De Yamaha MT-07

Status
Niet open voor verdere reacties.
goed nieuws! de streetbox wordt morgen gemonteerd ! Slecht nieuws, ik kan er pas over 4 weken op rijden waarschijnlijk.

Ik ben gisteren gevallen (nee niet met de motor!) en vanmorgen toch maar ff naar de arts geweest. De rechter hand was wel heel pijnlijk. Klopt ook wel, er is een middenhandsbeentje gebroken.

Dus zit nu in het gips, wat betekend dat ik ook deze meeting er niet bij kan zijn.

Helaas, wellicht dat we in september nog een ritje kunnen maken met een paar man.....
 
Pagina 99 al weer, gaat hard ondertussen. Ik wil de volgende wel klaar zetten. Paar mooie foto's in de openingspost van iedereen. Of iemand anders moet het graag willen doen? Anders doe ik het zo wel even ;)

Wat doen we van het weekend, zijn er een aantal die wel willen gaan? Heb de voorspellingen nog niet gezien, maar bij slecht weer hoeft het van mij ook niet zo nodig eerlijk gezegd..

Ik kom er nog maar eens op terug; hoe lang is het normaal dat die terugroepactie op kenteken blijft staan? Staat bij mij nog steeds open als ik op de site van het rdw kijk.
En een ander puntje, er waren er een aantal die problemen hadden met het afslaan van de motor, zomaar. Heel af en toe, en vooral bij hogere temperaturen heb ik het nog steeds. Valt de motor zomaar stil. Motor zaak geeft aan niks te kunnen doen als zij het probleem daar niet kunnen zien. Hadden anderen dit probleem ook niet, of hebben er nu nog meerdere last van? Zo ja, heb je er wat aan laten doen en is het opgelost?
Het gebeurt niet vaak, maar is wel vervelend als het gebeurt.
 
Ik heb hem al aangemaakt :P Deze nog even vol maken en dan over op de nieuwe, die is hier te vinden.
Voor degenen die met een foto in de OP willen, doe even een (link van een) fotootje en zorg ervoor dat het linkje blijft werken. Anders wordt de OP zo rommelig.
Tips voor linkjes en upgrades zijn ook welkom, net zo als alle andere op- en/of aanmerkingen!! ;)
 
Laatst bewerkt:
netjes gedaan jongedame :-)
afslaan van de motor heeft Herma af en toe, maar of dat bij hogere temperaturen is?
zondag ziet het er wat het weer betreft veel beter uit als zaterdag, even afwachten voor mij dus, in principe ben ik der bij.
 
Ik zie de mijne er niet bij staan ;( (ik zie maar 50 pagina's, heb het aangepast :) )

Volgens de weersvoorspelling komt de regen rond 15.00 uur. Ik ben er dan wel bij maar ga dan niet toeren helaas, volgende keer wel als het beter weer is.
 
Laatst bewerkt:
netjes gedaan jongedame :-)
afslaan van de motor heeft Herma af en toe, maar of dat bij hogere temperaturen is?
zondag ziet het er wat het weer betreft veel beter uit als zaterdag, even afwachten voor mij dus, in principe ben ik der bij.

Afslaan van de motor is een veelgehoord probleem, had er zelf ook heel even last van bij aanschaf.
Heel simpel op te lossen door de koppelingshendel iets strakker te maken.
(heb zelf de Gilles hendels, waar je het hendeltje iets verder van het stuur kan zetten, dit loste mijn probleem op)
 
heb zelf ook al vanaf het begin last van het afslaan. De dealer heeft eea nagekeken en anders afgesteld zeggen ze. Maar het komt nog steeds af en toe voor. Heel irritant. Bij de volgende beurt mogen ze er gewoon weer naar kijken
 
Hoi hoi,

Mijn naam is Mike en binnenkort eigenaar van een nieuwe mt-07. Ik heb ondertussen dit forum in de gaten gehouden en al mods binnen die ik er op ga zetten.

Wat ik niet terug zie komen in deze thread en ook niet veel op internet is het aanschaffen van een fuel controller (power commander, ejk, etc.)
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met een fuel controller bij gebruik van een after market uitlaat en een andere luchtfilter.

Ik heb de yoshimura r77 Carbon en een DNA luchtfilter besteld. Ik wil deze sowieso na het inrijden pas monteren, maar veel informatie over de noodzaak van een fuel controller kan ik niet vinden.

Kortom, wie van jullie heeft een fuel controller en merkt het verschil.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
welkom mike :-)
ik moet zeggen dat ik niet precies weet waarvoor een power commander dient, meer vermogen of zuiniger lopen?
wat vermogen betreft kom ik niets te kort, ook heeft de mt geen problemen, zoals andere twins wel eens hebben, met in een hogere versnelling lage snelheden rijden, hij bokt niet.
en het verbruik vindt ik zeer netjes bij alles wat ik tot nog toe gereden heb, ook afhankelijk van je rechterhand natuurlijk...
 
netjes gedaan jongedame :-)
afslaan van de motor heeft Herma af en toe, maar of dat bij hogere temperaturen is?
zondag ziet het er wat het weer betreft veel beter uit als zaterdag, even afwachten voor mij dus, in principe ben ik der bij.

Dankjewel henk :) Deeltje twee een beetje bijgewerkt en foto's toegevoegd!!

Ja zoals ik mij kan bedenken heb ik alleen last ervan als het buiten ook wat warmer is. Maar later zat ik te denken dat ik dan natuurlijk ook veel meer rijd en dat het misschien toevalligerwijs nog nooit is voorgekomen bij een lage temperatuur ;).
 
Nou deze dan nog maar even vol maken. Ben even niet op het topic geweest; wel gelezen; ik had het natuurlijk te druk met rijden. Sinds 1 juli in het bezit van de race blu. Staat nu met 1000 km op de teller bij de dealer voor z'n eerste beurtje en er gaan nog wat accessoires aangehangen worden waaronder een Akra. Ik ben al een ouwe bromnozem die nog steeds een hekel heeft aan fluisterbrommers dus ik hoop dat ie nu een beetje lawaai gaat maken. Met oordoppen hoor je het meestal zelf toch niet zo als je erop zit maar het gaat om het idee. Ik kan hem morgen weer ophalen. Het weer voor zondag is natuurlijk van twijfelachtig allooi. Twee jaar geleden ook met soortgelijk weer naar een meet in Nieuwegein gereden, toen met de MT-03. We waren uiteindelijk maar met z'n twee. Toch leuk met z'n tweeën langs de Lek gereden.
 
gewoon komen jora :-)

vandaag mijn valblokken van Puig binnen gekregen en gemonteerd, voor en achteras, van rizoma de frame blokken besteld maar dat duurt 2 weken voordat die binnen zijn.
 
Nou deze dan nog maar even vol maken. Ben even niet op het topic geweest; wel gelezen; ik had het natuurlijk te druk met rijden. Sinds 1 juli in het bezit van de race blu. Staat nu met 1000 km op de teller bij de dealer voor z'n eerste beurtje en er gaan nog wat accessoires aangehangen worden waaronder een Akra. Ik ben al een ouwe bromnozem die nog steeds een hekel heeft aan fluisterbrommers dus ik hoop dat ie nu een beetje lawaai gaat maken. Met oordoppen hoor je het meestal zelf toch niet zo als je erop zit maar het gaat om het idee. Ik kan hem morgen weer ophalen. Het weer voor zondag is natuurlijk van twijfelachtig allooi. Twee jaar geleden ook met soortgelijk weer naar een meet in Nieuwegein gereden, toen met de MT-03. We waren uiteindelijk maar met z'n twee. Toch leuk met z'n tweeën langs de Lek gereden.

Met de akra zonder killer durf je het niet eens meer een fluisterbrommer te noemen en oordoppen zijn dan echt een aanrader. Laatste een klein stukje door de stad gereden, zonder oordoppen en killer. Had een flinke pieptoon in mijn oren, dus dat is niet voor herhaling vatbaar. :')
Ik heb een tweede killer bijbesteld, die laat ik origineel (alleen pas maken, zodat ie simpel te verwisselen is) en de andere killer heb ik in beide pijpjes twee gaten geboord. Omdat ik het geluid met killer net te beschaafd vind en het geluid zonder niet in alle situaties even praktisch is.
 
Met de akra zonder killer durf je het niet eens meer een fluisterbrommer te noemen en oordoppen zijn dan echt een aanrader. Laatste een klein stukje door de stad gereden, zonder oordoppen en killer. Had een flinke pieptoon in mijn oren, dus dat is niet voor herhaling vatbaar. :')
Ik heb een tweede killer bijbesteld, die laat ik origineel (alleen pas maken, zodat ie simpel te verwisselen is) en de andere killer heb ik in beide pijpjes twee gaten geboord. Omdat ik het geluid met killer net te beschaafd vind en het geluid zonder niet in alle situaties even praktisch is.

DB-Killer bij bolski gehaald? Wat kost dat?
 
gewoon komen jora :-)

vandaag mijn valblokken van Puig binnen gekregen en gemonteerd, voor en achteras, van rizoma de frame blokken besteld maar dat duurt 2 weken voordat die binnen zijn.

Ik ben bang dat ik het niet ga halen. Hij staat nu nog in Heerhugowaard bij de motorzaak. De weersontwikkelingen zien er voor vandaag (is nu 13.15 uur) heel slecht uit. Dus mocht ik een telefoontje krijgen dat ik hem op kan halen, zou het zo maar kunnen zijn dat ik dat niet doe en hem in het weekend lekker laat staan waar ie staat. Dan kan ik hem pas dinsdag weer ophalen (maandag gesloten). Tsja...
 
Ben er dus niet bij morgen. Motor blijft in de werkplaats, ook omdat er dinsdag nog wat spullen voor binnen moeten komen. Het is op dit moment ook absoluut geen weer om op de motor te zitten; in die zin spijt het mij niet zo heel erg. Een volgende meeting wellicht.
 
Ben er dus niet bij morgen. Motor blijft in de werkplaats, ook omdat er dinsdag nog wat spullen voor binnen moeten komen. Het is op dit moment ook absoluut geen weer om op de motor te zitten; in die zin spijt het mij niet zo heel erg. Een volgende meeting wellicht.

Jammer -O- De meeting is morgen pas en die voorspellingen zijn een stuk beter. Ik weet niet hoever de motorzaak van je huis is, maar snap je punt wel dat je nu niet wilt gaan rijden ;)

Als het weer er morgen redelijk uit ziet komen mijn vriend en ik wel even langs. Hij is alleen niet op de motor bij mij gekomen, dus dat wordt met zn tweeen op mijn fietsje :') _O-
 
Als ik echt had gewild had ik hem kunnen ophalen en dan dinsdag weer terug gebracht. Echt ver is het niet kilometertje of 5-6 maar ik laat hem daar lekker staan tot dinsdag. Soms zit het mee en soms..... Met z'n tweeën op een toerbuffel kan ik me nog wel voorstellen maar met z'n tweeën op een MT-tje...!
 
wil prima met z'n 2en op de mt, beetje afhankelijk van hoe groot en zwaar de 2 zijn natuurlijk, wij doen dat regelmatig :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan