotonde (en daar hebben we er hier genoeg van..) is dat echt geen rijden.

Dsc02317s.jpg
 
Dus de werkzaamheden gaan aanvangen en omvatten;
- nieuwe balhoofdlagers
- olie en filter
- carburateur nakijken (en in elk geval nieuwe vlotternaalden)
- nieuwe banden (zijn nagenoeg op en van 2004)
- voorvork service / nieuwe stofkappen en keerringen mogelijk
- luchtfilter, bougies, vloeistoffen cardan/haakse overbrenging
- nieuwe rubbers in benzinekraantjes
- nieuwe inlaatrubbers (deze zijn gaan scheuren, lekten niet maar na een paar keer (de)monteren van de carbs zal dat niet lang meer duren)
- ondertussen eea weer opknappen, netjes maken.. en onvoorziene zaken aanpakken.

Dsc02341s.jpg
 
Dat is visueel een mooie rooie :t

Hopelijk komt het technisch net zo goed als het uiterlijk (en gezien het voorland zal dat wel goed komen)
 
Goed bezig weer... maar waar laat je ze allemaal? XS museum? Of doe je er ook wel eens weg?
In het starttopic kan je zien welke ik allemaal gehad heb. Van de 5 3-cilinders die ik heb gehad heb ik er nog maar 1; de gerestaureerde 850.
Dus ja, uiteindelijk verkoop ik de meeste wel een keer.
In mijn garage kan ik 4-5 motoren kwijt (naast een berg onderdelen, werkbank, loop pad etc)
 
In het starttopic kan je zien welke ik allemaal gehad heb. Van de 5 3-cilinders die ik heb gehad heb ik er nog maar 1; de gerestaureerde 850.
Dus ja, uiteindelijk verkoop ik de meeste wel een keer.
In mijn garage kan ik 4-5 motoren kwijt (naast een berg onderdelen, werkbank, loop pad etc)
Dan heb je meer plek dan ik. Als ik er 3 motoren in heb is t vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan