De Yamaha MT-07

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkbokhove

MF veteraan
18 jun 2009
2.677
158
Nijverdal
Een nieuwe 2 cilinder van Yamaha.

full
 
Volgende week zaterdag, als het goed gaat natuurlijk, krijg ik mijn MT in deze rode kleur. Of de Akra er dan al op zit? Ook heb ik het fly-screen besteld om het gat tussen koplamp en stuur een beetje op te vullen.
Nog een weekje en dan gaan we kilometers maken :-)
 
Gefeliciteerd ermee, lijkt me wel een leuk fietsje voor de prijs :)
Ik wil wel een filmpje als de akra eronder zit :P
Hij staat namelijk ook op mijn lijstje als mogelijke motor voor woon werk verkeer
 
Leuke fiets voor een mooie prijs.
Twin met abs en een orginele vormgeving
Heb hem staan bewonderen op de motorbeurs, staat op mijn verlanglijstje mocht ik een nieuwe motor aanschaffen..........

Veel :] plezier er mee.
 
Vorig weekend op proef gereden bij motostore Barendrecht. Wel op de saaiste kleur maar ag dat mocht de pret zeker niet drukken. OK je merkt aan de vering dat hij wat goedkoper is maar daar zijn oplossingen voor. Je moet hem wel een beetje meer kietelen maar dan gaat hij ook wel lekker zeker een motor om rekening mee te houden. Het enige wat ik zou doen is dan de vering en de uitlaat uiteraard veel te stil maar dat is met 90% van de motoren tegenwoordig.
 
Vorig weekend op proef gereden bij motostore Barendrecht. Wel op de saaiste kleur maar ag dat mocht de pret zeker niet drukken. OK je merkt aan de vering dat hij wat goedkoper is maar daar zijn oplossingen voor. Je moet hem wel een beetje meer kietelen maar dan gaat hij ook wel lekker zeker een motor om rekening mee te houden. Het enige wat ik zou doen is dan de vering en de uitlaat uiteraard veel te stil maar dat is met 90% van de motoren tegenwoordig.

Goeie motor dus, behalve het motorblok, de vering en de uitlaat?

Dan spaar ik wel even door :+
 
Ook proefgereden, echt een leuke motor. Gereden op de rode variant, op de foto vond ik deze kleur tegenvallen maar in 't echt erg geslaagd! Heerlijk pittig blok en ook nog 'ns erg zuinig met 4,6L op de meter.

Minpuntje inderdaad de te stille uitlaatpartij, verder gewoon een top machine (zeker voor dat geld!)
 
Ik vind hem ook erg fraai om te zien, vooral de witte. Lekker licht, 182 kg rijklaar.
Proefrijden heb ik wel even overwogen, maar daar word ik meestal alleen maar hebberig van. -O-
 
Het is nog rustig hier. Zijn er wellicht nog meer mensen die er een besteld hebben, ik ben ook in afwachting inmiddels. Ik ben gegaan voor de Race Blu kleurstelling.
 
Ik zie de MT07 als een vervanger op termijn voor mijn MT03. Ik ben erg tevreden met mijn 03 welke ik vorig zomer heb aangeschaft. Ben nog lang niet verveeld!

Maar de gunstige prijs en een extra cilinder doet de MT07 in aanmerking komen.
Dus post dit topic maar vol!
 
wat is de levertijd van zo een motor?.. ik ben hard op zoek naar een nieuwe motor maar zit er niet op te wachten dan ik een levertijd van 4 maanden heb.

Pas een auto besteld en die krijg ik pas in september 0.o (lease auto ;) het geld groeit niet op m'n rug haha)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu nog de Yamaha YZF R-125 met mijn A1 rijbewijs maar ben ook al aan het lessen voor mijn A2 en de MT 07 lijkt me zeer geschikt :D en dan vooral de rode variant.
(wel eerst mijn A2 maar eens halen)
 
wat is de levertijd van zo een motor?.. ik ben hard op zoek naar een nieuwe motor maar zit er niet op te wachten dan ik een levertijd van 4 maanden heb.

Motor is net uitgekomen en redelijk op voorraad bij de dealer.
Zal wel snel gaan, dus zou ik niet te lang wachten....
Bij Japanse merken zit er wel eens een grote interval voordat de nieuwe zending binnenkomt. Ook komt het vaak voor dat de importeur de aantallen voor het hele jaar moet bestellen; Dan is uitverkocht wachten tot 2015.

Als je favoriete kleur bij en andere dealer staat is uitwisselen ook niet moeilijk.
Als je ongeduldig bent dan gewoon bij aankoop een harde afleverdatum afspreken.
 
Vandaag op gereden, wat een top motor.
Enige minpunt was het aan/uit effect, maar dat moet te verhelpen zijn.
 
Waarschijnlijk wordt het volgende week maar misschien morgen nog, op de Akra moet ik wachten tot juni/juli, ik schijn de enige te zijn die er 1 heeft besteld.
 
Motor is net uitgekomen en redelijk op voorraad bij de dealer.
Zal wel snel gaan, dus zou ik niet te lang wachten....
Bij Japanse merken zit er wel eens een grote interval voordat de nieuwe zending binnenkomt. Ook komt het vaak voor dat de importeur de aantallen voor het hele jaar moet bestellen; Dan is uitverkocht wachten tot 2015.

Als je favoriete kleur bij en andere dealer staat is uitwisselen ook niet moeilijk.
Als je ongeduldig bent dan gewoon bij aankoop een harde afleverdatum afspreken.

Ik hoorde bij Molenaar dat de importeur al los is, en dat je het dus zou moeten doen met wat er bij de dealers te vinden is, maar of dat waar is?
 
Motor is net uitgekomen en redelijk op voorraad bij de dealer.
Zal wel snel gaan, dus zou ik niet te lang wachten....
Bij Japanse merken zit er wel eens een grote interval voordat de nieuwe zending binnenkomt. Ook komt het vaak voor dat de importeur de aantallen voor het hele jaar moet bestellen; Dan is uitverkocht wachten tot 2015.

Als je favoriete kleur bij en andere dealer staat is uitwisselen ook niet moeilijk.
Als je ongeduldig bent dan gewoon bij aankoop een harde afleverdatum afspreken.
Ik ben nooit zo happerig op die proefzit modellen die er al staan. :/
 
Hallo, ik ben sinds gisteren trotste eigenaar van een competition witte MT07. Ik heb vr 28 maart een proefrit gemaakt en was meteen verkocht. Gelijk besteld en hij is afgelopen maandag al geleverd bij de motordealer. Ik heb de motor gisteren opgehaald en meteen heerlijk wezen touren. Dus de levertijd was sneller dan verwacht. Het zou pas half april worden. Ik laat de motor eerst standaard en wacht op accessoires van andere merken.
 
Gefeliciteerd! Het zou leuk zijn een paar foto's ervan te zien! Ik moet nog even wachten, maar hoop ook deze maand te rijden.
 
Ik zit ook te twijfelen om hem te bestellen in het grijs/blauw.
Ik heb er al een proefrit op gereden, ff snel binnendoor .. wauw!
Ding rijdt echt super makkelijk.
Ik weet alleen nog niet hoe die zich gedraagd op de snelweg.
 
Heb er niet mee op de snelweg mee gereden, misschien kan blacksea hier wat meer over vertellen? 't is een naked dus zou er niet te veel van verwachten op de snelweg maar de 120-130 snelheid moet prima te doen zijn lijkt me. Ligt er ook aan wat je nu gewend bent natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan